Port forwarding TC7200 modem (ziggo )

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb een Technicolor TC7200 modem en ik ben bezig met Port forwarding.

Ik heb de handleiding van deze gevolgd https://community.ziggo.n...-technicolor-tc7200-16140

Alleen het lukt me niet !, het gaat om een een ip adres van mijn Synology nas.

Wie kan mij helpen ?.

Beste antwoord (via piet4711 op 30-07-2017 22:02)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Ga naar watismijnip.nl op een device achter de TC7200. Het IP adres wat daar staat noteer je, zijn 4x 2 cijfers met punten ertussen. Nu ga je achter de laptop met de simkaart zitten. Zorg dat deze op geen enkele manier met je Ziggo verbinding is verbonden (Wifi/kabel). Verbind de 4G verbinding (mobiel). Surf in de browser naar het ip adres wat je net genoteerd hebt, stel het is 10.20.30.40 surf je naar http://10.20.30.40:5000

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:56
Kun je specifieker zijn wat er concreet niet lukt? Krijg je de instellingen niet voor elkaar? Werkt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
Ik heb de handleiding gevolgd en alles ingesteld volgens deze handleiding, maar het werkt niet.

Ik wilde mijn nas benaderen via de wifi van de camping, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:56
Welke poorten heb je open gezet en geforward? Hoe maak je verbinding naar je Nas? Staat je camping dit toe (soms wordt bv ftp verkeer geblokt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
Heb je ook een IPv6-adres op je modem? Dan heb je DS-Lite, en kun je portforwarden via IPv4 wel op je buik schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
gastje01 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:24:
Welke poorten heb je open gezet en geforward? Hoe maak je verbinding naar je Nas? Staat je camping dit toe (soms wordt bv ftp verkeer geblokt)
Ik heb poort 5000 geforward.
Ik maak verbinding met mijn nas via wifi
De camping staat ftp verkeer toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Dus je hebt 5000 , je Interne IP van je NAs, 5000, beide ingetypt.

En dan ga je naar http://exterene IP van je ISP:5000 en dan doet hij het niet?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
hcQd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:36:
Heb je ook een IPv6-adres op je modem? Dan heb je DS-Lite, en kun je portforwarden via IPv4 wel op je buik schrijven.
Ik zit in voormalig UPC gebied is dan is standaard Ipv6 uitgeschakeld.

En wat is DS-Lite ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
IPv6 wordt al tijden uitgerold in voormalig UPC-gebied. DS-Lite (Dual stack light) is een oplossing waarbij je alleen een IPv6-adres krijgt en het IPv4-verkeer daarover wordt getunneld. Effectief zit je dan vwb IPv4 achter een CGNAT.

Je kunt op de statuspagina van je modem simpel genoeg zien of deze een IPv6-adres heeft toegewezen gekregen.

[ Voor 19% gewijzigd door hcQd op 24-07-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
DarkSide schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:07:
Dus je hebt 5000 , je Interne IP van je NAs, 5000, beide ingetypt.

Ja dat klopt

En dan ga je naar http://exterene IP van je ISP:5000 en dan doet hij het niet?

Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
hcQd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:18:
IPv6 wordt al tijden uitgerold in voormalig UPC-gebied. DS-Lite (Dual stack light) is een oplossing waarbij je alleen een IPv6-adres krijgt en het IPv4-verkeer daarover wordt getunneld. Effectief zit je dan vwb IPv4 achter een CGNAT.

Je kunt op de statuspagina van je modem simpel genoeg zien of deze een IPv6-adres heeft toegewezen gekregen.
Ik zit voor een paar dagen op de camping, as. donderdag ben ik weer thuis en ga ik het nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het handigst is om dit thuis gelijk te testen als je thuis bent, bijvoorbeeld door met je telefoon via 3G/4G te proberen of de portforwarding werkt. Van buitenaf kan je niet veel als het niet werkt.

Bij mij werkte het volgens mij ook pas als ik bij beide port-velden een range invulde, ook al is het maar één poort

Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/ziggo-nl/attachment/5a180942-318d-401b-8161-e38221bfa017.jpg

Dus zoals hier bij openbare port range en doel port range beide 5000-5000 invullen
Vergeet niet op "opslaan" te drukken als je klaar bent, anders onthoudt hij de wijzigingen niet.

Heeft je Synology niet toevallig een ander IP adres gekregen? Ik heb enkele apparaten een vast IP gegeven buiten de DHCP-range.
Mijn DHCP-range loopt van 192.168.1.10 tot 1.255, en mijn Synology heb ik ingesteld met vast IP 192.168.1.4.
Zo zitten ze wel in hetzelfde subnetmask en heb ik geen problemen met het vinden in bijvoorbeeld de windows verkenner, maar heb ik ook geen last van een eventueel wijzigend IP van de Synology.

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 24-07-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
gwystyl schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:43:
Het handigst is om dit thuis gelijk te testen als je thuis bent, bijvoorbeeld door met je telefoon via 3G/4G te proberen of de portforwarding werkt. Van buitenaf kan je niet veel als het niet werkt.

Bij mij werkte het volgens mij ook pas als ik bij beide port-velden een range invulde, ook al is het maar één poort

[afbeelding]

Dus zoals hier bij openbare port range en doel port range beide 5000-5000 invullen
Vergeet niet op "opslaan" te drukken als je klaar bent, anders onthoudt hij de wijzigingen niet.

Heeft je Synology niet toevallig een ander IP adres gekregen? Ik heb enkele apparaten een vast IP gegeven buiten de DHCP-range.
Mijn DHCP-range loopt van 192.168.1.10 tot 1.255, en mijn Synology heb ik ingesteld met vast IP 192.168.1.4.
Zo zitten ze wel in hetzelfde subnetmask en heb ik geen problemen met het vinden in bijvoorbeeld de windows verkenner, maar heb ik ook geen last van een eventueel wijzigend IP van de Synology.
Ik kan op de camping wel mijn camera`s benaderen die thuis draaien.

Ik heb 2 aps 1 van foscam en 1 van Synology, die het allebei doen, zowel via wifi en 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
gwystyl schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:43:

[afbeelding]

Ik zie dat je als poort 3000-3300 ingevuld hebt.

Ik meende dat ik vorige week in mijn modem ook een range probeerde, maar dat accepteerde het modem geloofde ik niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die poort 3000-3300 is een voorbeeld van de handleiding pagina waar je zelf naar linkte. Ik gebruik voor mijn Synology 5000-5001 zodat ik zowel via HTTP als HTTPS kan verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
hcQd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:36:
Je hebt gelijk, ik heb inderdaad een IPv6 adres !

Maar nu , is er een manier om toch portforwarden in te stellen ?.

Of moet ik nu bij ziggo zijn om mij weer een IPv4 te geven ( indien mogelijk ) ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Klopt. Maar je zegt dat portforwarding vanaf foscams wel werkt? Of zit dat weer op een andere manier.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
Jim423 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:46:
Klopt. Maar je zegt dat portforwarding vanaf foscams wel werkt? Of zit dat weer op een andere manier.
Ik denk dat dit inderdaad anders werkt, ik kan via mijn telefoon ( wifi /4G) de app`s van foscam en van DS cam ( Synology ) en van klik-aan, wel mee werken.

Maar hoe dit werkt ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAt bedoel je? Je hebt op je telefoon apps voor oa ook die Synology staan, en die werken wel? is dat dan ook via het wifi van de camping? of via je provider?

Welke poorten gebruiken die cams?

Mijn eerste reactie bij het lezen was: je camping heeft een firewall. Veel campings staan alleen standaard poorten toe. Alleen als je dan wél via het campingwifi kunt verbinden naar camera's die op een non-standaard poort draaien, dan doet dat het een beetje teniet.

Gezien de hoeveelheid apparaten die je wil benaderen, heb je niet iets thuis staan wat een VPN kan maken? Ik weet niet of dat technicolor modem dat kan, maar if so, zou ik dat doen, ipv. een handvol port forwards gewoon 1 (open)vpn met 1 poort forward.

Dat heeft ook gelijk het grote voordeel dat anderen (ook anderen op de camping) er niet bij kunnen en ook niet je verkeer kunnen sniffen.

mbt. het ipv6 als ik het goed lees wordt er dan ipv4 getunneld over ipv6 en termineert die tunnel op je modem. Dan zouden ipv4 port-forwards moeten werken. Ik zou sowieso niet pikken als mijn internetleverancier mij iets levert waarop iets standaards als port-forwarding al niet werkt. Ik kan mij ook moeilijk voostellen dat dat écht zo is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Het is toch echt zo. Echter 1 belletje naar Ziggo en je bent omgezet naar ipv4 dus niks om je over op te winden. Die tunnel termineert op je modem echter krijg je geen public ipv4 adres. Hierdoor kun je dus niks forwarden, zie CGNAT. In feite is het gewoon router achter router.

@piet4711 Als je voor die apps geen portforwarding hoefde te doen kan het inderdaad alsnog zijn dat je een omschakeling naar ipv4 moet aanvragen. Die apps werken dan via een centrale server waarschijnlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Jim423 op 27-07-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:58:
WAt bedoel je? Je hebt op je telefoon apps voor oa ook die Synology staan, en die werken wel? is dat dan ook via het wifi van de camping? of via je provider?

Ik kan via mijn telefoon ( als ik geen wifi bereik heb ) via 4G de apps benaderen, als ik binnen een wifi netwerk ben (thuis/camping) kan ik ze ook benaderen.

Welke poorten gebruiken die cams?

Van mijn netwerk thuis weet ik het wel, maar via de apps ?

Mijn eerste reactie bij het lezen was: je camping heeft een firewall. Veel campings staan alleen standaard poorten toe. Alleen als je dan wél via het campingwifi kunt verbinden naar camera's die op een non-standaard poort draaien, dan doet dat het een beetje teniet.

Gezien de hoeveelheid apparaten die je wil benaderen, heb je niet iets thuis staan wat een VPN kan maken? Ik weet niet of dat technicolor modem dat kan, maar if so, zou ik dat doen, ipv. een handvol port forwards gewoon 1 (open)vpn met 1 poort forward.

Dat heeft ook gelijk het grote voordeel dat anderen (ook anderen op de camping) er niet bij kunnen en ook niet je verkeer kunnen sniffen.

mbt. het ipv6 als ik het goed lees wordt er dan ipv4 getunneld over ipv6 en termineert die tunnel op je modem. Dan zouden ipv4 port-forwards moeten werken. Ik zou sowieso niet pikken als mijn internetleverancier mij iets levert waarop iets standaards als port-forwarding al niet werkt. Ik kan mij ook moeilijk voostellen dat dat écht zo is.

Als iemand mij verder helpen kan, hoe ik via een ipv6 kan port forwarden , heel graag !

En misschien in wat leken taal ?, want ik ben op dit gebied een echte leek 8)7
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
Jim423 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:31:
Het is toch echt zo. Echter 1 belletje naar Ziggo en je bent omgezet naar ipv4 dus niks om je over op te winden. Die tunnel termineert op je modem echter krijg je geen public ipv4 adres. Hierdoor kun je dus niks forwarden, zie CGNAT. In feite is het gewoon router achter router.

@piet4711 Als je voor die apps geen portforwarding hoefde te doen kan het inderdaad alsnog zijn dat je een omschakeling naar ipv4 moet aanvragen. Die apps werken dan via een centrale server waarschijnlijk.
Bedankt voor je antwoord !, als het echt zo simpel is ga ik morgen ziggo bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Check eerst even of het zo ingesteld staat als in de afbeelding van gwystyl. Je moet namelijk echt een range opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jim423 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:31:
Staat dat IPV4 adres niet als host waar alles naar geforward wordt dan? Zo'n verbinding zou ik gewoon niet accepteren als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Volgens mij is de huidige implementatie zo dat je je public ipv4 adres deelt met andere gebruikers. Hierdoor is het sowieso onmogelijk om poorten te openen, immers als jij extern je public ipv4 adres oproept dan kan de table nooit weten naar welk modem/klant de verbinding gerouteerd moet worden. Aangezien deze routering bij Ziggo gebeurd en niet op jouw modem is deze ook niet aan te passen door jou. En zoals reeds gezegd hoef je het ook niet te accepteren, 1 belletje en het wordt gefixed. Ook is bridge mode met 1 ipv4 adres voor je router nog steeds toegestaan, dus in dat opzicht vind ik het allemaal nog netjes geregeld. Bedenk dat 999/1000 klanten niks met portforwarding/VPN e.d. doet en dus helemaal geen baat heeft bij een eigen public ipv4 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
Jim423 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:42:
Check eerst even of het zo ingesteld staat als in de afbeelding van gwystyl. Je moet namelijk echt een range opgeven.
Ik heb het zo ingesteld zoals gwystyl het uitlegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Als je wilt kunnen wij jouw modem omzetten naar IPV4 (als dit niet al het geval is). Stuur ons een privébericht via Tweakers met daarin jouw adres en klantnummer plus verwijzing naar dit topic. We helpen je via die weg graag verder.

Groet, Pim van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
Ik heb gisteren met ziggo contact gehad, ik had inderdaad een IPV6 adres. Maar ik ben dezelfde dag nog omgezet naar een IPV4 adres ( netjes geholpen ). Maar de forwarding lukt nog steeds niet !, wat doe ik toch fout ?.

De is mijn instelling :

Openbare port range: 5000-5001 ( nas van Synology )
Doel-IP-adres : 192.168.0.10
Doel port range : 5000-5001
Protocol : beide (ook UDP / TCP geprobeerd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Heb je misschien nog een router/accesspoint in je netwerk ertussen zitten?

Wellicht sowieso even alles noemen wat er in je netwerk allemaal aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
vanaalten schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:38:
Heb je misschien nog een router/accesspoint in je netwerk ertussen zitten?

Wellicht sowieso even alles noemen wat er in je netwerk allemaal aanwezig is.
Nee ik heb accesspoint in mijn netwerk, maar wat je bedoel je met allemaal ( pc / laptops / ip camera`s / printer / homeplugs / alarmsysteem ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Synology zit rechtstreeks in de TC7200 geprikt? IP adres van de Synology is thuis wel benaderbaar op 192.168.0.10? Modem al eens een powercycle gegeven? Test je nu wel via 4G/WiFi hotspot of je het externe IP kan benaderen? Vanaf je thuisverbinding ga je inderdaad het externe IP inderdaad niet bereiken. Het externe IP kun je vinden op bijv. watismijnip.nl. Protocol moet op TCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
Jim423 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 01:16:
Synology zit rechtstreeks in de TC7200 geprikt?

Ja

IP adres van de Synology is thuis wel benaderbaar op 192.168.0.10?

Op 192.168.0.10:5000 ja

Modem al eens een powercycle gegeven?

Meerdere keren

Test je nu wel via 4G/WiFi hotspot of je het externe IP kan benaderen?

Ik heb een laptop met een simkaart, zo kan ik testen dat ik buiten mijn netwerk thuis de nas kan benaderen, maar helaas

Vanaf je thuisverbinding ga je inderdaad het externe IP inderdaad niet bereiken. Het externe IP kun je vinden op bijv. watismijnip.nl.

Wat bedoel je `` het externe IP adres `` ?

Misschien een domme vraag, maar als ik op mijn thuisnetwerk zit, dan gaat dit toch via mijn ip adres ?

Protocol moet op TCP.

Protocol staat op beide

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Ga naar watismijnip.nl op een device achter de TC7200. Het IP adres wat daar staat noteer je, zijn 4x 2 cijfers met punten ertussen. Nu ga je achter de laptop met de simkaart zitten. Zorg dat deze op geen enkele manier met je Ziggo verbinding is verbonden (Wifi/kabel). Verbind de 4G verbinding (mobiel). Surf in de browser naar het ip adres wat je net genoteerd hebt, stel het is 10.20.30.40 surf je naar http://10.20.30.40:5000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piet4711
Jim423 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:52:
Bedankt voor je goede antwoord !, ik begin het te snappen ( he he).
Ik dacht bij het forwarden, even poorten instellen en klaar.

Maar je moet je eigen extern IP adres intypen + poortnummer invullen ( tenminste als je niet op je eigen netwerk zit )

Dus dat geld voor de laptop met de simkaart en via de wifi van de camping zeker ?.

Ik zit nu voor een paar dagen op de camping, maar als ik thuis kom ga ik dit proberen, ik denk dat het nu gaat lukken !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Klopt dat geldt voor alle verbindingen buiten je TC7200 thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
Jim423 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:07:
Klopt dat geldt voor alle verbindingen buiten je TC7200 thuisnetwerk.
Dus zo zou je je eigen modem ook buiten je netwerk kunnen benaderen ?

extern IP adres http://xx.xx.xx.xx:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat kan echter is op de TC7200 deze optie uitgeschakeld volgens mij. Als je een EPC3925 had gehad kon dat wel. Het is dan :80 niet :1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
Jim423 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:20:
Dat kan echter is op de TC7200 deze optie uitgeschakeld volgens mij. Als je een EPC3925 had gehad kon dat wel. Het is dan :80 niet :1.
Ik heb de TC7200 en dat ga ik maar proberen als ik weer thuis ben.

Als die optie eventueel is uitgeschakeld, zou je hem dan zelf weer kunnen inschakelen ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nee de optie is uitgeschakeld door Ziggo (naar mijn weten dan). Dit omdat hier misbruik van gemaakt werd, dus de optie is als gevolg ook hidden en niet in te schakelen voor ons (of Ziggo). Je enige optie is om het modem in bridge te zetten (dat wordt dan een doorgeefluik) en een eigen router op LAN1 aan te sluiten. In deze eigen router kun je portforwardings,remote access,online opslag e.d. vrij regelen. Maar dat wordt misschien iets te gecompliceerd voor je qua configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
Jim423 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:52:
Het lukt me nog steeds niet.

Als ik inlog zoals je beschreven hebt ( zonder kabel/wifi ) dus met mijn 4G verbinding lukt het nog niet.

Als ik met http:///xx.xx.xx.xx:5000 inlog springt hij telkens weer naar https://xx.xx.xx.xx:5001/

Wat gaat hier fout ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dan heb je https aanstaan en moet je inderdaad :5001 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
Jim423 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:55:
Dan heb je https aanstaan en moet je inderdaad :5001 gebruiken.
En hoe zet ik https uit, via het modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nee dat wordt in de Synology geregeld. Als deze uit staat moet hij gewoon via :5000 te benaderen zijn.
Heb je wel als port range 5000-5000 ingevuld? Zowel openbaar als doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet4711
Jim423 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:49:
Nee dat wordt in de Synology geregeld. Als deze uit staat moet hij gewoon via :5000 te benaderen zijn.
Heb je wel als port range 5000-5000 ingevuld? Zowel openbaar als doel.
Ik heb het in Synology gevonden en de https uitgezet.

De port range staat inderdaad op 5000-5000.

Maar ik kan nu buiten mijn netwerk nu ook op de camping de nas benaderen.

In de Synology was een functie om automatisch de poorten te configureren en nu werkt het.

Ik heb ook de standaard poorten (88) in mijn foscam camera's veranderd, ook deze camera`s kan ik nu op de camping volgen.

Dus eindelijk opgelost, nogmaals dank voor de support _/-\o_
Pagina: 1