Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ups on esxi

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik wil graag een ups aanschaffen voor mij esxi server. Hebben jullie enig idee hoe ik dat moet gaan doen?

Kan het met iedere ups van verschillende merken?

Groetjes cor

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:48:
Goedenavond,

Ik wil graag een ups aanschaffen voor mij esxi server. Hebben jullie enig idee hoe ik dat moet gaan doen?

Kan het met iedere ups van verschillende merken?

Groetjes cor
Een UPS is simpel gezegd een noodstroomvoorziening.

Stroom = stroom dus vanuit dat oogpunt is een merk niet direct relevant. Waar je wel over na moet denken is een stukje capaciteit en relevantie.
Een ziekenhuis zal wat andere eisen stellen dan een gemiddelde particulier.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Zolang de fabrikant maar esx compattible is. Onder andere apc, m.e. en dell werken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Switchie schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:55:
[...]

Een UPS is simpel gezegd een noodstroomvoorziening.

Stroom = stroom dus vanuit dat oogpunt is een merk niet direct relevant.
Niet helemaal waar. Een goeie UPS moet twee dingen doen:
  • Stroom leveren als netstroom uitgevallen is. Daarvoor heeft ie een accu.
  • Als de accu leeg raakt moet de UPS een signaal naar de computer kunnen sturen zodat de computer een nette shutdown kan doen voor de accu leeg is.
Voor dat laatste is het nodig dat het OS dat type UPS ondersteunt. Of dat er software voor die UPS is om die ondersteuning toe te voegen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

downtime schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:59:
[...]

Niet helemaal waar. Een goeie UPS moet twee dingen doen:
  • Stroom leveren als netstroom uitgevallen is. Daarvoor heeft ie een accu.
  • Als de accu leeg raakt moet de UPS een signaal naar de computer kunnen sturen zodat de computer een nette shutdown kan doen voor de accu leeg is.
Voor dat laatste is het nodig dat het OS dat type UPS ondersteunt. Of dat er software voor die UPS is om die ondersteuning toe te voegen.
Wellicht inderdaad tikkeltje naïef van mij om te denken met 3 regeltjes tekst voldoende nuance aan te kunnen brengen :)

Bedoelde te zeggen dat een bepaald merk niet perse betekent dat een model al dan niet ondersteuning biedt en het imho logischer lijkt om de zoektocht niet op basis van een merk te voeren .

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik denk dat het meer relevant is om te weten:
1. Hoe veel VA gebruikt het systeem wat er is aangesloten
2. Hoe lang moet de UPS runnen
3. Kan het systeem een kleine stroomonderbreking aan, dus moet het een inline, Online (double-conversion) of een Offline/standby.

Aan de hand van deze keuzes komen er een aantal merken en producten naar voren en ga je kijken welke aansluit bij de omgeving, dus ESX compatibel et cetera.

Met deze gegevens kan je op veel sites een UPS selecteren. Let op, het beste kan je een Inline nemen, maar als je meer dan 10 minuten runtime wilt op een 50W server, reken dan op 500+ euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Wim-Bart op 23-07-2017 01:38 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Voor welk ups zullen jullie gaan?
Die esxi ondersteunt.

Groetjes cor

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Dit is wel een mooie en voldoet ook aan alle eisen die je in je post stelde:
pricewatch: APC Smart-UPS RT 20kVA RM 230V

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@cvcorv8 zoals het topic nu gaat, lijk je (weer) 'ESXi-vragen over de muur te gooien' zonder zelf eerst onderzoek te doen. Dat is niet de bedoeling op GoT. Ik heb in je vorige topic ook al gevraagd om meer info. Zie ook de vragen die je ziet als je bij openen van het topic aangeeft dat je een vraag hebt ipv. dat je een discussie wilt openen, en de Het algemeen beleid #topicplaatsen

Ik sluit dit topic. Ik neem aan dat je iets als [google=what ups do i need] en [google=esxi ups] al hebt gecheckt (zo niet: dat moet je wel willen :) ), maar dat blijkt niet uit de topicstart.

Je kunt een nieuw topic openen, maar geef dan in de topicstart meer info (en geef aan dat je een vraag hebt): welke hardware, welk gebruik, wat heb je concreet nodig, waar twijfel je, wat overweeg je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.