Trage downloads

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter1968
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-01-2023
Mijn vraag
Ik doe via een payser ver en newsbin downloaden.

nu heb ik een zeer snelle router (netgear nighthawk 8500) en daar een SSD schijf aan gehangen waar ik de films naar toe opslaat dat ging best redelijk snel (heb glasfiber 400 mb abonnement)
maar nu met het herplaatsen van router krijg ik elke keer dat de download wordt vertraagd.
er zitten ontzettend veel pieken in als ik op newsleecher kijk zeker geen vlakke download

als ik naar de SSD C -Schijf download gaat het sneller maar ook dan nog wachttijden wat kan ik er aan doen of wat doe ik niet goed?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
nighthawk 8500
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
intern

mvg Peter

[ Voor 7% gewijzigd door peter1968 op 23-07-2017 15:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dus met het herplaatsen van de router is het probleem begonnen?
Kun je uitleggen wat je precies hebt gedaan, en wat er is gewijzigd t.o.v. de oude situatie?

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter1968
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-01-2023
mijn oude (zelfde router vervangen na slecht bereik) had ik het ook wel maar veel minder en als je naar de c schijf download dan zie je een vlakkere download dan naar de schijf die is aangesloten op usb 3 van de router. ik vraag me nu gewoon af wat is nu het beste en snelste als je zon snelle download verbinding hebt. je wilt immers zo snel mogelijk die ene film binnen hebben en kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat issue op verschillende plekken kan zitten maar dan moet je voornamelijk eens gaat meten en waarden posten/vergelijken op basis van reviews.

Heb hier KPN Glas 500Mbit en kan rustig met 60MB/s naar normale mechanische HDD's downloaden.

Als jij met 400Mbit niet vlekkeloos kan downloaden naar een SSD, dan heb je mogelijk een issue met je hele netwerk (inferieure kabels/connectors, portforwards die er niet zijn) of dat de PC/PC's die gebruikt worden niet correct geinstalleerd zijn en daardoor drivers missen waardoor je snelheid mist.

Vergeet ook niet dat Newsservers geen goede benchmark zijn; heb je al eens geprobeerd "test.bin" bestanden binnen te halen van 10GB via http of https ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Usb op je router kan zeer langzaam zijn, dus testen.
En geen harde schijf op je router aansluiten, daar is een router niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jan99999 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:09:
Usb op je router kan zeer langzaam zijn, dus testen.
En geen harde schijf op je router aansluiten, daar is een router niet voor gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://www.smallnetbuilder.com/images/stories/wireless/netgear_r8500/netgear_r8500_storage_performance.jpg
Het ding kan blijkbaar 45MB/s aan en dat komt in de buurt van de 400Mbit die de topicstarter heeft.

Dat gezegd; dat is onder optimale omstandigheden en niet WAN -> router -> LAN -> PC -> newsleecher -> PC -> LAN - > router

Mijn eerdere statement blijft dan ook staan; het issue zit niet in de router maar elders in het netwerk of de PC's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@peter1968 je openingspost voldoet niet aan de eisen die we er aan stellen. Het is erg onoverzichtelijk en er ontbreekt een heleboel informatie. Vul je openingspost even aan met onder andere de volgende informatie:
- Waarmee download je? (PC, Router, Laptop, e.d.)
- Wat voor schijven zijn het?
- Wat heb je nu precies veranderd?
- Wat heb je zelf al geprobeerd, gevonden en gedaan?
Pagina: 1