Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf gebouwd ,maar werkt niet helemaal zoals het hoort

Pagina: 1
Acties:

• xone1988
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-12-2024
Beste mede tweakers, ik sta op dit moment even voor een raadsel.

ik heb 3 dagen geleden mijn pc in elkaar gezet.
maar helaas vertoont deze soms wat gekke kuren.

Ik schets even een voorbeeld, Pc staat aan... al een uur of 5, ik kom terug mijn mijn pc, klik world of warcraft aan, en daarna chrome, pc loopt vast, ik denk na even wachten en daarna ctrl-alt-del. maar nee dus pc start zichzelf opnieuw op. Waarna ik weer chrome aanklik, nu blijft de pc aan, maar gaat mijn beeldscherm uit. het beeldscherm blijft zwart wat ik ook probeer. na de pc handmatig t hebben uitgezet en weer aan gezet werkt alles weer prima..

Ik heb het idee dat dit door de GIGABYTE APP komt..

Ik zal hier even mijn systeem info neer zetten

AMD 1700
Nvidia GTX 1700 van inno
Ripjaws 2 x 8 G 3200
Gigabyte ATX Moederbord GA-AX370-Gaming K3
CoolerMaster PSU MasterWatt Lite 600

ik heb trouwens de bios ge'update zoals wordt aangeraden

Thnx Jeroen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
xone1988 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:36:

Ik heb het idee dat dit door de GIGABYTE APP komt..
Oke. Deinstalleer die app en probeer het eens een tijdje zonder?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• xone1988
Xander schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:41:
[...]

Oke. Deinstalleer die app en probeer het eens een tijdje zonder?
Heb ik idd nu gedaan, maar ik dacht ik post het toch even misschien kent iemand dit probleem of loopt tegen het zelfde aan,

Dit is me eerste zelf gebouwde kindje, dus ik maak me een beetje zorgen :P

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Die spontane herstarts, gebeurd dat met een BSOD en gaat Windows met andere woorden nog even wat diagnostische data opslaan of is het effectief onmiddelijk scherm op zwart en enkele seconden later opnieuw je opstartscherm?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Verwijderd

Welke videokaart?

Voeding is een slechte keuze. Erg onstabiel dat ding.

• xone1988
Blokker_1999 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:46:
Die spontane herstarts, gebeurd dat met een BSOD en gaat Windows met andere woorden nog even wat diagnostische data opslaan of is het effectief onmiddelijk scherm op zwart en enkele seconden later opnieuw je opstartscherm?
Het is , scherm freeze, zwart scherm 2 sec, en dan alweer opstart als in scherm vanaf waar je ook naar de bios kan gaan, en dan windows.

• xone1988
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:47:
Welke videokaart?

Voeding is een slechte keuze. Erg onstabiel dat ding.
Inno3D GeForce GTX 1070 X2

aah vervelend dat de voeding niet een super goede is.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
Ryzen systemen bluescreenen niet altijd, naar wat ik ervan hoor. Ik zou even kijken of dit nog steeds gebeurt als je RAM op 2933 of 2666 staat. Ook je timings even handmatig invullen lijkt me handig.

• xone1988
youridv1 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:04:
Ryzen systemen bluescreenen niet altijd, naar wat ik ervan hoor. Ik zou even kijken of dit nog steeds gebeurt als je RAM op 2933 of 2666 staat. Ook je timings even handmatig invullen lijkt me handig.
kan ik dit via de bios doen ?

ik dacht juist dat ik had gelezen dat 3200 perfect was voor ryzen 1700 :)

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:57
xone1988 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:06:
[...]

3200 kan ook perfect zijn, moet wel je moederbord dat ondersteunen ^^

edit: Moederbord moet dit ook kunnen ondersteunen..

[ Voor 8% gewijzigd door dfbt op 23-07-2017 11:09 ]

• Gizmor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11 20:51
Een vriend van mij had hetzelfde probleem geen pijl op te trekken waar het aan lag, bleek uiteindelijk het geheugen te zijn waar Ryzen toch niet zo goed mee overweg kon.

Staat jou geheugen op de compatible lijst van AMD ?

• youridv1
xone1988 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:06:
[...]

T is goed voor performance ja. De infinity fabric baseert zijn snelheid op je RAM, dus in die zin is het een goed plan. Of je de snelheid op de sticker kan halen is maar de vraag met Ryzen. Ja de timings kun je via de bios instellen, maar als je dat tabblad nog niet gevonden hebt twijfel ik of je ram wel op 3200 draait. Dat moet je namelijk handmatig instellen. Het zou daar ergens in de buurt moeten staan. Ik heb zelf een gigabyte bord en sinds de gigabyte uefi altijd dezelfde lay out heeft staat het bij jou geloof ik onder oc tweaker.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Atijd handig als mensen de moeite doen om de componenten bij aan de TS te hangen. Want 8x8G lijkt me 64GB aan geheugen op 3200 = 4 slots vol op 3200 nope niet met speciale instellingen.

Trouwens je hebt de software toch niet geïnstalleerd voor die Killer nic :?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• youridv1
Gizmor schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:08:
Een vriend van mij had hetzelfde probleem geen pijl op te trekken waar het aan lag, bleek uiteindelijk het geheugen te zijn waar Ryzen toch niet zo goed mee overweg kon.

Staat jou geheugen op de compatible lijst van AMD ?
T is Ripjaws V. Op Trident Z en Flare X na zijn er zeer weinig RAM kitjes beter voor Ryzen.

• xone1988
Damic schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:11:
Atijd handig als mensen de moeite doen om de componenten bij aan de TS te hangen. Want 8x8G lijkt me 64GB aan geheugen op 3200 = 4 slots vol op 3200 nope niet met speciale instellingen.

Trouwens je hebt de software toch niet geïnstalleerd voor die Killer nic :?
sorry man maar ik begrijp hier niets van :X

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:18
Heb je wel het juiste moederbord genoemd? Aangezien je daar maar 4 repen geheugen kwijt kan, vreemd dat jij er 8 in hebt zitten.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Bouw dan geen pc's.
1. welke geheugen set heb je en hoeveel sets
2. heb je de software geïnstalleerd van die Killer nic
3. bios up2date

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-11 07:16
Ondanks dat de kans relatief groot is dat het niet het volgende kan zijn wil ik het toch vermelden:
Heb je alle verhogingen juist geplaatst tussen je moederbord en je kast? Ligt je moederbord niet toevallig plat tegen je kast aan (gevolg: vast lopers, kortsluitingen en etc)?

Daarnaast, iemand geeft aan dat de voeding geen goede zou zijn, enige wat jij aangeeft is: jammer. Besef jij je wel dat het de oorzaak kan zijn (ook deze kans acht ik klein, maar het kan wel)? Dit aangezien je gewoon doorgaat alsof het niet de voeding kan zijn.

Daarnaast, waar komt je windows vandaan? 1 of andere vage torrent offff?

@Damic
Nounou, jij komt met een vage reactie die ik niet eens begrijp na 3x lezen, TS geeft aan het niet te begrijpen en dan is jouw conclusie: bouw dan geen pc's? Nu heb ik vroeger toen ik kind was (tot mijn 16e ongeveer) veel tijd gestoken in het in elkaar plakken van verschillende pc's maar wat jij zegt is mij ook een raadsel.
Nee, ik vind je 1e reactie en je conclusie maar zeer vreemd xd

[ Voor 24% gewijzigd door LopendeVogel op 23-07-2017 11:30 ]

• xone1988
TheBrut3 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:17:
Heb je wel het juiste moederbord genoemd? Aangezien je daar maar 4 repen geheugen kwijt kan, vreemd dat jij er 8 in hebt zitten.
hahah nu zie ik het... nee man 8 van die dingen oei...

G.Skill DDR4 Ripjaws V 2x8GB 3200

• youridv1
je hebt in ieder geval de juiste ram gekozen. Ik zou gewoon een beetje spelen met de snelheid en kijken wanneer de boel stabiel wordt. Toch zou ik ook even een betere voeding halen.

• xone1988
LopendeVogel schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:24:
Ondanks dat de kans relatief groot is dat het niet het volgende kan zijn wil ik het toch vermelden:
Heb je alle verhogingen juist geplaatst tussen je moederbord en je kast? Ligt je moederbord niet toevallig plat tegen je kast aan (gevolg: vast lopers, kortsluitingen en etc)?

Daarnaast, iemand geeft aan dat de voeding geen goede zou zijn, enige wat jij aangeeft is: jammer. Besef jij je wel dat het de oorzaak kan zijn (ook deze kans acht ik klein, maar het kan wel)? Dit aangezien je gewoon doorgaat alsof het niet de voeding kan zijn.

Daarnaast, waar komt je windows vandaan? 1 of andere vage torrent offff?

@Damic
Nounou, jij komt met een vage reactie die ik niet eens begrijp na 3x lezen, TS geeft aan het niet te begrijpen en dan is jouw conclusie: bouw dan geen pc's? Nu heb ik vroeger toen ik kind was (tot mijn 16e ongeveer) veel tijd gestoken in het in elkaar plakken van verschillende pc's maar wat jij zegt is mij ook een raadsel.
Nee, ik vind je 1e reactie en je conclusie maar zeer vreemd xd
Bedankt voor je reactie, Met jammer bedoelde ik , jammer dat ik dus de verkeerde voeding heb gekocht..
je ziet soms door het aantal reviews de reviews niet meer, waar de 1 heel erg tevreden over is, vind de ander een enorm kut ding.

Ik heb gewoon gekozen voor een echte windows versie, dus geen tor ding.

alles is naar mijn weten goed geplaatst, ik heb dit via een filmpjes gedaan Techdeals heet de beste man op youtube.

Ik wil je ook even bedanken voor je bijval , Je moet ergens beginnen met het bouwen van je eigen pc, niemand wordt zo geboren ;) ik heb mijn best gedaan, om zoveel mogelijk info t vergaren en naar mijn weten heb ik een redelijke set producten bij elkaar verzameld, op die voeding na dan :P

• xone1988
youridv1 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:38:
je hebt in ieder geval de juiste ram gekozen. Ik zou gewoon een beetje spelen met de snelheid en kijken wanneer de boel stabiel wordt. Toch zou ik ook even een betere voeding halen.
Is er een voeding die je me aanraad?

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-11 07:16
xone1988 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:42:
[...]

Bedankt voor je reactie, Met jammer bedoelde ik , jammer dat ik dus de verkeerde voeding heb gekocht..
je ziet soms door het aantal reviews de reviews niet meer, waar de 1 heel erg tevreden over is, vind de ander een enorm kut ding.

Ik heb gewoon gekozen voor een echte windows versie, dus geen tor ding.

alles is naar mijn weten goed geplaatst, ik heb dit via een filmpjes gedaan Techdeals heet de beste man op youtube.

Ik wil je ook even bedanken voor je bijval , Je moet ergens beginnen met het bouwen van je eigen pc, niemand wordt zo geboren ;) ik heb mijn best gedaan, om zoveel mogelijk info t vergaren en naar mijn weten heb ik een redelijke set producten bij elkaar verzameld, op die voeding na dan :P
Dat van Windows is goed, ik heb voorheen weleens de torrent versie gebruikt (omdat ik nergens anders een ISO kon vinden, ook bij MS niet) in combinatie met mijn originele serial en dat was keer op keer ellende.

De verhogingen, kan jij je herinneren dat je die geplaatst hebt? Pootjes van uhh 1cm (ongeveer) tussen je moederbord en de behuizing.

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:54
spontane herstart bij het opstarten van grafisch geweld of zwaardere programma's kan het zijn dat de stroomtoevoer niet voldoende is, heb je alle kabels aangesloten op het moederbord voor extra power? zelfde voor de GPU.

Is je aarde aangesloten? moederbord aan de kast.
Firmware upgrade voor betere ondersteuning ram/cpu's?

Verwijderd

je zou ook wat test tooltjes zoals memtest86 proberen (http://www.memtest.org/) die kan je vanaf een usb stick draaien. Dan kan je bijvoorbeeld uitsluiten dat je geheugen de oorzaak is. Ik weet niet of er zoiets is voor videokaarten. Een quick google levert mij wel dit op voor videokaarten : https://superuser.com/que...-i-test-my-gpu-memory-ram.

success!

Verwijderd

xone1988 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:43:
[...]

Is er een voeding die je me aanraad?
Voor dit systeem is een Corsair TX550M V2, Corsair RM550x of Seasonic Focus Plus Gold 550w een uitstekende voeding. Voor mindere kwaliteit moet je niet willen gaan met de componenten die je hebt.

• xone1988
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:12:
[...]

Voor dit systeem is een Corsair TX550M V2, Corsair RM550x of Seasonic Focus Plus Gold 550w een uitstekende voeding. Voor mindere kwaliteit moet je niet willen gaan met de componenten die je hebt.
bedankt voor je reactie,

nu wil ik hem morgen eigenlijk in huis hebben, en met die jij gelinkt hebt kan dat helaas niet,

mag het ook de Cooler Master G550M, COOLER MASTER G650M of BE QUIET! SYSTEM POWER 8 600W

zijn :)

Verwijderd

Alledrie geen goede keuze, zeker de System Power niet. De TX550M en RM550x zijn bij diverse shops direct leverbaar. Wat is het probleem?

Edit: hetzelfde geldt voor de Seasonic zie ik nu.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2017 12:31 ]

• xone1988
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:29:
Alledrie geen goede keuze, zeker de System Power niet. De TX550M en RM550x zijn bij diverse shops direct leverbaar. Wat is het probleem?

je hebt gelijk, ik zal je advies opvolgen _/-\o_ _/-\o_

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 12:43
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:29:

Leg eens uit waarom die allen niet goed zijn?

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

^ Dat vraag ik mij ook wel af.

Nu heb je enkel en alleen je mening geroepen zonder onderbouwing, bronnen en enige toelichting waarom iets slecht is..
Dat kan iedereen over alles roepen.

T is geen politiek eh. Beetje onderbouwen mag wel.

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-11 07:59
Be Quiet is toch een degelijk merk, maar goed.

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Iets anders, legale windows versie, niet via TOR? Windows 10 is gewoon te downloaden via de windows site, heb je dit gedaan?

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03:13
h4ze schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Leg eens uit waarom die allen niet goed zijn?
Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Het zijn geen slechte voedingen (hoewel de bq! wel erg matig is), maar voor de kwaliteit van dit systeem verwacht je ook een high-end voeding met goede prestaties en dat zijn het niet.

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Ondertussen een update vanuit @xone1988;

Het deinstalleren van de eerder genoemde Gigabyte software lijkt het probleem te hebben verholpen, tot nu toe.
MoBo stand-offs zijn netjes geinstalleerd, RAM werkt naar behoren op de geadverteerde snelheden etc~

Conclusie?
Fabrikant software heeft nog een lange weg te gaan.
Bedankt voor het meedenken allen!

p.s. @xone1988 is familie :-)

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Controleer het exacte type nummer van het RAM:
https://www.amd.com/syste...ory-support-list-en_0.pdf
Pagina: 1