Foto library verwisselen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Apple Macbook Pro gekocht en heb deze volledig geinstalleerd, gelijkertijd heb ik mijn bestaande Imac via clean install opnieuw geinstalleerd. Uiteraard vooraf alle belangrijke bestanden veilig gesteld.

Alles is dan ook goed gegaan met uitzondering van mijn foto library.

Ik heb een fotobibliotheek met 25.000 foto's en als ik Foto's open dan zie ik die foto's ook allemaal beschikbaar.

Echter deze foto-library is niet zoals dat zou moeten zijn de "systeem fotobibliotheek", want in de Icloud wordt maar een fotobibliotheek weergegeven van 5.500 foto's.

Die kleinere fotobibliotheek is op de een of andere manier ontstaan tijdens de herinstallatie, er staan we allemaal lege albums in, de structuur zoals het zou moeten zijn, maar de foto's ontbreken.

Ik heb geprobeerd deze foto library te wissen, maar dat lukt dus niet. In de Icloud zit de kleine versie en op de computer zit de grote versie, maar hoe krijg ik de grote versie nu ook in de Icloud.

Het moet volgens mij ergens zitten in het toekennen van de keuze voor systeem bibliotheek, maar in Foto's > Voorkeuren > Algemeen is de keuze "gebruik als systeemfotobibliotheek" grijs en niet aan te klikken.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 10:16
- is dit de enige fotobibliotheek? dan is ie al systeembibliotheek
- staat in de voorkeuren van fotos, bij tabblad icloud, de icloud fotobibliotheek aan?
- is er ingelogd met hetzelfde apple id?

Is er geen voortgang te zien:
* schakel icloud fotobibliotheek uut, herstart de mac, schakel weer in; gaat de sync nu wel lopen?

[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2017 14:25 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26

talin

ES-MA

wat is de tijd tussen de herinstallatie en dat je in de cloud hebt gekeken.
bij mij duurde dat zeker 4 dagen eer alles weer 100% was ( moet er dan wel bij vertellen dat ik de originele bibliotheek veel mee op reis had dus weinig tijd van syncen had )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenimoes schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:07:
- is dit de enige fotobibliotheek? dan is ie al systeembibliotheek
- staat in de voorkeuren van fotos, bij tabblad icloud, de icloud fotobibliotheek aan?
- is er ingelogd met hetzelfde apple id?

Is er geen voortgang te zien:
* schakel icloud fotobibliotheek uut, herstart de mac, schakel weer in; gaat de sync nu wel lopen?
Het is mijn enige fotobibliotheek en waarschijnlijk dan ook mijn systeembibliotheek en daarom is de keuze voor systeembibliotheek dan ws grijs, want er valt niets te kiezen.

In de voorkeuren staan de Icloud bibliotheek aangevinkt (eveneeens download originelen)
Mijn fotostream (deze wordt keurig bijgewerkt in de icloud, ook in de fotobibliotheek van de computer) en Icloud fotodeling staan ook aangevinkt

Echter op de computer geeft hij aan 2200 onderdelen, in de Icloud geeft hij aan 5300 foto's en videos.
Deze waarden zijn echt nauwelijks gewijzigd de laatste twee dagen, terwijl de computer de hele dag en nacht aanstaat.

In Foto voorkeuren staat onder de aangevinkte Icloud de opmerking "zojuist bijgewerkt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 10:16
Hm, ik zou even bellen met AppleCare... misschien dat je fotobibliotheek opnieuw opgebouwd moet worden. Heb je een backup van je foto's (ook die op iCloud)?

[ Voor 60% gewijzigd door Geronimous op 25-07-2017 18:08 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Waar heb je die library neergezet? Verwisseld met de originele? Dan even met shift click op foto applicatie dan kun je daar een lib selecteren en eventueel opzoeken. Opnieuw koppelen zou een hoop moeten oplossen. Wel even backuppen hea ;).
Pagina: 1