Mijn probleem:
Hi mede tweakers,
Ik heb net voor het eerst een Macbook Pro en ervaar af en toe een probleem met laden van internet pagina's.
Ik ben software engineer van beroep dus heb de meeste truces al wel geprobeerd... echter geen van allen leek tot dusver effectief. Verder wil ik er even bij vermelden dat ik een vrij jonge/nieuwe mac gebruiker ben, dit is mijn eerste mac ;-) alle tips en adviezen zijn meer dan welkom!
Mijn mac is nu ongeveer 3 weken oud, en sindsdien heb ik 3x het probleem ervaren dat sommige pagina's niet geladen kunnen worden. Pagina's die wel laden zijn doorgaans zeer traag. De error die ik in chrome krijg is ERR_EMPTY_RESPONSE. Ik heb verschillende dingen geprobeerd (zie hieronder) maar niks lijkt direct effect te hebben. Het probleem lijkt vanzelf na hooguit een paar uur vanzelf weer over te gaan...
Het probleem doet zich voor op zowel chrome als safari, bij dezelfde sites.
Alle drie de keren waren het bovendien dezelfde sites die het niet deden, zoals nu.nl en buienradar.nl.
google.nl doet het wel, maar maps.google.nl dan bijvoorbeeld weer niet.
Als ik in recovery mode opstart en hulp zoek, werken wel alle sites.
Laatst ook de update van Sierra geinstalleerd, maar ook vandaag was het weer raak
Inmiddels is hij weer op magische wijze hersteld maar ik wil heel graag weten wat dit probleem zou kunnen veroorzaken, of anderen hier ook last van hebben, en last but not least, wat ik kan doen om het te verhelpen!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Pro 15" 2017 (2.8 Ghz, 256 GB SSD)
Sierra 10.12.6
Avast AV
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hi mede tweakers,
Ik heb net voor het eerst een Macbook Pro en ervaar af en toe een probleem met laden van internet pagina's.
Ik ben software engineer van beroep dus heb de meeste truces al wel geprobeerd... echter geen van allen leek tot dusver effectief. Verder wil ik er even bij vermelden dat ik een vrij jonge/nieuwe mac gebruiker ben, dit is mijn eerste mac ;-) alle tips en adviezen zijn meer dan welkom!
Mijn mac is nu ongeveer 3 weken oud, en sindsdien heb ik 3x het probleem ervaren dat sommige pagina's niet geladen kunnen worden. Pagina's die wel laden zijn doorgaans zeer traag. De error die ik in chrome krijg is ERR_EMPTY_RESPONSE. Ik heb verschillende dingen geprobeerd (zie hieronder) maar niks lijkt direct effect te hebben. Het probleem lijkt vanzelf na hooguit een paar uur vanzelf weer over te gaan...
Het probleem doet zich voor op zowel chrome als safari, bij dezelfde sites.
Alle drie de keren waren het bovendien dezelfde sites die het niet deden, zoals nu.nl en buienradar.nl.
google.nl doet het wel, maar maps.google.nl dan bijvoorbeeld weer niet.
Als ik in recovery mode opstart en hulp zoek, werken wel alle sites.
Laatst ook de update van Sierra geinstalleerd, maar ook vandaag was het weer raak
Inmiddels is hij weer op magische wijze hersteld maar ik wil heel graag weten wat dit probleem zou kunnen veroorzaken, of anderen hier ook last van hebben, en last but not least, wat ik kan doen om het te verhelpen!
Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Pro 15" 2017 (2.8 Ghz, 256 GB SSD)
Sierra 10.12.6
Avast AV
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Netwerk instellingen -> nieuwe "location" toegevoegd en verschillende DNS servers geprobeerd. Waaronder 8.8.4.4 en 8.8.8.8 van google
- Browser cache clearen / vanaf beginning of time
- Incognito modus
- Nieuwe gebruiker aangemaakt
- DNS geflusht via command line (en daarna reboot) :
$ sudo dscacheutil -flushcache; sudo killall -HUP mDNSResponder - Mobiel hotspot aangezet en daar verbinding mee gemaakt
- Alle netwerken verwijderd en opnieuw verbinding gemaakt.
- Router uit en weer aan gezet. (thuis, gebeurde ook een keer op kantoor waar dit natuurlijk geen optie was)
- Via de terminal 'dig' gebruikt om te kijken of domein naam geresolved kon worden. Dit was het geval, ook als de betreffende site het op dat moment niet deed!
[ Voor 9% gewijzigd door firedancer-88 op 23-07-2017 22:19 ]