Goedenavond Tweakers,
omdat mijn moederboard overleden met socket 1155 overweeg ik om het moederbord en de cpu te vervangen voor iets met Ryzen i.p.v. te investeren in de oude socket. echter ben ik nog niet helemaal overtuigd of dit echt veel performance winst gaat leveren.
Ik zoek een?
Moederbord en CPU met AM4 support.
Wat is je budget?
Ik denk aan een euro of 300
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Asrock hoef ik liever niet meer, de huidige is met krap 4 jaar overleden, maar misschien is dit wel gewoon een ongelukstreffer. Ik weet niet welke merken er goed zijn, ik hoef geen bling en lampjes. Kast is toch dicht. Ik wil iets solides
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn grote vraagtekens staan nog bij of de upgrade het waard is als ik de overige componenten niet gelijk uitwissel.
Voornamelijk of het wel verstandig is om een voeding die al 4 jaar mee gaat, maar die nog wel goede waardes laat meten!!, verstandig is. En of het geheugen wel ondersteund wordt en niet te langzaam is. Ik zie hier nogal mensen over discusseren, over de snelheid van het geheugen. Maakt het echt zoveel uit ?
Ik heb overigens wel een aantal aardeschijven die mee moeten, 4 stuks.
Ik zit te denken aan een Ryzen 1600. Mobo heb ik echt nog geen idee over.
Hieronder de lijst met onderdelen. Dikgedrukt en onderstreept zijn de onderdelen die ik over wil nemen.
omdat mijn moederboard overleden met socket 1155 overweeg ik om het moederbord en de cpu te vervangen voor iets met Ryzen i.p.v. te investeren in de oude socket. echter ben ik nog niet helemaal overtuigd of dit echt veel performance winst gaat leveren.
Ik zoek een?
Moederbord en CPU met AM4 support.
Wat is je budget?
Ik denk aan een euro of 300
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Asrock hoef ik liever niet meer, de huidige is met krap 4 jaar overleden, maar misschien is dit wel gewoon een ongelukstreffer. Ik weet niet welke merken er goed zijn, ik hoef geen bling en lampjes. Kast is toch dicht. Ik wil iets solides
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn grote vraagtekens staan nog bij of de upgrade het waard is als ik de overige componenten niet gelijk uitwissel.
Voornamelijk of het wel verstandig is om een voeding die al 4 jaar mee gaat, maar die nog wel goede waardes laat meten!!, verstandig is. En of het geheugen wel ondersteund wordt en niet te langzaam is. Ik zie hier nogal mensen over discusseren, over de snelheid van het geheugen. Maakt het echt zoveel uit ?
Ik heb overigens wel een aantal aardeschijven die mee moeten, 4 stuks.
Ik zit te denken aan een Ryzen 1600. Mobo heb ik echt nog geen idee over.
Hieronder de lijst met onderdelen. Dikgedrukt en onderstreept zijn de onderdelen die ik over wil nemen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 series SSD 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 144,50 | |