Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Topicstarter
Hallo allen.
Sinds een tijdje krijg ik als ik mijn Photoshop (2015.5) op mijn MBP (2013) afsluit een foutmelding.
XML parsing error : 'no element found ' at line 1
Aan de hand van de informatie die ik online gevonden heb (zie hier, hier en hier) zou het aan mijn Nik Collection kunnen liggen.
Maar als ik de eerste link bekijk wordt er het volgende gezegd:
Update your Nik Selective Palette plugin to fix the bug in it's code
Ik kan geen update optie vinden in de Nik Selective Palette.
Omdat ik geen update optie heb kunnen vinden, heb ik opnieuw de Nik Collection gedownload en geïnstalleerd. Het heeft helaas niet geholpen, de foutmelding die krijg ik nog steeds als ik PS afsluit.

Bij de derde link, zou er in het mapje van Color Efex Pro 4 een mapje favorieten moeten zijn en die moeten verwijderen... Dat mapje ontbreekt bij mij. Maar in een van de reacties staat ook:
In a mac just delete the selective file from here:
Applications ▸ Adobe Photoshop CC 2015 ▸ Plug-ins ▸ Google
Het is me hier ook nog niet duidelijk welke andere selective file ze hier bedoelen...
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/10p4nc2.png

Ik weet nu even niet wat ik moet doen. Hopelijk heb ik voldoende informatie gedeeld om dit te kunnen oplossen.

[ Voor 1% gewijzigd door Excentriekegast op 24-07-2017 14:40 . Reden: Plaatje werd niet goed weergegeven ]

Inspireer en word geïnspireerd.

Beste antwoord (via Excentriekegast op 24-07-2017 19:29)

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weliswaar ben ik geen Mac gebruiker, maar deze foutmelding komt me akelig bekend voor.
Het is al weer enige tijd geleden, dus ff goed nadenken.

Ik had het met PS CS6 + PS CC 2017 en de Google/Nik plugins.
De XML parsing error trad bij mij ook op bij het afsluiten van PS CS6.
https://productforums.goo...ik-collection/Fc4QCimhixc

Op een Windows machine moest ik de \AppData\Local\Google\Color Efex Pro 4\Favorites folder ff verwijderen (of voor de zekerheid een andere naam geven). Dan weer opstarten en was het probleem over.
De .XML files in de genoemde folder gaven problemen.
Volgens mij hoort daar op de 1ste regel <configuration> te staan. En als dat ontbreekt/verminkt is, krijg je die foutmelding.

Je kunt de Google plugins wel opnieuw downloaden en installeren, maar volgens moet je dan wel eerst ECHT alles verwijderen en ook de configuratiebestanden opruimen, wil alles weer 'vers' zijn.

Mooie Plaatjes   

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weliswaar ben ik geen Mac gebruiker, maar deze foutmelding komt me akelig bekend voor.
Het is al weer enige tijd geleden, dus ff goed nadenken.

Ik had het met PS CS6 + PS CC 2017 en de Google/Nik plugins.
De XML parsing error trad bij mij ook op bij het afsluiten van PS CS6.
https://productforums.goo...ik-collection/Fc4QCimhixc

Op een Windows machine moest ik de \AppData\Local\Google\Color Efex Pro 4\Favorites folder ff verwijderen (of voor de zekerheid een andere naam geven). Dan weer opstarten en was het probleem over.
De .XML files in de genoemde folder gaven problemen.
Volgens mij hoort daar op de 1ste regel <configuration> te staan. En als dat ontbreekt/verminkt is, krijg je die foutmelding.

Je kunt de Google plugins wel opnieuw downloaden en installeren, maar volgens moet je dan wel eerst ECHT alles verwijderen en ook de configuratiebestanden opruimen, wil alles weer 'vers' zijn.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09 18:17

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Topicstarter
Dank je wel voor je reactie. Maar helaas... Het mocht niet baten...
Wat heb ik gedaan:
1. Via de website van Google de Nik Collection gedownload.
2. Opgestart, dan krijg ik 2 opties: installeren of verwijderen. De 2e optie gekozen en verwijderd.
3. En vervolgens opnieuw op het installatie bestand opgestart en dit keer de eerste optie gekozen.
4. Photoshop opgestart en een foto geopend en dan een zie ik de collectie er tussen staan.
5. Afgesloten en toen kreeg ik wederom die melding.

Bij de 2e poging (hetzelfde riedeltje als hier boven, maar met wat sub stappen) + (ik heb iedere stap die ik ging uitvoeren hier even per stap "live" genoteerd):
2.1. Hier heb ik dit keer de voorinstellingen en geïmporteerde instellingen/recepten niet bewaard.
Als ik dan PS opstart zonder dat ik de Nik Collection installeer, komt toch nog automatisch de Nik Collection Selective Tool naar voren. Niet dat je daar wat aan hebt, alleen een pallet. Je kunt niks selecteren.
Toen ben ik Applications ▸ Adobe Photoshop CC 2015 ▸ Plug-ins ▸ Google gegaan en daarin stonden nog steeds 2 mappen. Color Efex Pro 4 + Selective Tool.
Eerst PS afgesloten en ik kreeg geen foutmelding.
Vervolgens die 2 mappen verwijderd.
En opnieuw geïnstalleerd en helaas zijn natuurlijk mijn "recepten" kwijt. :(
Maar.... de foutmelding is ook weg! Dus het heeft geholpen.
Dank je wel. Je hebt me goed geholpen. :)

Inspireer en word geïnspireerd.