Welke van de twee kaarten is beter?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sjaakie2014
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08-2024
Goedendag,

Ik heb wat oudere pc's aan het samenvoegen en nu kwam ik twee bijna soortgelijke kaarten tegen.
Nu vroeg ik mij af welke van de twee beter is?

Het gaat om een:
gts450
of een
gtx 460
...

pricewatch: Asus ENGTS450/DI/1GD3
pricewatch: EVGA GeForce GTX 460
...

Ik heb al gekeken op gpu compage enzovoort en op de ene site komt de gtx beter uit en de andere de gts.
Nu ben ik al een tijdje niet zo heel erg meer bekend in de videokaart wereld.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hierin.
...

Alle reacties

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02 19:40
GTX460. Einde topic. :)

• sjaakie2014
Kan je me ook melden waarom? Dan kan ik het ook begrijpen / bevatten waarom

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:25
Zet de 2 specificatie lijsten naar elkaar en oordeel zelf?

Dit heeft niet veel te maken met verstand van GPU's ja of de nee, maar gewoon met vergelijken van nummertjes..

De GTS450 heeft 1GB geheugen de GTX460 heeft 768MB
Voor de rest is alles aan de GTX460 beter, geheugen zo'n 3x zo snel en etc.

2 dingen die je kan doen:
test het, merk het verschil zelf op
bekijk de 2 links zelf die je hier post.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-02 19:06
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:22 ]

• sjaakie2014
Ok dus het wil dus niet zeggen dat een kaart met meer geheugen ook beter is, dat is wel goed om te weten inderdaad.
Bedankt in ieder geval voor de updates en berichten, ik ga het is uit testen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Ook als het gaat om kaarten die je al hebt is dit een aankoopadviesvraag.

Move VB -> CAA

Verder: welkom op GoT :)

Geen vraag is hier te simpel maar we verwachten wel dat je beetje eigen inzet toont. Als je de twee kaarten hebt liggen is het - zeker als ze zoals hier dezelfde drivers gebruiken - doodsimpel om beide uit te proberen en zelf te zien hoe ze in jouw toepassingen werken. Dat is altijd relevanter dan wat een ander of een of andere site je vertelt. Beetje meer eigen onderzoek voor je een topic opent is altijd welkom.

Komt bij: qua prestaties is het een duidelijk verhaal, zie iedere willekeurige review uit 2010, toen dit nieuwe kaarten waren. Maar het zijn beide relatief oude kaarten, dus het verschil tussen de twee onderling is klein ten opzichte van het veel grotere verschil met nieuwe high-end of zelfs mid-range kaarten. De kans dat je met de GTX460 iets kunt doen dat met de GTS450 niet lukt is minimaal.

Er zijn wel andere verschillen: de GTX460 verbruikt onder load meer stroom dan de GTS450. Daarom heeft het twee 6-pins PCIe voedingskabels nodig waar een GTS450 maar een enkele nodig heeft. Je voeding moet dan wel zo'n tweede beschikbaar hebben... Dat extra verbruik hoor je ook: het maakt (bij gelijke koeler) meer herrie. En die hitte moet ergens heen - de airflow in je case moet dus ook beter zijn voor de GTX460.

Op basis daarvan zou ik zelf (beetje afhankelijk van wat de PC moet doen) juist eerder voor de GTS450 gaan want stiller, minder warm en vraagt minder van de voeding. Maar goed, dit is dus afhankelijk van wat je ermee wilt (kunnen) doen. Geen overbodige luxe dat soort info ook voortaan in je topicstarts te zetten ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1