Kan niet op Foscam FosBaby inloggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:02

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik heb een nieuwe (tweedekans) Foscam FosBaby gekocht om bij mijn kleine te zetten.
Ik ben nu al een paar avonden aan het klooien en heb toevallig 1 keer voor elkaar gekregen om via de Foscam app de camera te kunnen verbinden (op interne wifi netwerk). Alle andere keren "vindt" de app de camera niet en krijg ik een foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Als ik naar de "website" van de camera ga moet ik daar een inlognaam en wachtwoord invoeren. Standaard gebruik je daar dan admin voor. Maar ik kom er met geen mogelijkheid in. Verkeerde combinatie inlognaam en wachtwoord krijg ik dan terug. Maar ook als de camera gereset is 8)7
Ik snap er echt geen fluit van.

Overigens heb ik al speciaal een 2,4GHz SSID aangemaakt zodat ik de camera daar naar toe kan laten verbinden.

Ook via de interne wifi van de camera wil het niet echt lukken.

Ik zal de winkel/klantenservice ook vragen, want anders gaat de camera maar weer terug.
Iemand een idee of dit ook al eens meegemaakt?

[ Voor 15% gewijzigd door ChUcKiE op 23-07-2017 21:46 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:33

Beyond

Dussssss.......

Weet je zeker dat zowel de camera als het apparaat waar de app op staat op hetzelfde netwerk zitten?

Weet je zeker dat de cam verbonden is met wifi? Na resetten?

[ Voor 24% gewijzigd door Beyond op 23-07-2017 22:50 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik heb mijn iphone op de 2,4Ghz wifi zitten, dat weet ik zeker.
Via de app zie ik dat kanaal weer en moet ik het wachtwoord opgeven.
Daarna zou de app de camera moeten connecteren naar wifi toch?

Vreemd blijft ook dat ik ondanks de reset niet met standaard inlognaam admin zonder wachtwoord kan inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Tweedekans product. Reset dat ding eerst eens compleet naar fabrieksinstellingen.

Daarna met de app connecten naar de wifi welke de camera opzet. Dan kan je met de app je camera de camera migreren naar je eigen wifi netwerk. Dan zou toch alles wel moeten werken. Welke foscam app gebruik je trouwens op je telefoon? Er zijn er namenlijk 2. Een oude en een nieuwe :P . Je moet degene hebben met het blauwe logo.

na fabrieksreset is de standaard login trouwens admin en geen wachtwoord, dat veld kan je gewoon blanco laten.

edit. Ik ben spuit 11 . het is maandag.... O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Galaxis op 24-07-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Resetten kan door middel van een reset knop aan de voorkant van de camera (20 seconde inhouden). De camera roept dan: Reset complete of zoiets.
Ik krijg het idee dat de camera niet volledig naar fabrieksinstellingen teruggegaan is, maar ik zie ook geen andere manier (met paperclip of zo). Met de reset dmv de resetknop kan ik niet inloggen met alleen admin zonder wachtwoord.

Ik gebruik een blauwe Foscam-app met zo'n wolkje er op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 21:55

Wvr

met welke browers probeer je in te loggen?
gebruik geen firefox of chroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik heb safari gebruikt en IE en Edge, inclusief plugins die je dan kunt downloaden, maar dat geeft geen verschil :(

Update: Het is gelukt!! Safari op MacOS High Sierra lukt niet, IE of Edge op Windows 10 VM lukt ook niet.
Nu op mijn werklaptop, waar nog Windows 8.1 op staat via inet geen probleem...pfff

Daarmee kon ik met admin en blanco wachtwoord inloggen op de camera. ff instellen en nu heb ik de camera via de app en via internet beschikbaar.

Bedankt voor de tips!

[ Voor 61% gewijzigd door ChUcKiE op 24-07-2017 21:07 ]

Pagina: 1