Battlegrounds zo goed als vijf miljoen keer verkocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Allereerst hoop ik dat ik hier aan het juiste adres ben met deze 'klacht'. Ten tweede, om maar ter zake te komen, ik kreeg een kleine déjà vu toen ik het volgende nieuwsartikel las;

nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds zo goed als vijf miljoen keer verkocht

Ik lees artikelen vaak met plezier, maar dit is al de zoveelste PlayerUnknown's Battlegrounds nieuwspost die ik langs zie komen waarvan ik de nieuwswaarde niet zo goed snap. Een paar weken terug lazen we dat de game vier miljoen maal is verkocht (nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds is vier miljoen keer verkocht) en eerder de afgelopen maanden lazen we al nieuwsberichten en reviews/previews/andere artikelen die ingingen op de game zelf, verschillende platformen, servers en dergelijke. (nieuws: 'PlayerUnknown's Battlegrounds komt binnen zes maanden uit Early Access', nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt servers voor first person-perspe...).

Met alle respect, maar ik krijg een beetje het gevoel dat er voor elke scheet die de developer laat een artikel wordt geplaatst.

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 19:12
Gezien PUBG als warme broodjes over de toonbank gaat en het om een mooi rond-ish getal gaat, vond ik het nieuwswaardig, maar wellicht heb je gelijk. Ik vraag @Olaf even om een 2nd opinion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De mens heeft nu eenmaal een voorliefde voor ronde getallen en in ons decimale stelsel geldt dat des te meer voor 5, 10, enz. De keuze om het nieuws te brengen dat de 5 miljoen is overschreden is dan ook prima te verantwoorden. Wel moet je ergens een grens trekken natuurlijk, elke maand brengen dat er een miljoen verkopen bij zijn gekomen gaat te ver.

Hoe dan ook geldt dat als een relatief nieuwe game zo populair is als Battlegrounds, er meer nieuws over verschijnt. Er gebeurt dan simpelweg meer rond zo'n game. Ik kan me voorstellen dat jij de onderwerpen dan niet nieuwswaardig vindt, maar een groot deel van de lezers vindt dat wel. Hetzelfde zag je bij Pokemon Go. Tijdens de piek van de populariteit zag je dat sommige lezers het een overdaad aan (non-)nieuws vonden, terwijl veel anderen op de hoogte wilden blijven van veel wat er rond de game speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik snap dat het een game is met een hype er omheen, en dat het dan aantrekkelijk is om er wat meer over te schrijven dan andere games. Ik kan ook niet zeggen dat ik me er enorm aan stoor omdat ik de artikelen domweg niet lees, maar door de titels is het wel opvallend.

Vandaag valt me opnieuw een nieuwsbericht op; nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt op 3 augustus first person-servers

Dit terwijl amper twee weken geleden het volgende artikel al werd geplaatst en het nodige uit is gekopieërd; nieuws: PlayerUnknown's Battlegrounds krijgt servers voor first person-perspe...

Nou moet ik zeggen dat een concrete datum zeker interessante informatie is voor een speler van PUBG. Aan de andere kant is dit voor de rest van de gebruikers min of meer hetzelfde artikel als al eerder werd geplaatst met enkel een toegevoegde datum.

Het is maar een suggestie en ik heb geen flauw idee hoe haalbaar het is, maar zou het niet wat zijn om dit soort 'kleine' nieuwtjes een andere plek of vorm te geven? Een optie om de nieuwsberichten van een populair onderwerp te kunnen volgen maar ze niet direct in het nieuwsoverzicht te plaatsen? Of wellicht een optie om, mits ingelogd, een bepaald onderwerp te kunnen verbergen? Er wordt zo fijn met tags gewerkt, en wanneer je een tag kunt verbergen als je het onderwerp niet interessant vindt zou voor een frissere FP zorgen lijkt me.