Meerdere monitoren laten functioneren als 1 monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:31
Ik ben momenteel aan het zoeken voor een mogelijkheid om meerdere schermen te gebruiken als 1 grote monitor. Dus 2 16:9 monitoren worden dan 1 grote 32:9 monitor. Nu vroeg ik me af of dit mogelijk zou zijn.

Ik wil dit gebruiken op zowel Windows als in de toekomst op ChromeOS. Ik zie dit zelf voor me als een adapter die 1 HDMI poort gebruikt om die 2 schermen als 1 groot scherm aan te sturen.

Ik heb op internet gezocht, maar helaas zijn er niet veel voorvallen die ik op internet kan vinden. Wel krijg ik het idee dat DisplayFusion dit kan, maar ik weet niet of dit ook voor ChromeOS beschikbaar is. Bovendien hebben de meeste Chromebooks geen 2 schermen, dus 1 HDMI poort voor 2 schermen zou in dat geval ideaal zijn.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Beste antwoord (via Jantje2000 op 22-07-2017 19:38)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 19:36
Jantje2000 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:10:
[...]

Volgens deze link zou de matrox dus wel op ChromeOS werken.
Ik zie 2 replies op die link, de eerste reply zegt letterlijk dat er geen garantie is dat het zou werken ("The way too expensive solution would be a Matrox Dualhead2Go, and no promises it would work either."), de tweede reply zegt niks over Matrox.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 22-07-2017 19:34 ]

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat wil je er precies mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
@Hahn Stiekem wist ik inderdaad dat die vraag ging komen. Wat ik wil is een webapp gebruiken die ik fulltime screen wil gebruiken over de breedte van alle mogelijke schermen heen. Dus bij 2 schermen moet de webbrowser 2 schermen vullen, met dat ene tabblad, zodat de webapp gebruik maakt van 2 monitors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:46
matrox dualhead to go zou kunnen helpen.. maar ik weet niet of die in HDMI variant bestaan heeft..

http://www.matrox.com/gra...cts/gxm/dh2go/digital_se/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/

Neem eens ene kijkje bij Matrox. Het is best aan de prijs, maar volgens mij moet je hier een eind mee komen. Ze doen dan wel geen HDMI, maar wel DVI. Dus dat is een kwestie van een verloopje er tussendrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Dankje, dan ga ik daar naar kijken. Dit is dan dus os onafhankelijk? Dus dit werkt zowel op Windows als op ChromeOS?

Ik vind de prijs inderdaad wel aan de hoge kant. Zijn er eventueel ook goedkopere alternatieven die rond de €75 zouden kosten?

[ Voor 35% gewijzigd door Jantje2000 op 22-07-2017 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Jantje2000 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:02:
@Hahn Stiekem wist ik inderdaad dat die vraag ging komen.
Als je dat wist, had je het ook al direct in je startpost kunnen zetten :+ ;)
Jantje2000 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:08:
Dankje, dan ga ik daar naar kijken. Dit is dan dus os onafhankelijk? Dus dit werkt zowel op Windows als op ChromeOS?
Dikke kans dat Matrox-kaarten niet op Chrome OS werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:46
denk wel dat chrome os of iets dat daar heel veel op lijkt op een normale pc kan(met een work around)is het dan geen optie om gewoon een oude gamebak te halen hiervoor ? amd radeon 5xxx kaarten ondersteunen eyefinity dan is het hele probleem oplost toch ? (alhoewel ik niet weet of chrome os deze kaart ondersteunt.)

deze kost maar 4 tientjes als je al een pc hebt waar je hem in kan gooien.

https://www.marktplaats.n...624&previousPage=lr&pos=6

[ Voor 5% gewijzigd door Bartosy op 22-07-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Bartosy schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:31:
denk wel dat chrome os of iets dat daar heel veel op lijkt op een normale pc kan(met een work around)is het dan geen optie om gewoon een oude gamebak te halen hiervoor ? amd radeon 5xxx kaarten ondersteunen eyefinity dan is het hele probleem oplost toch ? (alhoewel ik niet weet of chrome os deze kaart ondersteunt.)

deze kost maar 4 tientjes als je al een pc hebt waar je hem in kan gooien.

https://www.marktplaats.n...624&previousPage=lr&pos=6
Chromium OS kun je volgens mij inderdaad op iedere computer gooien. Dan is die echter niet meer draagbaar. Een laptop kan ook, maar dat is weer een net iets andere prijsklasse. Of ik zou even naar een laptop met een Radeon 5xxx moeten kijken als die bestaan.

Volgens deze link zou de matrox dus wel op ChromeOS werken. Ik heb fout gelezen 8)7 Maar het antwoord weet ik nu dus wel: Dit gaat naar alle waarschijnlijkheid op deze manier niet werken op Chrome books. Dan ga ik maar zoeken naar andere mogelijkheden.

[ Voor 15% gewijzigd door Jantje2000 op 22-07-2017 19:38 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Jantje2000 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:10:
[...]

Volgens deze link zou de matrox dus wel op ChromeOS werken.
Ik zie 2 replies op die link, de eerste reply zegt letterlijk dat er geen garantie is dat het zou werken ("The way too expensive solution would be a Matrox Dualhead2Go, and no promises it would work either."), de tweede reply zegt niks over Matrox.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 22-07-2017 19:34 ]

Pagina: 1