Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor werk / thuis €1.800,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

voor mijn werk mag ik een laptop uitzoeken van ca. 1.800. Hiervan betaal ik een deel mee en de baas betaald de rest. Hoe kom ik op dit bedrag? Dit is een versie van de Dell XPS 15, dit heb ik als uitgangspunt genomen. Maar graag win ik advies in of dit een goede keuze is.

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik zal deze op werk gebruiken en voor thuiswerken waar ik de volgende programma's zal gebruiken
- Autocad / Microstation
- 3D max

thuis wil ik af en toe nog wat gamen (ben meer een console gamer):
- EUIV
- LoL

•Wat mag je laptop gaan kosten?
ca. €1.800,- mag iets meer, mag iets minder

•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Grootte wil ik eigenlijk 15", kleiner zeker niet. En eigenlijk ook niet groter omdat ik de laptop 4x per week meenemen waarvan 2x per week op de fiets mee neem (heb wel een goede fietstas met laptop compartiment (tot 15"). Accuduur maak ik me niet zo'n zorgen om. Heb vaak wel een stopcontact in de buurt.

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Eigenlijk niet echt een voorkeur. Ik zag wel de Dell XPS 15, die ziet er gewoon erg goed uit.

Mijn vraag
Doe ik er verstandig aan om de Dell XPS 15 te kopen of zijn er gewoon betere alternatieven op de markt?

Alle reacties

Verwijderd

Is dit 1800 exclusief of inclusief btw?

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

De Dell XPS 15 is een prima machine, echter vraag ik me af waarom je voor jouw werkzaamheden aan het kijken bent naar een consumenten model, terwijl juist bij AutoCAD en microstation een mobiele workstation meer geschikt zijn.
Vooral ook voor je baas een belangrijk te overwegen punt..aangezien je de laptop mee gaat nemen en gaat gebruiken voor thuiswerk neem ik aan dat je van deze laptop afhankelijk gaat zijn om je werkzaamheden uit te voeren. Wat als de XPS kapot gaat? Dan ben je 'm een paar weken kwijt voor reparatie en kun je dus geen werk doen. Op de XPS is namelijk geen next business day on-site af te sluiten voor zover ik weet. Op een Precision model wel en dat is de workstation variant van de XPS. Als je een duur betaalde kracht voor je baas bent wil hij denk ik wel dat je zo betrouwbaar mogelijk je werk moet kunnen uitvoeren en anders zeer snel weer aan de slag kunt.

Daarnaast zijn er nog andere voordelen waarvan de belangrijkste bijv. ISV certificering voor gebruik van de betreffende software zijn en op de Precision vind je ook software standaard geïnstalleerd, welke de hardware instellingen per software pakket optimaal voor je af stelt zodat je zo efficiënt mogelijk gebruik maakt van de hardware. Daarnaast heb je dus volledige ondersteuning bij het gebruik van de hardware icm de software vanuit de software en hardware fabrikant. Zij hebben deze namelijk talloze uren met elkaar getest om zowel maximale betrouwbaarheid alsook efficiëntie te garanderen. Als je support wil op een XPS icm je software dan is de kans groot dat ze wel even willen kijken, maar niet al te veel moeite zullen doen aangezien er geen tests en garanties worden gegeven aan de XPS lijn.

De Quadro kaarten die met de Precision meegeleverd worden zijn daarnaast ook prima voor een spelletje hier en daar. De M1200 Quadro is bijvoorbeeld vergelijkbaar met een gtx960m. Genoeg om op medium/high settings een potje lol te spelen denk ik.

Je kunt een kijkje nemen bij mijn v&a (zie sig) voor een idee.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot dusverre.

@Verwijderd Het is €1.800 inclusief.
@ScytheNL Is zeker een optie. Dit is ook waarom ik het even hier plaats, zoveel meer ervaringen en denken buiten het boekje om. Ik zal de precision op mijn lijstje plaatsen.

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Ok, als je gecharmeerd bent van de XPS dan is de Precision qua uiterlijk dus de tegenhanger. Van HP kijk je naar de ZBook series (niet de U versie in het ideale geval) van Lenovo naar de P series.