Ik had gister een reactie geplaatst bij dit topic, maar ik begrijp dat de discussie over redactionele inhoud in dit forum thuis hoort. Ik ben toch nog wel benieuwd naar jullie reactie. Waarom is er hier, in tweede instantie, gekozen voor "pedofielen", en niet bijvoorbeeld voor "kwaadwillenden"?
Originele reactie:
Originele reactie:
Hoi Mark,
Ik zou graag willen reageren op de verandering die je hebt gemaakt. Ik ben wat bekender met het onderwerp, omdat ik zelf pedofiel ben. Ik vind het jammer dat je gelijk een hele groep mensen met deze geaardheid erbij sleept, om het eigenlijk te hebben over mensen die misbruik maken van een lek in software om kinderen te bespioneren.
Als je gevoelens hebt voor kinderen, zegt dat niets over wat je met die gevoelens doet. Ik kwam er zelf op m'n 15e achter dat ik eigenlijk alleen verliefd wordt op jongens van een stuk jonger. Ik doe verder niets met die gevoelens, en vele andere pedofielen die ik ken handelen daar ook niet naar.
Als je een artikel zou schrijven over, weet ik veel, Tinder of Grindr die foto's niet over HTTPS zouden versturen, zou je ook niet de hele groep hetero's of homo's erbij slepen om je punt te maken. Dat je dat wel voor pedofielen doet vind ik behoorlijk stigmatiserend. Alsof ik, puur omdat ik deze gevoelens heb, misbruik van dit soort situaties zou maken.
Je hebt gelijk dat een filmpje of foto niet uitdagend hoeft te zijn om leuk gevonden te kunnen worden. Dat geldt denk ik voor iedereen. Ik vind het ook leuk als er een leuke jongen voor me in de rij bij de supermarkt staat, en op YouTube zijn er ook genoeg leuke filmpjes te vinden. Van deze twee voorbeelden (in tegenstelling tot het bespioneren) zie ik het kwaad niet zo goed. Iedereen is blijkbaar heel erg bezig met wat er in het hoofd van een pedo zit, net zoals men vroeger erg bang was voor het verderfelijke gedachtengoed van homo's.
Bedenk je ook dat in jouw omgeving, misschien in je vriendenkring, ook een aantal mensen met pedofiele gevoelens rondlopen, zelfs al zijn ze getrouwd. Ze durven alleen niet naar jou uit de kast te komen, omdat ze je dit soort dingen zien opschrijven.