Toon posts:

Recover verloren bestanden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Win. herinstallatie gedaan...
Ik had weinig belangrijke bestanden op 1 folder na.

Die had ik 2x geback-upt. Een keer op bureaublad en de andere keer op een USB-stick.
Vandaag wou ik mijn bitcoin omwisselen, haal mijn USB stick erbij..

En zie dat het 1KB is. Ik heb dus een snelkoppeling gebackupt. En dacht dat het OK was, toen ik nog ging 'dubbelchecken'. En vanaf mijn USB-stick de gebackupte bestand ging openen.

Herinstallatie gedaan van Windows 10.
En ben nu alles kwijt.

Is er een oplossing? Ik probeer Recuva en EasyUS nu.
Geen succes. Zucht. Ook niet met Deepscan op C:/ en USB-stick.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Als je een snelkoppeling naar je usb stickje kopieert dan hoef je die alvast niet te scannen met recoverysoftware, want daar staat gewoon hetgeen op wat je er naar toe gekopieerd hebt, namelijk een snelkoppeling.

Wat ik zou doen in jouw geval, afhankelijk van hoeveel BTC je op die harde schijf had staan, is een nieuwe harddisk pakken, daar Windows op installeren en je huidige schijf als 2de ernaast prikken en dan pas gaan scannen.

Elke keer dat je iets installeert worden er zaken overschreven en hoe vaker je dat doet hoe groter de kans dat je ook je folder die je kwijt bent overschrijft en niet meer terug kan halen.

Dus als er veel geld/BTC op stond, zet je computer uit. Steek er een nieuwe/andere harddisk in om je OS vanaf te draaien en dan pas je oude schijf erbij prikken en niets op die schijf installeren/schrijven.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aangezien het op de Windows partitie is is de kans ongeveer 1% (fictief) dat je die nog terug krijgt, tijdens de installatie en tijdens het werken onder diezelfde Windows worden constant bestanden weggeschreven.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Vorkie schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:17:
Aangezien het op de Windows partitie is is de kans ongeveer 1% (fictief) dat je die nog terug krijgt, tijdens de installatie en tijdens het werken onder diezelfde Windows worden constant bestanden weggeschreven.
Ik schat die kans een stuk hoger in. Zeker als ie na herinstallatie alleen maar een paar recovery tools geinstalleerd heeft. Als dit hele gebeuren al maanden geleden plaatsgevonden heeft dan wordt de kans steeds minder, maar als dit net gebeurt is dan is de kans aanzienlijk groter dan 1% lijkt me zo.

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:17:
vosss schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:17:
Als je een snelkoppeling naar je usb stickje kopieert dan hoef je die alvast niet te scannen met recoverysoftware, want daar staat gewoon hetgeen op wat je er naar toe gekopieerd hebt, namelijk een snelkoppeling.

Wat ik zou doen in jouw geval, afhankelijk van hoeveel BTC je op die harde schijf had staan, is een nieuwe harddisk pakken, daar Windows op installeren en je huidige schijf als 2de ernaast prikken en dan pas gaan scannen.

Elke keer dat je iets installeert worden er zaken overschreven en hoe vaker je dat doet hoe groter de kans dat je ook je folder die je kwijt bent overschrijft en niet meer terug kan halen.

Dus als er veel geld/BTC op stond, zet je computer uit. Steek er een nieuwe/andere harddisk in om je OS vanaf te draaien en dan pas je oude schijf erbij prikken en niets op die schijf installeren/schrijven.
vosss schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:20:
[...]

Ik schat die kans een stuk hoger in. Zeker als ie na herinstallatie alleen maar een paar recovery tools geinstalleerd heeft. Als dit hele gebeuren al maanden geleden plaatsgevonden heeft dan wordt de kans steeds minder, maar als dit net gebeurt is dan is de kans aanzienlijk groter dan 1% lijkt me zo.
Nou, heb toch slecht nieuws.
Ik vind alleen maar .jpg, ink, mp4, en andere files.

Maar geen .wallet of kbdx. (keepass).
Wel een wallet.dat gevonden, maar die is corrupt.

Wat een !#&#$! leven.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:22
Als je Windows herinstalleert gaat de oude windows naar Windows.old. Heb je soms eerst de partities verwijderd?

Je kunt nog GetDataBack proberen. Via een andere pc uiteraard. Zoek dan ook in de bestanden gevonden zonder naam.

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Om hoeveel bitcoin(s) gaat het? Als het om 0.001 gaat dan zou ik het zelf proberen. Mocht er 0.5 of meer opstaan, dan kun je kijken naar Seagate recovery lab. Heb hier ook een paar keer een HDD naar gebracht en 3 van de 4 heb ik 99% van de bestanden terug
Pagina: 1