Afgelopen week kregen wij een factuur binnen voor 3 behandelingen fysiotherapie die mijn vrouw vorig jaar zomer heeft gekregen. Niets aan de hand op zich, zij het dat het wel heel er laat is. Als reden wordt opgegeven:
Op zich ben ik best bereid hen te betalen, maar ik vraag me af hoe dat nou met de verzekering zit. Vorig jaar was mijn vrouw bij Ohra verzekerd, nu bij CZ. Waar zou ik dan moeten declareren? Behandeldatum is 2016, declaratiedatum is 2017.
Wat nu als CZ zegt: Ja dáág, jij was toen nog niet bij ons verzekerd dus wij vergoeden niet.
En Ohra zegt: ja dáág, jouw verzekering is beëindigd dus wij vergoeden niets meer.
In ieder geval wil ik zekerheid over de vergoeding van de verzekering voordat wijzelf de pineut zijn. De genoemde "betaling binnen 14 dagen" zal hem dus wel niet worden. Kunnen ze ook moeilijk vragen als ze zelf bijna een jaar wachten met factureren lijkt me.
Heeft iemand een idee hoe zoiets zit, en bij welke verzekeraar ik in beginsel moet aankloppen?
Eerlijk gezegd hadden wij het idee dat het wel via de zorgverzekering was gelopen destijds, maar dat lijkt inderdaad niet het geval te zijn.Uit de nacontrole van onze administratie van 2016 is gebleken dat enkele behandelingen niet gefactureerd zijn, dit betreft helaas ook enkele behandelingen van u. Wij beseffen ons terdege dat wij zeer laat zijn met het versturen van deze factuur, hiervoor onze welgemeende excuses!
Ten gevolge van interne wisselingen van collega’s en de daarbij ontstane overdrachtsproblemen, is helaas uw nota niet tijdig aan u gedeclareerd, wat wij erg vervelend vinden. Ondanks onze verlaatte reactie hopen wij op uw begrip in deze. In de bijlage vind u de betreffende factuur; zou u deze alsnog aan ons willen voldoen?
Op zich ben ik best bereid hen te betalen, maar ik vraag me af hoe dat nou met de verzekering zit. Vorig jaar was mijn vrouw bij Ohra verzekerd, nu bij CZ. Waar zou ik dan moeten declareren? Behandeldatum is 2016, declaratiedatum is 2017.
Wat nu als CZ zegt: Ja dáág, jij was toen nog niet bij ons verzekerd dus wij vergoeden niet.
En Ohra zegt: ja dáág, jouw verzekering is beëindigd dus wij vergoeden niets meer.
In ieder geval wil ik zekerheid over de vergoeding van de verzekering voordat wijzelf de pineut zijn. De genoemde "betaling binnen 14 dagen" zal hem dus wel niet worden. Kunnen ze ook moeilijk vragen als ze zelf bijna een jaar wachten met factureren lijkt me.
Heeft iemand een idee hoe zoiets zit, en bij welke verzekeraar ik in beginsel moet aankloppen?
Tjolk is lekker. overal en altijd.