Hulp bij tegelindeling badkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:14
Dag tweakers,

Momenteel wordt mijn badkamer verbouwd. De indeling staat in principe vast alleen zouden we obv de vloertegels nog enkele cm's willen schuiven om te zien wat het mooiste uit komt.

Zie bijgevoegde plattegrond. Ik twijfel met name over:
  • beginnen met twee tegels vooraan; op het einde de douchewand; achter de douchewand afschot; nadeel is dat je op het einde uit komt met een tegel van 35cm en ook aan de linker zijkant
  • vanuit midden tegelen zodat je aan alle randen een even brede strook tegel hebt; zou dan zo'n 17,5 cm worden aan alle kant; nadeel is dat je niet mooi uit komt met je douchewand en afschot
  • iemand andere ideëen?
Tips over drain tegen wand of juist van de wand af zijn ook welkom. Lees wat tegenstrijdige verhalen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qIJMHcUqHkmK9i1V9XUkxpBc/full.png

Alle suggesties/ideëen zijn welkom :)

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 24-07-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:38
Dat wandje, tussen de douche en het badmeubel, is dat glas of een muurtje?

Wij hebben namelijk een soortgelijke indeling van de badkamer (ik weet alleen niet of je een bad en WC in de badkamer hebt? en bij ons lopen de tegels precies zoals op je tekening. Dus een rechte lijn naar het eind van het wandje. Ik vind dat zelf mooi ogen.

Ter illustratie een fotootje van onze badkamer. Let niet op de roze verbandtrommel en de vieze vloer :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uC2u1o3FL2SW3DBpO6Bw0LBU/full.jpg

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 16:38
Ik heb bij mijn badkamer aan de tegelzetter gevraagt wat in de situatie de beste indeling was. Als het een vakman is , is hij er altijd mee bezig dus weet het beste hoe het er het mooiste uit gaan zien.

Persoonlijk zou ik de korte stukken onder het badkamermeubel en met de drain verstoppen. Een andere optie is ook aan bijde kanten een snijstuk

[ Voor 26% gewijzigd door DaTimMan op 24-07-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:14
Denman schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:53:
Dat wandje, tussen de douche en het badmeubel, is dat glas of een muurtje?

Wij hebben namelijk een soortgelijke indeling van de badkamer (ik weet alleen niet of je een bad en WC in de badkamer hebt? en bij ons lopen de tegels precies zoals op je tekening. Dus een rechte lijn naar het eind van het wandje. Ik vind dat zelf mooi ogen.

Ter illustratie een fotootje van onze badkamer. Let niet op de roze verbandtrommel en de vieze vloer :+

[afbeelding]
Is een glazen wandje, ik vind idd rechte lijn op einde v.d ook mooi ogen. De wand is ook precies 120cm dus past ook precies met twee tegels. Kan die mooi met een volledige tegel met afschot beginnen.

Geen WC of Bad. Lekker ruime inloopdouche:)
DaTimMan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:20:
Ik heb bij mijn badkamer aan de tegelzetter gevraagt wat in de situatie de beste indeling was. Als het een vakman is , is hij er altijd mee bezig dus weet het beste hoe het er het mooiste uit gaan zien.

Persoonlijk zou ik de korte stukken onder het badkamermeubel en met de drain verstoppen. Een andere optie is ook aan bijde kanten een snijstuk
Ik zal inderdaad nog even gaan overleggen met de aannemer zelf.

Om de korte stukken aan de kant van het badmeubel te doen heb ik inderdaad ook aan gedacht. Alleen dan moet je ook met half tegels gaan werken bij het uiteinde van de douchewand ivm afschot.

[ Voor 28% gewijzigd door SquareOne op 24-07-2017 12:45 ]