<html> </html>
[ Voor 108% gewijzigd door saken op 09-03-2018 19:45 ]
[ Voor 108% gewijzigd door saken op 09-03-2018 19:45 ]
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
[ Voor 27% gewijzigd door Nat-Water op 23-07-2017 18:52 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
[ Voor 6% gewijzigd door saken op 23-07-2017 18:55 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 23-07-2017 18:59 ]
Beter 2 prikjes voor de zekerheid vooraf (en over een drietal maanden dan weer een herhalingsprik om het 10+ jaren goed te laten zijn) dan de kans lopen op ziekte, mogelijk tientallen prikken, opname, operatie, whateversaken schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:44:
Kan iemand mij hier meer over vertellen? Ik hou zelf niet zo van naalden.
[ Voor 15% gewijzigd door President op 23-07-2017 18:59 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
[ Voor 19% gewijzigd door saken op 23-07-2017 19:58 ]
Als je alleen naar deze drie steden gaat, dan lijkt inenten me niet nodig. Het kan natuurlijk nooit kwaad, maar zo'n tripje stelt niet veel voor. Zeker Kiev en Odessa niet, dat zijn relatief moderne steden. Ik ben zelf verscheidene malen in Oekraïne geweest, en ga nog steeds geregeld, en heb me nooit laten inenten.saken schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:44:
Hallo,
In Augustus ga ik mijn vriendin in Kiev bezoeken (UA); ik lees op verschillende sites dat er optioneel inentingen beschikbaar zijn tegen Hepatitis A en DTP.
Kan iemand mij hier meer over vertellen? Ik hou zelf niet zo van naalden.
Is er iemand hier naar Oekraïne geweest en heb je je laten inenten?
Ik blijf trouwens 9 dagen en we gaan naar Kiev, Mykolaev en Odessa
Verwijderd
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Zucht...
Verwijderd
http://www.ggdhaaglanden....eding-reisvaccinaties.htmsaken schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:56:
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij de GGD via het online reserveringssysteem. Eerste consult kon pas op z'n vroegst 1 aug... (en dan gaan ze ook nog niet prikken). Dus misschien dat ik maar even ga bellen; of naar de huisarts.
Mijn zorgverzekeraar vergoed tot 100 euro; alleen consult, herhalingsconsult + prikken komt bij de GGD daar al overheen. Misschien is het dan toch goedkoper om naar de dokter te gaan?
Ps. wellicht een beetje onbeschoft; maar ik had op dit forum ook een topic aangemaak omdat ik nogal bezorgd was https://goo.gl/CvtWt2
[ Voor 17% gewijzigd door President op 23-07-2017 21:34 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Basszje op 24-07-2017 10:19 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
[ Voor 99% gewijzigd door saken op 09-03-2018 19:46 ]
Ah zosaken schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:43:
[...]
De moeder van m'n vriendin woont in Mykolaev![]()
Vriendin woont in Kyiv...
Ik heb volgende week maandag een afspraak bij de GGD. Gezien ik sowieso vaker naar UA ga even de opties bespreken wat het beste te doen qua inentingen. Gezien ik ook nog eens naar bijv. Bulgarije op vakantie wil is het misschien toch wel handig om wel te vaccineren; gezien het daar ook wordt aanbevolen om DTP en Hepatitis A te laten vaccineren. (eigenlijk voor de meeste oostblok landen zie ik). Nooit geweten trouwens.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
In de binnenstad of in laagbouw aan de rand? In dat laatste geval ga je echt wat meemaken
Ook voor NL is het doorgaans goed idee je tetanusdekking op orde te houden, tetanus komt overal vrij algemeen in de grond voor en iedere keer dat je een open wond hebt loop je er in principe risico op. Een tetanusvaccin beschermt voor ~10 jaar. Aangezien een tetanusvaccin ook post-exposure toegediend kan worden (nadat je verwond bent) wordt het in NL in de regel bij volwassenen enkel op de eerste hulp toegediend nadat je kans op besmetting hebt. Dat is erg succesvol, ondanks dat de sporen overal zijn komt tetanus als ziekte nauwelijks nog voor in NL. De vraag is alleen of je elders zo snel een tetanusprik kunt krijgen. Daarom dat voor op reis naar wat afgelegenere gebieden een tetanusbooster geen slecht idee is.Vriendin woont in Kyiv...
Ik heb volgende week maandag een afspraak bij de GGD. Gezien ik sowieso vaker naar UA ga even de opties bespreken wat het beste te doen qua inentingen. Gezien ik ook nog eens naar bijv. Bulgarije op vakantie wil is het misschien toch wel handig om wel te vaccineren; gezien het daar ook wordt aanbevolen om DTP en Hepatitis A te laten vaccineren. (eigenlijk voor de meeste oostblok landen zie ik). Nooit geweten trouwens.
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 25-07-2017 15:33 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Kleine toevoeging: Een tetanusinfectie fungeert ook als booster met verlengde bescherming als je immuniteit ervoor nog op peil is. Testen is echter moeilijker en duurder dan een extra vaccinatie, dus dan is de keus vrij gemakkelijk.dion_b schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:26:
[...]
Ook voor NL is het doorgaans goed idee je tetanusdekking op orde te houden, tetanus komt overal vrij algemeen in de grond voor en iedere keer dat je een open wond hebt loop je er in principe risico op. Een tetanusvaccin beschermt voor ~10 jaar. Aangezien een tetanusvaccin ook post-exposure toegediend kan worden (nadat je verwond bent) wordt het in NL in de regel bij volwassenen enkel op de eerste hulp toegediend nadat je kans op besmetting hebt. Dat is erg succesvol, ondanks dat de sporen overal zijn komt tetanus als ziekte nauwelijks nog voor in NL. De vraag is alleen of je elders zo snel een tetanusprik kunt krijgen. Daarom dat voor op reis naar wat afgelegenere gebieden een tetanusbooster geen slecht idee is.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
[ Voor 114% gewijzigd door saken op 18-02-2018 18:28 ]
Ook interessant, vooral als je niet eerder een Khrushchovka van dichtbij meegemaakt hebtsaken schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:38:
[...]
Ze woont in een voormalig oostblok appartementencomplex.... ik geloof in de binnenstad.
Oeh, ziet eruit als nieuwer dan een Khrushchovka. Jammer. Nee, ken Mykolaiv zelf niet, maar deze flats verschillen niet veel tussen de verschillende delen van de USSRslobodskaya.... ken je dat?
https://goo.gl/6pVZbz streetview van de straat
Nee, juist omgekeerd. De huizen zelf zijn niet zo bijzonder, maar vooral de bijkeukens en tuinen zijn geniaal. Ten tijde van de planeconomie wist je nooit of er eten in de winkels zou zijn of wat dan beschikbaar zou zijn (vaak maandenlang hetzelfde als er iets was). Dus iedereen met een tuin is zelf groente en fruit gaan verbouwen en waar mogelijk kippen en varkens gaan houden, al zul je dat laatste niet snel in een grotere stad vinden. Ook als ze een prima day job hadden werd elke laatste m^2 ingezet ervoor en is het dat meestal ook zo gebleven na de val van de USSR. De weelderigheid van die tuinen en de kwaliteit van het zelf verbouwde eten is iets om mee te maken.Is het in laagbouw zo slecht geregeld daar?
[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 25-07-2017 15:48 ]
Oslik blyat! Oslik!
Die dingen die daar staan is jaren 80/90 . 2 of 3 kamersdion_b schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:46:
[...]
Oeh, ziet eruit als nieuwer dan een Khrushchovka. Jammer. Nee, ken Mykolaiv zelf niet, maar deze flats verschillen niet veel tussen de verschillende delen van de USSR
[ Voor 22% gewijzigd door Basszje op 26-07-2017 10:35 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
[ Voor 5% gewijzigd door saken op 13-11-2017 16:02 ]
De combo A+B is niet veel duurder dan alleen A als het goed is,saken schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:01:
Ik kreeg net een mail van de GGD dat ze me graag voor Hepatitis B zouden inenten....en kost weer behoorlijk wat geld.
Moet ik meerdere keren voor terug komen en bloed afnemen..... heb er eigenlijk niet zo veel zin in. Dacht dat die Hepatitis A en DTP genoeg was?? Iemand anders hier ook ingeënt voor Hepatitis B in Oekraïne? Ik bedoel het is maar oost Europa.. geen Afrika ofzo??![]()
![]()
![]()
Die willen gewoon zo veel mogelijk geld aan je verdienensaken schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:01:
Ik kreeg net een mail van de GGD dat ze me graag voor Hepatitis B zouden inenten....en kost weer behoorlijk wat geld.
Jah, maar dat bloed aftappen zie ik dus echt niet zitten..... vreselijk....JBplap schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:30:
[...]
De combo A+B is niet veel duurder dan alleen A als het goed is,
vooral zonde om het niet te doen dus.
Komt altijd nog van pas voor andere trips.
Ik heb wel een Hep B-vaccinatie, maar die heb ik alleen omdat het voor m'n werk nodig is. Ik zou met een gerust hart zonder Hep B-vaccinatie naar Oekraïne gaan.saken schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:02:
[...]
Jah, maar dat bloed aftappen zie ik dus echt niet zitten..... vreselijk....
Ik vraag me dus af of het echt noodzakelijk is of dat het gewoon een verkooppraatje is. Ik kan het niet zien als een aanbevolen vaccinatie voor UA.
[ Voor 42% gewijzigd door EektheMan op 13-11-2017 19:16 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Zitten ook paar dagen in hostel.... kan het ook van gebruik van badkamer oplopen? in dat hostel logeren behoorlijk wat mensenEektheMan schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:09:
De kans dat je het oploopt in normaal gesproken erg laag, maar het is maar in hoeverre je vriendin vertrouwt. Speeksel, bloed en geslachtsverkeer is oa hoe je het op kunt lopen.
De gevolgen zijn ernstig, dus voor dat lage bedrag zou ik geen risico lopen.
Wat ik in UA niet vertrouw zijn de ziekenhuizen en ambulances. Een ongeluk zit in een klein hoekje, dus waarom zou je het niet doen?
Zit je krap bij kas of is het angst? Met het laatste kan ik je niet helpen, maar in het eerste geval zou ik gebrek aan geld een groter risico vinden dan Hepatitis. Al is UA goedkoop en een relatief onondekte parel in Europa blijft het link.
Waarom dan niet gewoon even afzien tijdens inenting en dan genieten van je bezoek in plaats van stress?
Oslik blyat! Oslik!
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
Oslik blyat! Oslik!
Inderdaad, verdovingsprikken zijn erger.dion_b schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:31:
Idd. De inenting zelf stelt al helemaal niets voor, als er bloed afgenomen moet worden voel je een flinke prik en misschien tijdens het aftappen een ongemakkelijk gevoel, maar als je wegkijkt gebeurt het voor je er erg in hebt, en ook als je kijkt hoeft het geen drama te zijn als je dat er niet van maakt.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Duidelijk..... nouja dit jaar wordt hem sowieso niet...voor hep. B vaccinatiedion_b schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:31:
Idd. De inenting zelf stelt al helemaal niets voor, als er bloed afgenomen moet worden voel je een flinke prik en misschien tijdens het aftappen een ongemakkelijk gevoel, maar als je wegkijkt gebeurt het voor je er erg in hebt, en ook als je kijkt hoeft het geen drama te zijn als je dat er niet van maakt.
[ Voor 13% gewijzigd door lithoijen op 18-11-2017 21:25 ]
Tot het bedrag dat de kosten in Nederland zouden zijn. In het buitenland (in bijna alle landen ter wereld) kunnen die kosten al heel snel een heel stuk hoger liggen.saken schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:10:
[...]
Ik dacht dat je zorgverzekering gewoon de medische kosten dekt mocht er wat gebeuren.
Een reisverzekering zou ik voor een diefstalletje of een schadegeval niet nemen nee.. Maar voor bovengenoemde ziektekosten in vrijwel elk land wel (ook in veel westerse landen kunnen de niet door je ziektekostenverzekering gedekte kosten snel oplopen) en eventueel voor kosten rondom vervoer.lithoijen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:22:
*Kun je de eventuele kosten van een eventuele diefstal of andere onvoorziene zaak zelf dragen dan zou ik af zien van een reisverzekering. Kun je dat niet, of houd je van zekerheid, verzeker je dan wel.
[ Voor 31% gewijzigd door Algurgazan op 18-11-2017 21:35 ]
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Overleg met je zorgverzekering hoe en wat ze zouden dekken. Wordt je onverhoopt aangereden bijvoorbeeld dan kunnen zorgkosten hoog oplopen en vaak slecht gedekt worden. Een doorlopende reisverzekering is geen hele hoge investering daarentegen, en een eventuele eenmalige reisverzekering nog goedkoper. Daarnaast zijn er altijd vervelende dingen die kunnen plaats vinden waarin een reisverzekering kan helpen. Bijv. iets simpels als een koffer kwijt tijdens de reis.saken schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:10:
[...]
Duidelijk..... nouja dit jaar wordt hem sowieso niet...voor hep. B vaccinatie
Even anders wat; een kennis van mij zegt net dat hij me knettergek vind dat ik zonder reisverzekering naar Oekraïne ga / ben geweest. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik dacht dat je zorgverzekering gewoon de medische kosten dekt mocht er wat gebeuren. Heb verder ook geen waardevolle spullen bij me.....
Tegenwoordig heeft UA een wederzijds verdrag met NL omtrent noodzakelijke zorgkosten, dus inderdaad, als er iets gebeurt en je belandt in een ziekenhuis is het als het goed is gedekt. Wat niet gedekt is, is alle gedoe eromheen, en vooral de noodrepatriatie naar NL als je juist veel liever in NL dan in een UA ziekenhuis behandeld wilt worden. Daar kan een reisverzekering uitkomst bieden. Maar goed, we hebben het over UA, niet andere kant van de wereld, dus in veruit de meeste gevallen zullen die kosten meevallen- familie dat op bezoek wil komen kan gewoon rijden enzo. Het is een afweging die je zelf moet maken. Ik heb een eenvoudige doorlopende reisverzekering met werelddekking voor een paar EUR per maand. Nooit voor iets significants aan hoeven spreken, maar hopelijk zou het in zo'n geval nuttig zijn.saken schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:10:
[...]
Duidelijk..... nouja dit jaar wordt hem sowieso niet...voor hep. B vaccinatie
Even anders wat; een kennis van mij zegt net dat hij me knettergek vind dat ik zonder reisverzekering naar Oekraïne ga / ben geweest. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik dacht dat je zorgverzekering gewoon de medische kosten dekt mocht er wat gebeuren. Heb verder ook geen waardevolle spullen bij me.....
Oslik blyat! Oslik!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq