Tips welkom: Couch setup met ingebouwde monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Dag Tweakers,

Ik ben aan het overwegen om mezelf een soort van 'couch gaming' setup te maken maar dan met ingebouwde monitor.

Er zijn zo van die 'lap desks' maar deze worden gebruikt in combinatie met de TV in de woonkamer, echter zou ik eventueel wel iets willen proberen met ingebouwde monitor.

Motivatie? Ik ben erg weinig thuis en vind het voor men vriendin niet zo fijn als ik in men 'cave' verdwijn dus zou dit eventueel zo willen compenseren. Zo kan men vriendin lekker TV blijven kijken en kan ik me wat ontspannen na men lange werkdag :P

Ik was aan het denken voor een gamelaptop te kopen maar om 3k euro uit te geven aan een laptop met GTX1080 vind ik meteen wat buitensporig, zeker met het oog op de toekomst naar uitbreidingen toe van de rig op vlak van hardware.

Heb eigenlijk een krachtige PC op overschot die ik zou kunnen inzetten door deze in te bouwen in een compacte case zoals een lian-li wallmount. Gaat mooi zijn en functioneel.

Ik heb al wat liggen rondzoeken maar heb eigenlijk niet meteen iets gevonden van iemand die iets gelijkaardigs gedaan heeft.

Ik zou dan ook graag een beroep willen doen op de kennis en tips van modders hier.
Zijn er zaken waar jullie zeker rekening mee zouden houden of die ik niet uit het oog mag verliezen?

Eerste dat ik dacht met de monitor was het feit van gewichtsverdeling.
Als ik een echte lapdesk zou maken die zou leunen op de sofa zelf, gaat het door het scherm erg front heavy zijn en kantelen aangezien het scherm toch wel wat afstand van jou moet hebben, anders ga je met je neus op je scherm plakken.

Ik zou dus iets willen maken dat steunt op de vloer en zetel, redelijk basic constructie met kabels netjes erin verwerkt, zodoende ik 1 enkel stopcontact, 1 HDMI en 1 USB maar moet gebruiken.

Constructie zelf lijkt me wss het beste om te doen in hout maar hoe kleed je dat dan precies aan? Kunstleder achtig iets en wat foam om het geheel wat aantrekkelijk te maken?

Ik luister graag even naar jullie ideetjes. 8)7

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-10 08:35
Begrijp ik het goed dat je feitelijk een laptop wil maken maar dan met de elektronica in een externe behuizing?

Een kameraad zit in de zelfde situatie en zet zijn scherm op een laptopstand van ikea voor bij de zetel, keyboard op de schoot en muis op de banksteun.
Mooi is het niet maar hij gamet zo wel wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Devler schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:21:
Begrijp ik het goed dat je feitelijk een laptop wil maken maar dan met de elektronica in een externe behuizing?

Een kameraad zit in de zelfde situatie en zet zijn scherm op een laptopstand van ikea voor bij de zetel, keyboard op de schoot en muis op de banksteun.
Mooi is het niet maar hij gamet zo wel wat af.
Zo kan je het inderdaad enigszins samenvatten.

Een soort van laptop met deftige zeteldesk waar ik een volwaardig toetsenbord en muis combo kan bijzetten zodat ik compromisloos kan gamen in de woonkamer.

Laptop is qua hardware te beperkt en vooral te duur naar men zin. Ik wil graag graka kunnen upgraden zonder een nieuw systeem te moeten kopen.

Gewoon zo'n glazen lian-li wallmount case kopen, netjes omhoog hangen en dan met een lange HDMI en USB kabel lekker gamen vanop de sofa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:29
Ken je de lapdog? Het idee achter dit product is dat je vanaf de bank/zetel gewoon kan gamen. Er zal dan vanuit de lapdog één USB en een power adapter naar je PC gaan, deze pc kan je dan bijvoorbeeld in een HTPC case zetten onder je tv...

( Ik spreek overrigens niet uit eigen ervaring, ik ben alleen bekend ben het concept )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
reb3lzrr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:31:
Ken je de lapdog? Het idee achter dit product is dat je vanaf de bank/zetel gewoon kan gamen. Er zal dan vanuit de lapdog één USB en een power adapter naar je PC gaan, deze pc kan je dan bijvoorbeeld in een HTPC case zetten onder je tv...

( Ik spreek overrigens niet uit eigen ervaring, ik ben alleen bekend ben het concept )
Ja, echter steunt deze op je benen, dus niet echt ideaal.

Ook heb je hier geen mogelijkheid om er een scherm aan te koppelen. Is echt bedoeld voor met de TV te gebruiken. Ik wil dus NIET op men TV spelen, die mag de vriendin gebruiken voor te Netflix'en.

Wat een optie zou zijn is de COUCHMASTER Cycon en dan eventueel een mobiele monitor stand op wieltjes. Rol ik die gewoon voor men zetel en speel ik zo.

The things us geeks need to do to be able to geek haha. Had ik maar een andere hobby zoals postzegels verzamelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Heel gek idee misschien, maar als je al een gaming PC hebt staan, is het dan niet een handiger idee om iets als een Steam Link te nemen? Monitor pakken, Steam Link er achter plakken, muis en toetsenbord er aan en gaan? Lijkt mij een stuk goedkoper en handzamer, zeker als het alleen om gamen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
michaelvink schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:14:
Heel gek idee misschien, maar als je al een gaming PC hebt staan, is het dan niet een handiger idee om iets als een Steam Link te nemen? Monitor pakken, Steam Link er achter plakken, muis en toetsenbord er aan en gaan? Lijkt mij een stuk goedkoper en handzamer, zeker als het alleen om gamen gaat.
Probleem is dat ik niet van het type 'casual' gamer ben. Ik vrees teveel voor latency en ben veel te competitief ingesteld om dan nog eens met latency verhogende oplossingen te gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Pagina: 1