Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HBO-ICT

Pagina: 1
Acties:

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 13:11
Hey,

Het plan is om een laptop te kopen en een desktop te bouwen. In een ander HBO ICT topic kwam ik dit tegen
Mijn tips na een jaar HBO ICT:
- Een i5 HQ CPU
- 8GB RAM is minimaal, 16GB leuk als je 20 tabbladen en 5 Word documenten open hebt (zoals ik)
- Laat het idee van gaming varen als dat mogelijk is (leuke PC thuis of zo), laptops zijn stuk voor stuk te luidruchtig om in het openbaar een intensief spelletje mee te kunnen spelen.
- Goede accu, minimaal 60Wh. Hoorcollege (voor zover je daar na 1 blok nog heen gaat) en omdat je dan minimaal een halve dag kan overleven zonder zoals alle MSI-bakstenen direct aan het snoer te moeten gaan.
- Licht, dun...
Wat ga je met je laptop doen?
Schoolwerk, uiteindelijk kan je richtingen kiezen, en ik denk dat ik voor software engineering ga. De vereisten vanuit school is minimaal 8gb ram. Omdat ik later een desktop bouw, ga ik daar groote deels op gamen. Al hoewel ik wel hier en daar een spelletje wil spelen (niet csgo op 30fps en laagste instellingen zoals nu, maar een gewoon speelbaar spel)

Wat is je budget?
Rond de €1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga naar school met de fiets en met de bus. Niet dat ik verwacht er veel achter te zitten, maar een stevige laptop is wel een gewenste toevoeging

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, voor mijn desktop ga ik waarschijnlijk groote deels Asus gebruiken, is nog niet zeker. Voor de rest maakt het niet veel uit. Geen Apple.

«Nooit geschoten is altijd mis»

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je weet de minimale specificaties , je budget en je eigen wensen. Wat weerhield je om die gegevens te gebruiken in Pricewatch en reviews te lezen?

39

Verwijderd

Welke opleiding binnen HBO-ICT ga je doen? Denk dat dat een betere vraag is ipv te vragen wat voor laptop je nodig hebt. Zo zal iemand die met VMs werkt over het algemeen meer power nodig hebben dan iemand die business processen uitschrijft.

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:54
Mijn HBO-ICT ervaring, koop een ultrabook, deze zijn snel genoeg en vooral heel erg ligt, dat laatste scheelt enorm veel! Zelf heb ik een asus zenbook.

[ Voor 11% gewijzigd door Bakkertje_01 op 26-07-2017 13:46 ]