Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe (game-)laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, en deze keer liefst eentje waar ik nu en de komende jaren nog deftig ga met kunnen gamen. M'n huidige desktop is eigenlijk compleet verouderd en kan zo goed als niks meer draaien. Daarnaast is m'n huidige laptop (hp pavilion 15) ondertussen ook al 3 jaar en begint hier en daar ook al wat steken te laten vallen.
Het laatste jaar heb ik eigenlijk niet meer kunnen gamen (nuja, enkel van die oldskool games die je zelfs op een 20 jaar oude pentium nog kan draaien), omdat m'n desktop dat niet meer aankan en m'n laptop nooit serieuze games heeft kunnen draaien (heeft een waardeloze gpu).
Omdat ik toch erg veel 'verhuis', denk ik dat het het beste is om gewoon één goede laptop te kopen waar ik mee kan gamen ipv nu een nieuwe desktop te moeten kopen en binnen afzienbare tijd ook nog een nieuwe laptop (heb hem immers nodig voor de unief).

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil er deftig mee kunnen gamen. Nuja, ik ben geen zware gamer, dus het is niet zo dat het dag in dag uit de nieuwste games op extreme specs moet kunnen draaien. Maar moest ik een nieuwe game willen uitproberen, dan wil ik wel dat het gaat.
Naast dat gamen zal hij niet erg veel belast worden. Regelmatig een filmpje/serie kijken/streamen, wat tekstbewerking en ppt's maken, emailtje sturen, etc. In ieder geval geen zware cpu/gpu-belasting in de vorm van 3D-modelling of weet ik wat.

Wat is je budget?
Een vast bedrag heb ik niet echt, maar dat wil niet zeggen dat ik zomaar de eerste de beste koop en niet kijk naar de prijs.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij verhuist zeer vaak (meermaals per week). Een lange accuduur zou handig zijn, maar ik weet dat een gamelaptop en lange accuduur vaak niet samengaan. Daarnaast speelt gewicht geen rol. Schermdiagonaal moet minstens 15.6" zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een echte voorkeur voor een merk heb ik niet.
Wel wil ik sowieso dat het een i7 cpu is en uiteraard een deftige gpu heeft. Daarbij denk ik dat het dus noodzakelijk is om minstens een gtx1050 te hebben.
Omdat ik een Belg ben ook graag een azerty-klavier.

Zelf had ik dit exemplaar al in gedachten: https://tweakers.net/pric...4mb-(belgisch-model).html
Niet duur, goede cpu en gpu, redelijk mooi design en op internet lees ik dat het echt z'n geld dubbel en dik waard is.

Dan nog een vraagje voor de kenners: aangezien ik erg vaak films/series kijk op m'n laptop is de resolutie ook wel belangrijk. Is het zo dat je het verschil tussen 4k en 1920x1080 op het relatief kleine scherm (van een laptop) goed kan zien?

Alvast bedankt.

Verwijderd

@Verwijderd 4K op een relatief klein scherm heeft echt te weinig meerwaarde. Zoiets heeft pas echt meerwaarde vanaf een 55 inch beeldscherm. Een HD resolutie van 1920x1080 is dus ruimschoots voldoende.

Welk soort games zou je zoal uit willen proberen? Qua processor kracht zou een i5 CPU kunnen volstaan. Dat is echter geheel afhankelijk van de soort games die je uit zou willen proberen.

Het lijkt mij dus handig dat je in ieder geval een max. budget uitspreekt en iets specifieker bent in de games die je uit zou willen....en vooral zou kunnen uitproberen.

Wat zou je van de volgende 2 mogelijkheden vinden?

https://tweakers.net/pricewatch/compare/666807;696493/

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2017 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd Ik wil vooral terug games spelen in het genre van Outlast, Total War, etc.

Over de cpu valt niet te discussiëren, ik hoef geen i5.

Een maximum budget heb ik niet echt, maar laat ons zeggen dat ik het niet te duur wil maken. ;) Het blijft al bij al maar vergankelijke elektronica die na een paar jaar alweer grandioos verouderd is.

EDIT: ik zou toch ook graag wat feedback krijgen op de voorgestelde laptop van Lenovo in m'n beginpost. Anders heeft het weinig zin dat mensen op voorhand 'opzoekwerk' moeten doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2017 13:56 ]

Verwijderd

@Verwijderd Zelf heb ik geen ervaring met Lenovo, maar heb ik wel een vrij recente review kunnen vinden:

YouTube: Legion Y520 Review - Lenovo's Best Laptop For $850

Verwijderd

Topicstarter
Opzich vind ik die wel goed, maar enkel voor een 1060 ipv 1050 vind ik +/- 300€ meer toch wel wat veel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:21:
[...]

Opzich vind ik die wel goed, maar enkel voor een 1060 ipv 1050 vind ik +/- 300€ meer toch wel wat veel.
Dat kan, edoch is een GTX1060 natuurlijk wel behoorlijk wat krachtiger dan een 1050. De 1050 is min of meer gelijkwaardig aan de voormalige GTX980m. Mijn fout, de GTX970M.

http://gpu.userbenchmark....-GTX-970M/m211022vsm17319

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2017 22:46 ]

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:13
@Verwijderd De gtx1050 komt niet in de buurt van een 980m.. Veel minder krachtig zie ook youtube videos waarin ze vergeleken worden. Scheelt soms 20-30 FPS!

Verwijderd

Baelrog schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:03:
@Verwijderd De gtx1050 komt niet in de buurt van een 980m.. Veel minder krachtig zie ook youtube videos waarin ze vergeleken worden. Scheelt soms 20-30 FPS!
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Mijn excuses. |:(

Hij komt aardig overeen met de GTX970M, en je hebt gelijk v.w.b. YouTube, want daar heb ik ook een keer de benchmarks vergeleken en werd de 1050 meer als opvolger gezien van de GTX970M.

Ik heb het aangepast. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2017 22:56 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:47
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:45:
[...]
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Mijn excuses. |:(

Hij komt aardig overeen met de GTX970M, en je hebt gelijk v.w.b. YouTube, want daar heb ik ook een keer de benchmarks vergeleken en werd de 1050 meer als opvolger gezien van de GTX970M.

Ik heb het aangepast. ;)
De 1050 (notebook) is een kaart die iets beter dan een GTX 960M presteerd en exact op het niveau van een 965M:

http://gpu.userbenchmark....50-Mobile/m24481vsm211022

Een 970m is al een klap sneller uit ervaring (niet zo gek ook met dubbel het aantal cores een flinke grotere geheugenbus) om daar in de buurt van te komen heb je de Ti variant nodig.

http://gpu.userbenchmark....Ti-Mobile/m17319vsm223242

[ Voor 23% gewijzigd door _Drake_ op 23-07-2017 23:08 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Ok als je dapper bent kun je voor 650 eu inc verzending een dell inspirion 15 5000 uit america halen met een amd a10 x42.6 ghz (3.3ghz boost) die beter is dan de i5 7200u, een rx460m 4gb videokaart (+-gtx 1050m) en 8 gb ddr4 ram..... Als je niet zon adventurer bent net zoals mij, kun je kijken of je een lenovo legion voor 900 eu kan krijgen in nederland.... Maar i gotta say besparing van 250 eu is mij het wel waard want ze hebben beide zelfde specs... Deze week ff kijken of mediamarkt lenovo ook een 20% korting dag geeft xd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 03:33 ]

Verwijderd

*knip*Fok haters en justitie Niet op tweakers.

[ Voor 87% gewijzigd door br00ky op 28-07-2017 16:27 ]

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Deze is een stuk goedkoper dan de bovenstaande vergelijking. Misschien het overwegen waard?
pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro)

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-11 16:21
De Leopard Pro heeft spijtig genoeg de gedowngrade GeForce GTX 1060 (1152 cores).
Zit zelf naar iets vergelijkbaar te zoeken zoals TS en het valt niet mee om goede prijs voor 15" GTX 1060 met 1280 cores & 6GB te vinden (plus i7, 16GB RAM, 1TB HDD - 256GB SSD).
Heb de volgende shortlist:
pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)
pricewatch: Asus ROG GL502VM-FY188T
pricewatch: Lenovo Legion Y720-15IKB 80VR002EMH
pricewatch: Acer Predator G9-593-71VQ

Ben helaas gebonden aan Mediamarkt & Bol.com als winkels (flink hotel loyalty punten gespaard dit jaar voor werk waar ik vouchers van kan halen).

[ Voor 2% gewijzigd door Jelloz op 28-07-2017 10:44 . Reden: 1280 cores* ]

• benjidotsh
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11 14:19
Jelloz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:40:
De Leopard Pro heeft spijtig genoeg de gedowngrade GeForce GTX 1060 (1152 cores).
Zit zelf naar iets vergelijkbaar te zoeken zoals TS en het valt niet mee om goede prijs voor 15" GTX 1060 met 1280 cores & 6GB te vinden (plus i7, 16GB RAM, 1TB HDD - 256GB SSD).
Heb de volgende shortlist:
pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)
pricewatch: Asus ROG GL502VM-FY188T
pricewatch: Lenovo Legion Y720-15IKB 80VR002EMH
pricewatch: Acer Predator G9-593-71VQ

Ben helaas gebonden aan Mediamarkt & Bol.com als winkels (flink hotel loyalty punten gespaard dit jaar voor werk waar ik vouchers van kan halen).
Zit ook in dezelfde boot, maar ben erg hard aan het denken aan de Asus ROG

• Jelloz
Een review zal zeer gewaardeerd worden, met name op bouwkwaliteit en warmte ontwikkeling op schoot. Wil een game laptop om niet afgezonderd op zolderkamer te zitten spelen als vriendinlief thuis is (of achter de xbox/netflix hangt bijv.)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:18
Jelloz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:40:
Dat is voor mij ook een belangrijk punt. Helaas blijken veel krachtige laptops niet bij deze winkels verkrijgbaar maar bij voor mij wat onbekende winkels.... En ik heb liever een winkel waar ik zo naar binnen kan stappen met problemen. Heb alleen een wat lager budget dus ik ga waarschijnlijk voor een HP voor 989 euro (na kortingscode)

Bouwkwaliteit is erg afhankelijk qua model. Had een MSI welke snel kapot was, nu een lenovo welke een val van 1,5 meter hoog heeft overleefd al weer 2 jaar geleden maar wel een gescheurd plastic achterscherm nu heeft.

Verder: de gegevens in de Pricewatch kloppen niet altijd en modellen missen. Kijk ook eens op de sites zelf en ga daar eens selecteren om te zien wat je tegenkomt :D

• Jelloz
Ben ook benieuwd waar deze in de prijswatch en benchmarks beland, 4gb Vram
http://www.pcworld.com/ar...-radeon-surprise-too.html
Pagina: 1