Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:19
Mijn vraag

Ik zit met de volgende situatie: Ik heb een Samsung Galaxy S5 Neo, draaiend op Android 6.0.1, maar ook met zo'n irritante Samsung skin erover.
Het vervelende is dat het toetsel regelmatig met het Wifi netwerk "kpn FON" probeert te verbinden, al wil ik dat helemaal niet. Ik heb de optie om in het menu "netwerk vergeten" aan te zetten en dan wordt het betreffende netwerk inderdaad ' even' vergeten, maar komt later weer terug. Hoe kan ik instellen (of via een app) dat de telefoon alleen maar met bepaalde Wifi netwerken moet proberen te connecten?
Dus dat hij niet steeds maar weer komt met de melding dat aanmelden voor het betreffende netwerk wel geprobeer is maar niet gelukt is.
De telefoon is niet geroot en daar zit ik ook niet op te wachten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 6.0.1, Samsung Galaxy S5 Neo met irritante Samsung skin

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gezocht op androidworld.com of er apps zijn die dat mogelijk maken etc.

Beste antwoord (via rens-br op 28-07-2017 10:12)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wifi prioritizer (spelling fail hier) geeft een optie om wifis in volgorde te zetten, maar je kan ze ook uitzetten. Wat ik met ziggo doe als ik ff niet op die hotspots wil..

Google Play: WiFi Prioritizer

[ Voor 31% gewijzigd door pjottum op 25-07-2017 21:26 ]

ping 127.212.23.124

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54
Heb je niet ingesteld dat hij automatisch met open netwerken moet verbinden?

Of bedoel je dat hij in de lijst staat met beschikbare netwerken staat?

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 22-07-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
418O2 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:25:
Heb je niet ingesteld dat hij automatisch met open netwerken moet verbinden?

Of bedoel je dat hij in de lijst staat met beschikbare netwerken staat?
Om antwoord op je vraag te geven, kun je me uitleggen waar ik die opties kan vinden?
Hij staat inderdaad met de lijst met beschikbare netwerken (maar dat vind ik niet zo erg), maar hij gaat er ook automatisch mee verbinden (en dat wil ik uitzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

- ga naar je wifi instellingen
- druk op de knop met de 3 puntjes
- druk op geavanceerd
- de optie netwerkmelding uitschakelen

Heb even geen Samsung bij de hand om te kijken of het daar hetzelfde heet, maar dacht het wel.

Dat is in elk geval om de meldingen voor open netwerken uit te zetten. Is dat wat je bedoeld of begrijp ik je verkeerd? Echt verbinding maken zou hij niet moeten doen na het 'netwerk vergeten'.

[ Voor 30% gewijzigd door urf op 23-07-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
urf schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:28:
- ga naar je wifi instellingen
- druk op de knop met de 3 puntjes
- druk op geavanceerd
- de optie netwerkmelding uitschakelen

Heb even geen Samsung bij de hand om te kijken of het daar hetzelfde heet, maar dacht het wel.

Dat is in elk geval om de meldingen voor open netwerken uit te zetten. Is dat wat je bedoeld of begrijp ik je verkeerd? Echt verbinding maken zou hij niet moeten doen na het 'netwerk vergeten'.
Vermoedelijk omdat ik Samsung Skin heb, kom ik niet ver. Ik kan naar Wifi instellingen, dan zie ik rechts bovenin de optie "meer" (geen 3puntjes). Ik klik op Meer, en dan heb ik een dropdown keuze menu met hierin de keuzes:
  • Netwerk toevoegen
  • WPS-drukknop
  • WPS PIN invoeren
  • Slimme netwerkwissel
  • Wifi aan laten in slaap
  • Netwerkcertificaten installeren
Slimme netwerkwissel heeft niet met het probleem te maken dat is om over te gaan op 3g/4g bij een zwak Wifi signaal, maar ik zoek dus juist iets om helemaal een specifiek netwerk te blokkeren (er in ieder geval niet meer automatisch mee proberen te verbinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat je probleem elders zit. KPN Fon is een netwerk van de KPN wat ongevraagd klanten opdringt (ik geloof wel dat je het op verzoek kunt laten uitzetten) vergelijkbaar met wat Ziggo ook doet.

Als ik mij niet vergis is dat in de basis een onbeschermd netwerk, wat, als je er gebruik van wil maken, met een inlogscherm komt. Maar het wifi netwerk zelf is dus open.

Je zult dat netwerk dus overal tegenkomen, en omdat het onbeschermd is, zal je telefoon ernaar proberen te verbinden.

Althans, er zijn apps en ook telefoons die dat doen. Hoe je dat uit kunt zetten, even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:35:
Ik vermoed dat je probleem elders zit. KPN Fon is een netwerk van de KPN wat ongevraagd klanten opdringt (ik geloof wel dat je het op verzoek kunt laten uitzetten) vergelijkbaar met wat Ziggo ook doet.

Als ik mij niet vergis is dat in de basis een onbeschermd netwerk, wat, als je er gebruik van wil maken, met een inlogscherm komt. Maar het wifi netwerk zelf is dus open.

Je zult dat netwerk dus overal tegenkomen, en omdat het onbeschermd is, zal je telefoon ernaar proberen te verbinden.

Althans, er zijn apps en ook telefoons die dat doen. Hoe je dat uit kunt zetten, even googlen.
gegoogled en dit gevonden:
https://radar.avrotros.nl...ewtopic.php?f=25&t=151500

meerdere mensen hebben er dus last van...
maar bied geen oplossing en dat forum is ook al gesloten, dus kan geen vraag erop posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
Waarschijnlijk heb je ooit eerder contact gemaakt met een wifi punt als deze, daarom staat hij opgeslagen in je telefoon en zal hij automatisch verbinden.

Je hebt 'Wifi Managers' in de Play Store waarmee je je opgeslagen wifi netwerken kunt bekijken en kunt verwijderen. Vroeger kon dit standaard in Android, maar nu blijkbaar niet meer.

Ik heb zelf geen Android telefoon dus kan je er geen aanraden, maar het moet wel mogelijk zijn.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een smerige workaround zou kunnen zijn om zelf even een beschermd wifi KPN Fon te maken, daaraan te verbinden, en vervolgens het netwerk weer ontmantelen.

De volgende keer dat je telefoon dan KPN Fon ziet, zal hij er wel naar proberen te connecten, maar zal dat niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:23
Normaal, als je een netwerk vergeet, zou hij niet meer terug moeten komen. Heb je misschien een FON-app geïnstalleerd staan, zoals KPN Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:57:
Vroeger kon dit standaard in Android, maar nu blijkbaar niet meer.
Dat kan nog steeds in Android. De TS probeert dit ook, maar om vreemde redenen wordt dat niet onthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
rens-br schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:59:
[...]

Dat kan nog steeds in Android. De TS probeert dit ook, maar om vreemde redenen wordt dat niet onthouden.
Exact. Of, hij onthoudt het wel maar KPN Fon dringt zich daarna weer op in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
SgtElPotato schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:57:
Waarschijnlijk heb je ooit eerder contact gemaakt met een wifi punt als deze, daarom staat hij opgeslagen in je telefoon en zal hij automatisch verbinden.

Je hebt 'Wifi Managers' in de Play Store waarmee je je opgeslagen wifi netwerken kunt bekijken en kunt verwijderen. Vroeger kon dit standaard in Android, maar nu blijkbaar niet meer.

Ik heb zelf geen Android telefoon dus kan je er geen aanraden, maar het moet wel mogelijk zijn.
Ik heb al meerdere Wifi managers geprobeerd maar geen van alle biedt de functionaliteit om netwerken te verwijderen... is er iemand die mij er een aan kan raden die dit wel met zekerheid kan?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 26-07-2017 07:57 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wifi prioritizer (spelling fail hier) geeft een optie om wifis in volgorde te zetten, maar je kan ze ook uitzetten. Wat ik met ziggo doe als ik ff niet op die hotspots wil..

[ Voor 31% gewijzigd door pjottum op 25-07-2017 21:26 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Toevallig de app kpn wifi op je toestel staan? Daarin kun je de kpn FON instellingen vastzetten, zodat je automatisch verbinding kunt maken.

Oh en de knop met de drie puntjes heb je niet op de s5, je hebt een aparte menu knop, links naast je homebutton. Daarmee kun je wél bij de wifi instellingen naar geavanceerd

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
pjottum schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:24:

Prima tip, dank je. Ik heb de 'm gedownload en paar daagjes mee gewerkt, in volgorde gezet en niet gewenste netwerken uitgevinkt. Werkt prima. Alhoewel ik het echt verwijderen niet hetzelfde vind als uitvinken (onder verwijderen versta ik echt het netwerk uit de lijst verwijderen), lijkt het toch goed te werken want ik heb KPN FON netwerk uitgevinkt en nu probeert mijn telefoon er geen verbinding mee meer te maken. Het gewenste doel is dus bereikt!. Top! En zeer bedankt voor de nuttige reactie!
Pagina: 1