Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Topicstarter
Zojuist een update gedaan naar de Windows 10 Anniversary update. Hierna was mijn beeldschermresolutie terug gezet op 1024x768. Ik dacht dat weer simpel terug te kunnen zetten naar mijn native resolutie van 1920x1200, echter is dit niet (meer) mogelijk. De maximale resolutie is nu 1600x1200.

Het vreemde is dat onder apparaatbeheer de juiste ATI HD 3300 beeldschermadapter wordt weergegeven.
Apparaatbeheer

Echter kijk ik bij Beeldscherminstellingen en klik ik op "Eigenschappen van beeldschermadapter", dan zie ik een standaard Windows beeldscherm adapter.
Beeldscherm instellingenBeeldschermadapter

Drivers opnieuw installeren kan niet, want de onboard videokaart is een Legacy product waarvan AMD zegt:
Driver support for these products under Windows® 8.1 and Windows® 10 is only available via Windows Update. Please enable Windows Update to allow it to automatically detect and install display driver version 8.970.100.9001
.
Al geprobeerd:
- Windows opnieuw opstarten
- Windows update -> naar updates zoeken
- Laatste drivers proberen te installeren (link) echter deze zijn alleen voor Windows 8

[ Voor 12% gewijzigd door antonboonstra op 22-07-2017 16:49 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:04
je moet de drivers voor jouw monitor instellen, niet die voor de videokaart. Welke monitor heb je? en hoe is die aangesloten? VGA/DVI/HDMI/DP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als je op <Alle modi weergeven> drukt kan je andere resoluties forceren (let wel op de de 32bits en Hertz dat die kloppen met je monitor

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
Hij heeft geen drivers voor HD3300 en pakt daarom de standaard display drivers
http://support.amd.com/en...Win10-Driver-Support.aspx

AMD Radeon™ HD 4000 Series products and older are not certified to support Windows Display Driver Model (WDDM) 1.2 or higher and therefore, do not have driver support for Windows® 10.
The following is a list of graphics products that do not support Windows® 10:

ATI Radeon™ HD 3000 Series /ATI Mobility Radeon™ HD 3000 Series Graphics

Windows® 10 will install the default Microsoft®​Basic Display Driver (MBDD) for these graphics adapters. MBDD provides basic display functionality (low resolutions and color) on a single monitor but DOES NOT support:
Display scaling control* deze mis jij nu dus
Multiple displays
Display rotation
Video capture
Power settings
VSync control
Brightness control on integrated display panels
AMD Catalyst™ Control Center

kzou zeggen koop een goedkope videokaart

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik weet dat je vroeger wat kon vogelen en dan toch unsigned drivers installeren.
Maar ik weet niet of dat ook op windows 10 kan. En als ik het goed onthouden heb zet je dat system-wide aan/uit dus is misschien niet aan te raden, als het uberhaupt nog kan.

Misschien dat het een andere tweaker een belletje doet rinkelen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Je moet de laatste legacy driver installeren.

Je krijgt dan een bericht dat dit niet gelukt is. vervolgens moet je handmatig de goede driver installeren.

Rechts klikken op de beeldschermadapter in het apparaatbeheer > stuurprogramma bijwerken > Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken > Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer en dan een radeon stuurprogramma kiezen

[ Voor 170% gewijzigd door ETHART op 22-07-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
nachtnet schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:25:
je moet de drivers voor jouw monitor instellen, niet die voor de videokaart. Welke monitor heb je? en hoe is die aangesloten? VGA/DVI/HDMI/DP?
Onder "Apparaten" wordt de monitor gewoon herkend als Dell 2408W monitor. Deze is aangesloten via een DVI-D kabel.
42dpi schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:32:
Als je op <Alle modi weergeven> drukt kan je andere resoluties forceren (let wel op de de 32bits en Hertz dat die kloppen met je monitor
In eerdere Windows versies wist ik dit terug te vinden, maar in Windows 10 kan ik nergens terugvinden hoe je een resolutie moet forceren.
mell33 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:37:
Hij heeft geen drivers voor HD3300 en pakt daarom de standaard display drivers
http://support.amd.com/en...Win10-Driver-Support.aspx
Zoals in mijn screenshot van apparaatbeheer is te zien, is hier een andere beeldschermadapter te zien, waarbij de HD 3300 wel zichtbaar is en ook de juiste driver is geïnstalleerd. Toch pakt hij deze op een of andere manier niet.
Daarnaast had ik voor de Anniversary update ook al Windows 10 en toen werkte alles zonder problemen.
ETHART schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:45:

Rechts klikken op de beeldschermadapter in het apparaatbeheer > stuurprogramma bijwerken > Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken > Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer en dan een radeon stuurprogramma kiezen
In apparaatbeheer staat al de ATI Radeon HD 3300 Graphics beeldschermadapter met (zoals het lijkt) de juiste drivers. Er zit alleen een verschil tussen de beeldschermadapter die onder Apparaatbeheer staat en die terugkomt bij Beeldscherm instellingen :?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
ETHART schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:45:

Je krijgt dan een bericht dat dit niet gelukt is. vervolgens moet je handmatig de goede driver installeren.

Dit was uiteindelijk toch wél de oplossing. Via een normale installatie kreeg ik geen foutmelding o.i.d. Maar door handmatig te zoeken naar een stuurprogramma en in de map "AMD\Support\13-9-legacy_vista_win7_64_dd_ccc\Packages\Drivers\Display\W76A_INF" te zoeken, kon ik een andere driver installeren. Ondanks dat deze driver ouder is, werkt deze nu wel goed.

Verkeerde (niet werkende) driverJuiste werkende driver

• Fairway
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Gisteren de laatste Windows 10 Home (versie 1709) gedownload.

Gevolg: twee brede zwarte randen links en rechts op mijn beeldscherm.
Getracht met een andere resolutie e.e.a. te repareren.
Geen resultaat !
Grafische kaart: ATI Radeon HD 4250

Wat moet ik doen om weer een volledig beeld te krijgen ?

B.v.d voor de hulp.
Fairway

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Fairway schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:22:

Geen resultaat !

B.v.d voor de hulp.
Fairway
Eigen topic maken en waarom je er niet uitkomt door te vertellen wat je al hebt geprobeerd.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Topicstarter
Fairway schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:22:

Geen resultaat !

B.v.d voor de hulp.
Fairway
Ik had vandaag vanwege een grote Windows update weer hetzelfde probleem. Oplossing:
  1. Ga naar Systeem (bijvoorbeeld door de sneltoets Windows+Break)
  2. Klik op Apparaatbeheer
  3. Dubbelklik op Beeldschermadapters
  4. Rechtermuisknop op de videokaart en kies Stuurprogramma bijwerken
  5. Klik op Op mijn computer zoeken naar stuurprogrammasoftware
  6. Klik op Ik wil kiezen uit een lijst met stuurprogramma's op mijn computer
  7. Selecteer versie 8.970.100.9001 van de driver en klik op Volgende
Windows 10 - Systeem - Apparaatbeheer

Beeldscheradapters - Stuurprogramma bijwerken

Op mijn computer zoeken naar stuurprogrammasoftware

Ik wil kiezen uit een lijst met stuurprogramma's op mijn computer

Driver versie 8.970.100.9001

Pagina: 1