Artifacts in The Witcher 2 Enhanced Edition

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
In The Witcher 2 Enhanced edition heb ik last van witte artifacts. De vormen zijn onregelmatig en ze verschijnen niet op specifieke momenten. Het lijkt niet temperatuur gerelateerd, want de grafische kaart blijft rond de 80 graden en ik heb geen last van crashes.

In andere recent gespeelde games heb ik dit niet. Zelfs in een zwaardere game als Far Cry 3 was niets te zien. Toegegeven, dat laatste heb ik niet recentelijk getest.

Mijn systeem:

Gigabyte moederbord (GA-EX58-UD4P)
i7 920
Nvidia 560ti 2 gb
6 gb ram

Geïnstalleerd op een Samsung SSD 840 Pro met gezonde SMART uitslagen.

Settings alles op z'n hoogst, met ubersampling en anti aliasing uit. Resolutie van 2560 x 1440.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Niet geheel verwonderlijk krijg ik geen artifacts te zien als ik de game op low settings draai, maar dat is natuurlijk niet de oplossing als de game voor mij goed genoeg draait op de hoogste instellingen.

Is m'n videokaart aan het overlijden, is er een specifieke setting in de game die roet in het eten gooit? Hopelijk hebben jullie een idee

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-10 23:53
Probeer eens wat benchmarks zoals unigene valley of 3dmark en kijk of je daar ook artifacts krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ik heb Unigine Valley, Superposition en 3dmark firestrike gedraaid. Geen problemen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochem Boom schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:01:
In The Witcher 2 Enhanced edition heb ik last van witte artifacts. De vormen zijn onregelmatig en ze verschijnen niet op specifieke momenten. Het lijkt niet temperatuur gerelateerd, want de grafische kaart blijft rond de 80 graden en ik heb geen last van crashes.

In andere recent gespeelde games heb ik dit niet. Zelfs in een zwaardere game als Far Cry 3 was niets te zien. Toegegeven, dat laatste heb ik niet recentelijk getest.

Mijn systeem:

Gigabyte moederbord (GA-EX58-UD4P)
i7 920
Nvidia 560ti 2 gb
6 gb ram

Geïnstalleerd op een Samsung SSD 840 Pro met gezonde SMART uitslagen.

Settings alles op z'n hoogst, met ubersampling en anti aliasing uit. Resolutie van 2560 x 1440.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Niet geheel verwonderlijk krijg ik geen artifacts te zien als ik de game op low settings draai, maar dat is natuurlijk niet de oplossing als de game voor mij goed genoeg draait op de hoogste instellingen.

Is m'n videokaart aan het overlijden, is er een specifieke setting in de game die roet in het eten gooit? Hopelijk hebben jullie een idee
Je zou eens kunnen uitproberen om een oudere driver te gebruiken na de huidige verwijderd te hebben. Het is mogelijk dat er een bug zit in die driver.
Of laat het spel even links liggen totdat je een nieuwe kaart hebt (dat doe ik met een HD 7850 die hier niet gek ver van verwijderd is), met het verschil dat ik ook op een nieuwe CPU wacht), dan haal je tenminsten ook 60 FPS met goede instellingen wat met jouw huidige grafische kaart niet lukt. ;)

PS
Ik had eens even gegoogled, op het forum van GOG vroeg iemand welke kaart beter is voor dit spel: de 650 Ti of de RX 480. _O- :N

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Kijk ook even of de Xbox DVR uit staat en ook ShadowPlay. Ik had last van artifacts bij the Witcher 2 als er een recording ding zat te draaien. Maar ik heb een RX480.