Een vriend van mij zoekt een simpele game pc, omdat zijn laptop het steeds slechter begint te trekken. Hierbij wil ik jullie om wat advies vragen...
Een vriend van mij zoek een?
Nieuwe PC, incl. Windows het liefst een compleet systeem (zonder randapparatuur)
Wat is zijn budget?
rond de 600 euro.
Hij wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gamen, voornamelijk oudere games, indie games en via emulator. Op dit moment is het meest grafische spel dat hij wil spelen rocket league.
Wat heb je zelf al gevonden? (via pricewatch lukt het me niet om dit samen te stellen, omdat sommige onderdelen niet bekend zijn of niet bekend is welk type het precies is)
azerty
Intel Core i5 (3e Gen) 3570K / 3.4 GHz (Waterkoeling)
NVIDIA GeForce GTX 960 - 4 GB
8Gb DDR3
500W voeding
120 GB SSD
(hij zou hier nog een losse HDD bij moeten kopen)
compugear
AMD Athlon X4 845 3,5GHz / max. 3,8GHz (quad core)
Nvidia Geforce GTX 1050 Ti 4GB
ASRock FM2A68M-HD+
8GB DDR3 1600MHz
500W voeding
1000GB 7200rpm S-ATAIII
Wat verwacht je van ons?
ik hoop een beetje advies te krijgen over of de videokaart en processor een beetje goed zijn. daarnaast vraag ik me af wat de levensduur van deze pc's ongeveer zal zijn (er vanuit gaande dat ik niet de nieuwste games wil spelen) en wat de betere keuze is.
Tot slot heeft iemand misschien een betere pc voor een goede prijs gezien en daar zou ik ook wel in geïnteresseerd zijn.
(PS, ik kom nauwelijks op het tweakers forum, dus mocht ik wat fout hebben gedaan, of zijn vergeten, dan hoor ik het graag)
Een vriend van mij zoek een?
Nieuwe PC, incl. Windows het liefst een compleet systeem (zonder randapparatuur)
Wat is zijn budget?
rond de 600 euro.
Hij wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gamen, voornamelijk oudere games, indie games en via emulator. Op dit moment is het meest grafische spel dat hij wil spelen rocket league.
Wat heb je zelf al gevonden? (via pricewatch lukt het me niet om dit samen te stellen, omdat sommige onderdelen niet bekend zijn of niet bekend is welk type het precies is)
azerty
Intel Core i5 (3e Gen) 3570K / 3.4 GHz (Waterkoeling)
NVIDIA GeForce GTX 960 - 4 GB
8Gb DDR3
500W voeding
120 GB SSD
(hij zou hier nog een losse HDD bij moeten kopen)
compugear
AMD Athlon X4 845 3,5GHz / max. 3,8GHz (quad core)
Nvidia Geforce GTX 1050 Ti 4GB
ASRock FM2A68M-HD+
8GB DDR3 1600MHz
500W voeding
1000GB 7200rpm S-ATAIII
Wat verwacht je van ons?
ik hoop een beetje advies te krijgen over of de videokaart en processor een beetje goed zijn. daarnaast vraag ik me af wat de levensduur van deze pc's ongeveer zal zijn (er vanuit gaande dat ik niet de nieuwste games wil spelen) en wat de betere keuze is.
Tot slot heeft iemand misschien een betere pc voor een goede prijs gezien en daar zou ik ook wel in geïnteresseerd zijn.
(PS, ik kom nauwelijks op het tweakers forum, dus mocht ik wat fout hebben gedaan, of zijn vergeten, dan hoor ik het graag)
[ Voor 14% gewijzigd door alani op 24-07-2017 18:49 ]