Toon posts:

Video kaart, games/video bewerken

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Issie weer,

ik wil een nieuwe video kaart kopen voor systeem PII-400 mhz, 128 MB.
Met deze videokaart wil ik video kunnen bewerken (voorkeur DV) en het moet een goede 3d-kaart zijn voor games.

Mijn videocamera (DVL-9000) heeft maar 1 DV-uitgang en geen ingang (voor de kenners).

Enige tips zijn welkom.

Bvd. CBS.

Verwijderd

Hoi,

Neem een TNT2 of als je meer geld hebt een TNT2 Ultra.
Erg snelle kaarten en mooie beeldkwaliteit.

Verwijderd

Kijk eens op rond op www.elsa.de

Goede kwaliteit kaarten met super drivers. Ze hebben goeie combokaarten op basis van TNT2 en Geforce.

PaCKo

Verwijderd

Even wat uit de wereld helpen:

Als jij met je DIGITALE videocamera video's wilt bewerken heb jij geen andere videokaart nodig maar een Firewire aansluiting, da's digitaal. Je DV camera gaan aansluiten op een analoge video ingang is zonde...

En TwwT_something en Packo, TNT2/Geforce kaarten zijn dan wel snel maar echt kut voor videobewerking. Hun videoingangen zijn gewoon niet goed.

Zo'n Elsa ding zou nog kunnen, maar kun je beter niet doen met een DV camera

Verwijderd

Videokaart is helemaal niet belangrijk bij videobewerken. Bij videobewerken is vooral je harde schijf en je RAM belangrijk (en je CPU bij het renderen).

De heer CBS wil echter ook nog 3D-games doen. En daar is de TNT2 perfect voor.

Verwijderd

wil je echt videobewerken neem dan een capture kaart Miro DC-10,DC-30 (Mjpeg)naast een gewone kaart of misschien is de Voodoo 3500 TV wel wat die Mpeg kan renderen!, voor DV is er de DV-serie van Miro www.pinnaclesys.com , de kaarten die uitermate geschikt zijn voor games zoals TNT2, Geforce zijn echt niet bedoelt om video te renderen en video renderen is niet alleen afhankelijk van je processor maar sterker nog van je capture-kaart!

Verwijderd

Klopt!

Verwijderd

Een Marvel G400 of een Asus V6600/V6800 Deluxe hebben allemaal video-in (en out), dus daar moet het mee kunnen.

Of je kan natuurlijk een gewoon GeForce of G400 kopen voor de games, en zo'n Miro DC30 (oid?) voor het videobewerken. Ben je wel een berg meer kwijt, maar wel mooie kaartjes. :)

Verwijderd

Vooral de Dual Head functie van de G400 is erg toppie. Verder hangt het ook van je budget af...koop je een pci bewerkingsvideo kaart en een tnt 2 of een Geforce met kant en klaar alles erop. De v3800 van Asus heeft ook leuke features en is goedkoper dan die Geforce versie......dus wat is je budget..anders zou ik zo'n miro kaartje nemen +/- 200,- en een TNT2 ultra.......

Verwijderd

zo'n miro kaartje nemen +/- 200
Pardon?

Verwijderd

De Ati all-Inn Wonder128 schijnt ook leuk te zijn k'eb er zelf geen ervaring mee, zie deze link van Ligos (erg goede software voor avi>mpeg encoding) http://www.ligos.com/products/sample_clips.shtm , misschien kan iemand anders meer vertellen over de Ati.

Verwijderd

Topicstarter
Effe voor de duidelijkheid.

mijn camera heeft enkel een dv-uitgang, zijn er video kaarten die een dv-ingang hebben en een gewone uitgang om beelden naar de video over te zetten.
En dan moet de kaart nog een goeie game kaart zijn.

Maar ik denk dat ik het beste 2 aparte kaarten kan plaatsten(miro en Geforce), of niet?

[MYC]CBS

Verwijderd

Ahh, dit komt mooi uit, wat is een beetje lekker los videobewerkingskaartje? Niet te duur, eentje waar je gewoon video en TV mee op kan nemen en bewerking. Dus met de nodige in-en-uitgangen (video-in, TV-out) op het kaartje (of apart erbij, met zo'n doosje dat op een modem lijkt)

En wat voor software en kabels heb ik dan nodig?
Pagina: 1