Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Standaard Ziggo Modem vs nieuwe modem voor minder ping(ms)?

Pagina: 1
Acties:

• Awesomo3000
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-10 14:31
Mijn situatie:

Ik ben op zoek naar de beste manier om mijn ping tijdens het gamen omlaag te halen. Helaas is het, vanwege een verhuizing, voor mij niet meer mogelijk om een ethernet kabel te leggen, waardoor ik het (helaas) via WIFI moet doen.

Tijdens het gamen zit ik rond de 50-60ms met uitschieters naar de 120ms en dat is mij teveel. Ook het laden van video's en dergelijke gaan niet van een leien dakje.

Ik heb al een tijdje rondgekeken op internet naar opties om het te verbeteren. de ervaringen m.b.t. powerline zijn over het algemeen niet verschrikkelijk positief t.o.v. gewone Wifi. Wel gebruik ik op dit moment nog de gewone Ziggo modem die ik bijgeleverd heb gekregen.

Mijn wifi verbinding geeft wel altijd goede verbinding weer. Het bereik lijkt voldoende, de snelheid alleen niet.

Mijn vraag:

Zal mijn ping en algehele internetsnelheid verbeteren wanneer ik een nieuwe modem/router haal om het Wifi-signaal te versterken/verbeteren? Ik zat met kabel altijd tussen de 16-19ms in mijn vorige woning.

Of heeft iemand andere tips/trucs?

Mijn apparaten:

Internet: Ziggo Z1 downloadsnelheid: 40Mbit/s, uploadsnelheid 4Mbit/s
Ziggo modem: Ubee EVW321b
Wifi USB adapter: TP-Link AC1300 - archer T4U

Mogelijke routers:

Netgear Nighthawk R7000 (wel erg prijzig)
TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)
TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7

Opmerkingen:
het is op dezelfde verdieping (1 kamer verder op) maar het is helaas niet mogelijk kabels door de muren te leggen.

Ik weet dat mijn Ziggo modem ingesteld moet gaan worden als bridge.

[ Voor 4% gewijzigd door Awesomo3000 op 23-07-2017 17:02 ]

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:46
Al een tijd terug de Netgear die je aanhaalde aangeschaft, na een tijdje op WiFi van Ziggo modem (heb de Cisco) gegeten te hebben na overlijden oude router.

Geen seconde spijt, ik twijfelde eerst ook over de prijs maar je draadloze verbinding is een stuk sneller en nog belangrijker, een stuk stabieler. Althans in mijn situatie.

Ik weet niet wat de afstand tussen router en game-machine is? Veel plafonds/muren ertussen?

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Awesomo3000 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:54:
Opmerkingen:
het is op dezelfde verdieping (1 kamer verder op) maar het is helaas niet mogelijk kabels door de muren te leggen.
Waarom is dat niet mogelijk?

Een ethernet kabel duw je door een gat van 3 of 5 mm en dat kun je eigenlijk altijd dusdanig netjes wegwerken dat je daar ook in een huurhuis geen problemen mee gaat krijgen. (Mits je, als je weg gaat, het gat weer netjes op vult.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zijn je pings wel normaal als je tijdelijk de boel aansluit met een netwerkkabel?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:23
Ik ben op zoek naar de beste manier om mijn ping tijdens het gamen omlaag te halen. Helaas is het, vanwege een verhuizing, voor mij niet meer mogelijk om een ethernet kabel te leggen, waardoor ik het (helaas) via WIFI moet doen.
Waarom is dat niet mogelijk? Mag het niet of durf je het niet?
Tijdens het gamen zit ik rond de 50-60ms met uitschieters naar de 120ms en dat is mij teveel. Ook het laden van video's en dergelijke gaan niet van een leien dakje.

Ik heb al een tijdje rondgekeken op internet naar opties om het te verbeteren. de ervaringen m.b.t. powerline zijn over het algemeen niet verschrikkelijk positief t.o.v. gewone Wifi. Wel gebruik ik op dit moment nog de gewone Ziggo modem die ik bijgeleverd heb gekregen.

Mijn wifi verbinding geeft wel altijd goede verbinding weer. Het bereik lijkt voldoende, de snelheid alleen niet.

Mijn vraag:

Zal mijn ping en algehele internetsnelheid verbeteren wanneer ik een nieuwe modem/router haal om het Wifi-signaal te versterken/verbeteren? Ik zat met kabel altijd tussen de 16-19ms in mijn vorige woning.
Je gaat nu naar een oplossing terwijl je de oorzaak van je probleem nog niet weet. Zonder de oorzaak te kennen is het lastig om in te schatten of een ander modem/router wat gaat helpen.

Even vergelijken:
Hier een 10 jaar oud ziggo Ubee in bridge-mode, met een Netgear OpenWRT router er achter, dan een Netgear switch, dan een Unifi access point en draadloos naar een vijf jaar oude laptop.

Ping naar het ziggo modem: 1ms
Ping naar google.nl: 6 a 7ms

Mijn punt is: ik heb absoluut niet m'n best gedaan om een lage ping-tijd te halen (geen gamer, dus boeit mij niets) en toch is 'ie ruim beneden wat jij *bedraad* al haalde. Dus op dit moment lijkt het mij zinniger om te kijken *waarom* jij van die beroerde tijden haalt - en als dat duidelijk is, pas over oplossingen na te denken.

Het is even wat werk, maar ik zou als experiment eens doen:
- plaats tijdelijk je PC bij het modem
- zet draadloos uit op zowel PC als modem en sluit bekabeld aan
- haal alle andere clients los van het modem
- je hebt nu dus de meest simpele setup mogelijk...
- start nu vanaf een Ubuntu live-CD/USB - dit om windows-installatieproblemen uit te sluiten
- ...en doe eens een ping naar google.nl

Is die ping-tijd weer absurd hoog, dan begint het tijd te worden om aan een monteur te denken. Zo niet:
- herstart en ga naar je gebruikelijke windows-installatie
- en doe weer eens een ping naar google.nl

Is die ping-tijd nu absurd hoog, dan wordt het tijd voor een windows her-installatie. Zo niet:
- zet wifi op het modem weer aan, maar doe tijdelijk een ander SSID om te voorkomen dat andere apparaten er gebruik van kunnen maken.
- haal de kabel los en sluit je PC via wifi aan op het netwerk. Liefst dicht bij het modem.
- en doe weer eens een ping naar google.nl

...op deze manier ga je door, stapsgewijs, tot duidelijk is waar die hoge pingtijden vandaan komen. Daarna pas over een oplossing denken, anders ga je wellicht geld uitgeven zonder resultaat te krijgen.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
We hebben het hier over gemiddelde pingrate tijdens het gamen over WiFi.

Wellicht zou een nieuwe AP, een beter geplaatste AP, een nieuwe WiFi adapter/kaart/dongle of het verplaatsen van laptop/PC naar een andere positie al dan niet tijdelijk een kleine verbetering kunnen brengen, het blijft wel een feit dat je overgeleverd bent aan de servers van het spel, de gebruikte hardware en interferentie in het gekozen spectrum, dus garanties zijn niet af te geven. Het is redelijk proefondervindelijk wat voor jou, in jouw situatie op dat moment goed werkt.

Op zich is een 50-60 ping gemiddeld ingame geeneens een slechte ping via Wifi maar de kans bestaat dat al zou je een iets lagere ping kunnen krijgen (20-30 ?) en een etage lager zet iemand de magnetron, babyfoon, DECT set (whatever) aan of de buren hebben ook een nieuwe AP aangescaft of verplaatst, dan kan het zijn dat alles weer inzakt. ook kan het zijn dat de game servers weer eens laggen en jij daar als eerste problemen van gaat ondervinden.

Aanvulling (stel dat een etage onder je iemand een paar vrienden uitnodigd en die gaan allemaal op hetzelfde WiFi netwerk, of men gaat lekker streamen of torrents downen hierop, dan stort die ping 9/10 ook in, terwijl jij daar niets aan kan doen op dat moment

[ Voor 11% gewijzigd door Breezers op 23-07-2017 17:45 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Zet de PC tijdelijk met een (lange) ethernet kabel aan de modem, en ga eens spelen. Kijk even wat de ping tijden zijn.

Als deze significant beter zijn, en je bent blij ermee, dan moet je toch HEEL sterk over nadenken om een kabel te (laten) trekken.
Mocht het ECHT ECHT.... heel ECHT niet kunnen, kan je gaan voor:

1. Beter WiFi AP. Liefst 5 GHz, en AC standaard.
2. MoCa setje gebruiken, als er een coax naar de andere kamer ligt waar de PC staat.

MoCa setjes hebben namelijk een hele kleine latency, omdat de omzetting op hardware nivo gebeurt, zonder IP adressen, wachtwoorden etc....

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Nee. WiFi is niet zo stabiel in latency. Het enige wat kan helpen is als je alleen 5 GHz gebruikt.
Pagina: 1