Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
Beste medetweakers,

Gister begon de linkerspeaker mijn DT 770 Pro 16ohm van Beyerdynamic te trillen onder de 100hz. Na Amazon gebeld te hebben krijg ik mijn geld (106 EUR) terug.

Nu zit ik met een dilemma: dezelfde koptelefoon kost nu meer. Dus kijk ik naar meerdere modellen, ik ben vooral benieuwd naar een 'open' koptelefoon. Een bredere soundstage trekt me enorm aan, maar maak me ook weer zorgen voor sound leak en wil geen last van geluid of andere last geven door geluid (gebruik de koptelefoon voor gamen in de woonkamer).

Kunnen de audiofielen onder jullie een goede koptelefoon aanraden tussen de 100-150 EUR?

Ik heb een Fiio e10k dac/amp.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Laat die open koptelefoon maar varen dan als je gewoon in de woonkamer zit te gamen. Mensen gaan dat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:35
Gewoon weer de DT 770 Pro aanschaffen en neem dan meteen de 250ohm ga je geen spijt van krijgen! ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 20:57

deepvreezo

Redacteur
De DT770 is inderdaad een prima koptelefoon. Andere goede opties in dit prijssegment zijn bijvoorbeeld de Audio Technica ATH-M40x (gesloten) of de Sennheiser HD558/HD559 (open). Iets duurder dan €150, maar ook de moeite waard zijn de HD569 (een gesloten HD559), AKG K701/2 (open, grote soundstage) en last but not least, de DT880 (semi-open, van het trio DT770/880/990 vaak als beste genoemd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Verhuizing die kant op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar als dat ding onder garantie valt moet Amazon jouw een vervangend product leveren. Wordt nog geleverd, dus ondanks dat dat duurder is: das hun risico, niet het jouwe.
Dus bel ze gewoon ff en zeg dat ze een nieuwe leveren ipv geld terug. Zijn ze nl gewoon verplicht om aan mee te werken. Iets met EU regels enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zoals al menig reeds hebben aangegeven, een DT770 is een hele fijne hoofdtelefoon. Kies je voor een 80ohm of 250ohm versie, dan krijg je ten opzichte van je oude DT770 ook nog eens comfortabele velours pads standaard. Bass weergave kan daarmee overigens wel iets minder aanwezig zijn.

De keuze is groot rond je genoemde prijsklasse. Maar als de DT770 geheel naar wens is, dan zie ik niet in waarom deze nu ook niet weer een goede keus zou kunnen zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door rlkz op 23-07-2017 14:04 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
Ik ben uiteindelijk voor de Fidelio X2 gegaan. Ben benieuwd, hij komt woensdag binnen.

Onlangs bij een vriend Magnepan speakers gehoord. Wat een ruim beeld. Mis bij de DT770 ruimte, en wanneer het volume omhoog gaat krijg je scherpe tonen. Maar voor de rest prima headphones (behalve dat hij het begeven heeft). De X2 was voor 150 euro verkrijgbaar op de Spaanse Amazon en belooft een ruime klank en voor een open hoofdtelefoon alsnog een goede isolatie (volgens reviews).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben uiteindelijk voor de Fidelio X2 gegaan
Van horen zeggen schijnt dat ook een fijne hoofdtelefoon te zijn, ongetwijfeld een goede koop! Veel plezier ermee :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
rlkz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:46:
[...]

Van horen zeggen schijnt dat ook een fijne hoofdtelefoon te zijn, ongetwijfeld een goede koop! Veel plezier ermee :)
Fijne koptelefoon, het geluid is stukken beter op de Fidelio X2 dan op de DT770.

Vooral de soundstage en extensie van details. Ook wat warmer.

Enig nadeel is het gewicht en de earpads (deze worden sneller warm en kriebelen lichtjes). De DT770 wint als het op ergnomics aankomt, je voelt hem niet op je hoofd zitten. De Fidelio X2 voel je zeker op je hoofd.

Wederom zoals in alle reviews naar voren komt betreffende de X2:
- Bass is duidelijk aanwezig;
- Mids zijn wat naar achteren;
- Treble heeft een lichte boost.

Kortom: FUN HEADPHONES.
Pagina: 1