Toon posts:

Audio streamen via Pi vanaf tablet of PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is mijn eerste topic hier, dus misschien zit ik op de verkeerde plaats, maar hier gaat het.

Ik heb een opzet met een Pi die via het vaste netwerk is verbonden. Ik speel mbv Kodi op de Pi en mijn Iphone videobestanden af vanaf de Synology nas op een smarttelevisie via een HDMI kabel, waarbij het geluid via een aux naar een aparte box gaat. Nu heb ik recent een Spotify abonnement afgesloten en kan ik via mijn laptop en Tuneblade de muziek via de Pi en de box afspelen.

Echter, dit zou ik ook graag met mijn Iphone of een android tablet willen doen. Ik kan geen verbinding maken via Airplay met mijn Iphone, want dat is vanaf iOS 9 dichtgezet heb ik gelezen en om het via mijn tablet te doen, moet ik deze rooten.

Nu is het zo dat de box enigszins (niet storend) ruist bij een harder volume, dus ik neem aan dat het signaal van de Pi (te) zwak is.

Kan ik bovenstaande softwarematig (simpel) oplossen, of is een versterker een betere oplossing als ik bereid ben 200-250€ uit te geven? Chromecast werd ook aangeraden, maar ik wil dat het geluid via de box gaat en niet via de televisie.

Mijn doel is dus om via de nas en de Pi films te kunnen afspelen (beeld op tv, geluid via box) en een tablet/telefoon/laptop te gebruiken om Spotify via de box af te spelen.

Bvd

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:40
Hi Flopsa,

Ik heb zelf erg lang gezocht voor een alternatief voor piCorePlayer hier kan je wel Spotify vanaf spelen, echter niet direct van je iPhone. Je moet een 3rd party plugin installeren op je LMS en dan kan je met een app (niet je Spotify app) Spotify bedienen, echter en heb ik uiteindelijk dit gevonden. Hiermee kan je wel een Airplay simuleren.

Ik heb trouwens DAC+ van Hifiberry op m'n RPI geprikt en dat is echt top geluid.

Succes!

[edit]: je kan ook met die Max2Play ook switchen tussen audio en Kodi

[ Voor 14% gewijzigd door Ik De Buurman op 24-07-2017 11:50 ]

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-01 07:03
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:39:
Kan ik bovenstaande softwarematig (simpel) oplossen, of is een versterker een betere oplossing als ik bereid ben 200-250€ uit te geven? Chromecast werd ook aangeraden, maar ik wil dat het geluid via de box gaat en niet via de televisie.
Ook al eens gekeken naar de Chromecast Audio? (Is dus niet de 'standaard' Chromecast)

[ Voor 10% gewijzigd door mkroes op 24-07-2017 08:48 . Reden: Extra info ]