Thuisgroep maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb een desktop en een laptop, waarvan ik hoop deze in dezelfde groep te krijgen.
Alleen is me dit niet gelukt, ik heb verschillende dingen geprobeerd en opgezocht maar krijg het niet voor elkaar.
De laptop werkt op wifi en mijn desktop is via de kabel aangesloten (kan dit het probleem zijn).
Beide zijn met dezelfde router verbonden de ene via wifi en de ander via kabel, ze hebben beide dezelfde werkgroep (ik weet niet of dit nodig is).
Als ik een thuisgroep aanmaak op mijn desktop vindt mijn laptop geen thuisnetwerk en als ik een thuisgroep maak op mijn laptop wordt er ook geen thuisgroep gevonden door mijn desktop!

Is er iemand die verstand heeft van thuisgroepen of mij kan helpen?
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik vervloek diegene die ooit heeft verzonnen om Nederlands als taal te kunnen kiezen binnen een OS!

Vincent zoekt iemand die verstand heeft van "thuiswerkgroepen". Ik kan je niet helpen helaas, ik ben opzoek naar de dichtstbijzijnde hoogste boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:33
Heb je toevallig bitdefender? Toen ik dat had werkte dit ook niet, nu ik sinds kort over ben naar een ander alternatief (Norton in mijn geval) werkt het wonderbaarlijk wel weer allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je precies bereiken met een thuisgroep? Kunnen de systemen elkaar bereiken via hun netwerknaam?

Dat de ene bekabeld is en de andere op WiFi zit zou niet uit moeten maken als ze wel aan dezelfde router hangen en in hetzelfde subnet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote kans dat de firewallinstellingen roet in het eten gooien.

Sowieso is een Thuisgroep (homegroup) een bak ellende. Workgroups werken toch een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 08:58

Dograver

>> Insert Title Here <<

Beide systemen moeten in dezelfde werkgroep zitten.

Bijv.: Thuis

Op hetzelfde ip-reeks zitten zoals TERW_DAN al oppert
Daarna ook netwerkdetectie inschakelen, en/of bij voorkeur de firewall tijdelijk uitzetten.
Thuisgroep maken en dan is het aan te raden om op beide systemen een reboot te doen. .
Daarna zou de 2e pc/laptop die nog geen lid is van de thuiswerkgroep laten zoeken naar aanwezige thuisgroepen.

Als het goed is moet je dan gevraagd worden om het wachtwoord in te vullen en ben je lid.
Firewall weer inschakelen uiteraard.

Ik doe het even uit het blote hoofd, misschien dat ik een stapje vergeten ben.
Als iemand aanvullingen heeft...

[ Voor 11% gewijzigd door Dograver op 26-07-2017 11:54 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@Dograver Wat ik me dan alleen afvraag, wat wil/kun je bereiken met een thuisgroep? Wat biedt het aan toegevoegde waarde boven een netwerkshare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 08:58

Dograver

>> Insert Title Here <<

@TERW_DAN Leden van de thuisgroep hebben dan direct een aantal rechten goed staan. Firewall, lees/schrijfrechten etc..

Laat ik het - no offense - sharing voor dummies noemen.

Netwerkshare blijft inderdaad een uitstekend alternatief met meer mogelijkheden qua rechten welke ik zelf ook liever gebruik dan het aanmaken van een thuisgroep.

[ Voor 20% gewijzigd door Dograver op 26-07-2017 11:54 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:08
Controleer ook of IPv6 aanstaat en de tijd van de computers binnen 5 min van elkaar zit.
Anders wil het ook wel eens niet werken.
Pagina: 1