Samsung BX2250 remote?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinH49
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11-2024
Mijn vraag
Zal een computermonitor zoals een Samsung BX2250 uitgerust zijn met een ir-ontvanger? Dan kan ik die uitschakelenmet de rc van de settopbox.
Al jaren vraag ik me af waarom er nog tv's bestaan. Aangezien settopboxen beter up to date gehouden worden door providers en de dvr functie ervan vaak handiger werkt dan de tv firmware door fabrikanten en dvr functie daar weer van.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik.
N.v.t.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Google heeft me nog niets relevants opgeleverd.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:40
Nee, monitoren hebben geen IR-ontvanger.
Al jaren vraag ik me af waarom er nog tv's bestaan. Aangezien settopboxen beter up to date gehouden worden door providers en de dvr functie ervan vaak handiger werkt dan de tv firmware door fabrikanten en dvr functie daar weer van.
Omdat niet iedereen alleen maar op een scherm zit te wachten. TV's hebben altijd speakers, IR-ontvangers, afstandsbedieningen, tuners, meerdere HDMI-poorten, etc. Monitoren niet altijd.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

RobinH49 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 01:10:
Mijn vraag
Zal een computermonitor zoals een Samsung BX2250 uitgerust zijn met een ir-ontvanger? Dan kan ik die uitschakelenmet de rc van de settopbox.
Monitors worden logischerwijs uitgeschakeld door signalen van de aangesloten PC. Geen afstandsbediening voor nodig.
Al jaren vraag ik me af waarom er nog tv's bestaan.
Omdat er andere eisen worden gesteld aan monitoren. Het kijken van een uitzending "ik houd van Holland" op 3 meter afstand is andere koek dan op 50cm afstand een deftig excelsheetje volproppen.
Aangezien settopboxen beter up to date gehouden worden door providers en de dvr functie ervan vaak handiger werkt dan de tv firmware door fabrikanten en dvr functie daar weer van.
Verschilt per model TV. De instapmodelletjes zullen sowieso niet al te krachtige hw hebben.
Vergis je overigens ook niet dat menig STB over 3 jaar ook verouderd is qua HW.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren