Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel97
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-08 18:59
Beste Tweakerts.

Na gezocht te hebben naar een 14 inch laptop voor mijn studie bedrijfskunde denk ik de geschikte laptop gevonden te hebben. Ik zocht een laptop van 500-600 euro en ben uitgekomen bij de volgende laptop: pricewatch: HP Pavilion 14-al110nd

Ik vroeg me nog wel af hoe jullie over deze laptop denken?
Krijg ik hier het meeste waar voor mijn geld, wanneer ik de laptop voornamelijk ga gebruiken voor internet, word en powerpoint?

Alvast bedankt!

Groet,

Camiel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-08 08:48
1080p, IPS, SSD. De belangrijkste drie dingen heb je al.

Het enige wat er een beetje aan mankeert is de hoeveelheid RAM. Je kunt zelf het beste testen of je aan 4 gb voldoende hebt door te kijken wat je op een andere pc gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:35
Voor internet en powerpoint zal hij prima voldoen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel97
lactaxative schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:41:
1080p, IPS, SSD. De belangrijkste drie dingen heb je al.

Het enige wat er een beetje aan mankeert is de hoeveelheid RAM. Je kunt zelf het beste testen of je aan 4 gb voldoende hebt door te kijken wat je op een andere pc gebruikt.
Werk op dit moment ook met 4gb RAM.
Het is jammer dat de RAM van de HP niet uitbreidbaar is.
Maar ik denk dat 4gb gewoon zal blijven voldoen.
Toevallig enig idee hoe de accu zal zijn? de BCC site geeft 9 uur aan, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-08 08:48
Camiel97 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:49:
[...]

Toevallig enig idee hoe de accu zal zijn? de BCC site geeft 9 uur aan, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dit is.
Uurtje of 5, vergelijkbaar met andere laptops van deze prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Camiel97 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:49:
[...]
Zou toch even verder kijken naar een model dat op zijn minst de mogelijkheid biedt om Ram uit te breiden.
Bij bedrijfskunde denk ik direct aan Excel en zelfs dit "simpele" stukje software kan al snel baat hebben bij >4gb

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel97
Switchie schreef op maandag 24 juli 2017 @ 00:51:
[...]

Zou toch even verder kijken naar een model dat op zijn minst de mogelijkheid biedt om Ram uit te breiden.
Bij bedrijfskunde denk ik direct aan Excel en zelfs dit "simpele" stukje software kan al snel baat hebben bij >4gb
Tot nu toe in de eerste 2 jaar amper excel gebruikt. Altijd gewerkt met 4gb. Ik neem aan dat de basis van excel wel te doen is met 4gb? Ik vind het prijsverschil tussen deze hp en vergelijkbare laptops met uitbreidbaar ram echt groot. Er zijn er wel binnen 80 euro, maar dan zit er bijvoorbeeld weer een kleine ssd in ( 128gb). Ik snap dat ik voor mijn budget niet alles kan hebben, dus ik zal afwegingen moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Camiel97 Een laptop met 8GB aan geheugen en zelfs een grotere ssd hoeft niet duurder te zijn. Laptop heeft wel een iets groter scherm, maar als dat niet echt een probleem is, dan zou je dit ook kunnen overwegen:

pricewatch: Asus A540YA-DM200T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel97
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:00:
@Camiel97 Een laptop met 8GB aan geheugen en zelfs een grotere ssd hoeft niet duurder te zijn. Laptop heeft wel een iets groter scherm, maar als dat niet echt een probleem is, dan zou je dit ook kunnen overwegen:

pricewatch: Asus A540YA-DM200T
Ik vind 14 inch toch wel ideaal.

Ik kan misschien een HP elitebook 840 g3 overnemen met 8gb ram 256gb ssd voor rond de 650 met garantie tot 2019.

Hoe denken jullie over deze laptop? Zou me misschien die 100 extra waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Camiel97 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:16:
[...]

Ik vind 14 inch toch wel ideaal.

Ik kan misschien een HP elitebook 840 g3 overnemen met 8gb ram 256gb ssd voor rond de 650 met garantie tot 2019.

Hoe denken jullie over deze laptop? Zou me misschien die 100 extra waard zijn.
Dat ligt eraan hoe er met die laptop om is gegaan en hoeveel uren hij er al op heeft zitten. Tevens is zoiets afhankelijk van eventuele gebruikerssporen op de behuizing en/of het scherm. Daarbij moet je dan ook denken aan eventuele dode pixels.

Heb je misschien foto's van de 2e hands laptop of een eventuele url?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel97
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:34:
[...]
Dat ligt eraan hoe er met die laptop om is gegaan en hoeveel uren hij er al op heeft zitten. Tevens is zoiets afhankelijk van eventuele gebruikerssporen op de behuizing en/of het scherm. Daarbij moet je dan ook denken aan eventuele dode pixels.

Heb je misschien foto's van de 2e hands laptop of een eventuele url?
Hij is ongebruikt en komt via DeLaptopAdviseur via marktplaats (denk ook zijn naam op tweakers) delaptopadviseur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel97
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten een hp elitebook 840 g3 te kopen voor 650 euro!
Pagina: 1