Toon posts:

Ideeën ivm ontwikkeling van PC-Controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het Waterkoeling Forum zijn we bezig met het ontwikkelen van de PC-Controller, het hulpje voor iedere Overklokker/Waterkoeler.

De PC-Controller lijkt functioneel gezien een beetje op de DigiDoc, maar is vele malen uitgebreider en heeft oa. de mogelijkheid je Systeem uit te schakelen mocht er iets drastisch fout gaan (bv. Lek of te hoge temparatuur) en Real-Time Monitoring van verschillende processen in je systeem (denk aan: Spanning, Flow, Fan's..etc...etc......)

Aangezien we in een vergevorderd stadium van ontwikkeling zijn vragen wij de tweakers hier wat zij graag in de PC-Controller ingebouwd zouden willen hebben....

Al je suggesties kun je hier posten...

Meer info vindt je bij PC-Controller Support op het Waterkoeling Forum

Als de PC-Controller volledig werkt (en getest) is hij op Waterkoeling.nl verkrijgbaar.

Marcel
Admin Waterkoeling Forum

Verwijderd

Ik denk dat de functionaliteit goed moet zijn. Naast de functies die je noemde dus ook 7v/12v switches voor fans.

Wat ik minstens zo belangrijk vind is hoe het eruit ziet. Geen oranje backlight a.u.b. Liever groen/blauw. Liefst een mooie breed/groot LCD display met daaronder de knoppen.

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen. Goed idee trouwens en veel succes !

Verwijderd

dus een pc die de pc controleert? kewl!! :)

Verwijderd

Gaaf project... Misschien handig rekening te houden met 220/230V fans, die zijn er ook nog...

Verwijderd

newbee> ja hoor :) ben zelf PC-doc developer en heb ook 220V fans draaien dus dat komt wel goed. check even het forum op www.waterkoeling.nl/forum voor alle functies van de PC-doc :)

Verwijderd

het leuke eraan is dat je de pc-dok helemaal naar wens in kan richten, je kan er allerlei add-on kaartjes op steken, die allemaal een andere functie hebben, b.v. 220V fans dimmen, doorstroomsnelheid water en RPM fans uitlezen, enz.

Wat je niet nodig hebt, zet je er niet op. Zo houd je het goedkoop en uitbreidbaar.

Nieuw add-on kaartje? nieuwe firmware en het is ondersteund.

Ik zou zeggen, lees een keer rond en post eventueel wat wanneer je iets mist of interesse hebt.

Verwijderd

^kick^

vindt niemand dit speeltje leuk?

Verwijderd

Oh jawel... Maar het is eigenlijk leuker om er zelf wat voor te maken (wat jullie dus doen...)

Verwijderd

Topicstarter
het is ook de bedoeling dat de tweaker het dus zelluf in elkaar zet, wij bieden alleen de onderdelen aan. Je kan het dus helemaal customizen......

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Skef

Ik scheer.me

En waarom zou je iets helemaal zelf gaan ontwikkelen, als er al iets is wat aan jouw eisen voldoet, en ook nog eens prima uit te breiden is???

Je kunt zelfs zo ver gaan, dat we gewoon de "specificaties" van de door ons gebruikte bus publiceren, zodat andere tweakers dus hun eigen uitbreidingsmodules kunnen ontwikkelen...

Op die manier krijg je dus een soort "open source" idee, wat helemaal zelf in elkaar gesleuteld moet worden. Het is niet alleen geschikt voor waterkoelers, het wordt een universeel iets, dus ook voor de mensen met 30 fans in hun case!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmmzz.. PCDoc ideetje is wel leuk..

Ik heb effe op het warerkoeling forum gelezen, en je bent inderdaad wel op de goede weg..
Op zondag 08 juli 2001 14:11 schreef freakyfrank het volgende:
b.v. 220V fans dimmen
Alleen hoe je dit zo voor elkaar wilt krijgen snap ik nog effe niet!!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Nog een idee: Lus de IDE-kabels ook maar door...

Dan is dit:
[topic=178340]
Wel een leuk idee toch???

(HDD read-write load op het scherm!)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 13:45 schreef Twynn het volgende:
Hmmzz.. PCDoc ideetje is wel leuk..

Ik heb effe op het warerkoeling forum gelezen, en je bent inderdaad wel op de goede weg..
[220v fans dimmen..]

Alleen hoe je dit zo voor elkaar wilt krijgen snap ik nog effe niet!!
ik heb een 220V dimmer die op 0-12V reageerd, zo'n velleman pakketje..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Werkt dat met zo'n synchroonmotor???

Ik heb namelijk altijd begrepen dat de snelheid van dat soort motoren alleen maar aan te passen is door de frequentie van de wisselspanning aan te passen.. (dus i.p.v. 50Hz wisselspanning bijv. 25Hz voor halve snelheid!)

Verwijderd

zet 2x 220V fans maar eens in serie (110V p st)
dan merk je het verschil echt wel he..

maar ik denk dat frequentie aanpassing ook wel werkt ja

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Als iedereen dan toch aan het schoppen is...
^^^KICK^^^

Verwijderd

Maak een optie voor PWM (Puls Width Modulation) van een peltier, mensen die geen isolatie gebruiken kunnen dus zo het vermogen regelen van de peltier. Gaat prima i.c.m. een BUZ11 mosfet oid. (30Amp)

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Op donderdag 12 juli 2001 21:14 schreef TheMachine het volgende:
Maak een optie voor PWM (Puls Width Modulation) van een peltier, mensen die geen isolatie gebruiken kunnen dus zo het vermogen regelen van de peltier. Gaat prima i.c.m. een BUZ11 mosfet oid. (30Amp)
of dat ie de pelt automatisch regelt, dus bv altijd de proc op 15C (heb je ook geen condens)en als de temp omhoog gaat dat de pc-doc regelt dat de pelt dan meer vermogen krijgt B-)

• mvds
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Is er al iets bedacht over hoeveel zo'n apparaat maximaal mag gaan kosten? Ik bedoel, als die digidoc al 170-180 piek kost, wat moet dit ding dan gaan kosten?

Verwijderd

kan er ook een PC104 thin client van maken met Bleutooth :) dat is pas echt stoer...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Kan je ipv 12/7 V baybus niet beter met pulsbreedte modulatie werken? dat schijnt beter te zijn en je kan ook nog je RPM uitlezing gebruiken...

EDIT:
|:( nie gelezen

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Op vrijdag 13 juli 2001 12:59 schreef obsidian het volgende:
Is er al iets bedacht over hoeveel zo'n apparaat maximaal mag gaan kosten? Ik bedoel, als die digidoc al 170-180 piek kost, wat moet dit ding dan gaan kosten?
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, want er gaat gewerkt worden met een soort moederbordje met daarop verschillende (ik geloof max. 8 uitbreidingskaarten). De geprogrammeerde controller is het enige wat je aan hoeft te schaffen bij ons, de rest moet je zelf uitzoeken bij je lokale electroboer!

• mvds
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Dat is erg interessant. Het is altijd zo dat zo'n digidoc achtig ding erg mooi is, maar dat je altijd wel iets mist. Nu kan je dat zelf wel zo oplossen ja. :)

• Refro
  • Laatst online: 22-08 08:00
Ik weet niet of het wat is maar dergelijke apparaten bestaan al kant en klaar in ieder geval wel zonder software heb ik ze op een beurs zien hangen ze hebben 8 vrij te gebruiken ingangen en 6 relais uitgangen en een rs232 poort deze kun je zo kopen en aanpassen aan je wensen

zelf heb ik het iets anders opgelost ik heb een cascade regelaar van honeywell (die verwarmingsboer) eraan hangen die hetzelfde doet deze beschikt over 8 ingangen hier heb ik er 4 van in gebruik voor het meten van temperatuur er zitten 5 24v relais op deze sturen de fans aan en ook nog een 220V relais voor het afschakelen bij te hoge temp verder nog een rs232 poort voor het updaten van de software (zelf gemod op me stage) dit apparaat kan ook voor +- 2weken gegevens over temp en dergelijke vasthouden. Deze apparaten worden normaal gebruikt voor het verwarmen van gebouwen met meerdere cv ketels maar koelen dmv fans of airco kunnen ze ook

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
^^^Kick^^^

Volgens mij zijn der nog genoeg mensen die hier nog wel wat op te zeggen hebben...
*kan ik er ook dit
*is dit geen goed iedee

Kom op mensen!!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

*SCHOP*

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Ik had toch gedacht dat er wel meer mensen met wijze ideeen zouden zijn...

Dus schop ik hem nog maar eens naar boven, omdat er vast wel meer goede ideeen zijn!

Verwijderd

opties voor:

- traploos regelbare ventilator/dimschakelingen (1,5Amp / 3Amp / 5Amp)
-Vochtsensoren + directe uitschakelings optie of waarschuwing
-start/Opspin vertraging ivm grote hoeveelheid fans of aanwezigheid peltier
-Blauwe lcd voor uitlezing voltage....evt nog 1 erboven voor winamp :9~ ;)

Zoiets?
Pagina: 1