Toon posts:

Nieuwe driver ASUS GeForce en flikkeringen in Windows.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zins ik de nieuwe drivers heb geinstalleerd voor mijn Asus V6600 flikkert om de 5 minuten het beeld. Je ziet dan heel even strepen over je beeld lopen en daarna is het weer weg.
Dit verschijnsel duurt dus maar heel kort maar wel lang genoeg om op te vallen. Nu sprak ik een vriend van mij en die vertelde mij dat ie exact hetzelfde probleem heeft zins hij de nieuwe drivers heeft geinstalleerd. Hij dacht al dat zijn kaartje naar de klote was.

Nu is mijn vraag of er nog meer mensen zijn die dit (probleem) hebben.

Ik weet dus wel bijna zeker dat het aan de drivers ligt ( v 3.66 beta 2) en ik neem aan dat de nieuwe drivers dit niet meer hebben.

Je maatje Mikert,

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
ik heb ook die asus kaart met de niuewe nvidia 3.69 dr. geen problemen (en ook wat sneller bij mij )

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Kijk voor de zekerheid even of je smartdoctor aan hebt staan.

Bij mij is het probleem dat het AGP voltage te laag uitvalt. Smartdoctor geeft een error wanneer het voltage onder de 3.10v uitkomt. Het beeld knippert dan even op de plaats waar Smartdoctor op dat moment op de desktop staat.

Probeer eens bv. Quake 3 in een windows te spelen en kijk wat Smartdoctor aangeeft.

Smartdoctor uitzetten is de enige mogelijkheid of je moet op een of andere manier het AGP voltage ophoog zetten. Volgens mij kan dit echter niet. Het ligt aan de combinatie motherboard en de 'gevoelige' Asus kaarten.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Is geen probleem van de asus kaart is probleem van smartdoctor die detecteert te laag voltage zou die bij wijze van spreken ook doen bij een andere kaart die hebben dat probleem niet omdat ze smartdoctor niet hebben. Gooi smartdoctor eraf heb ik ook gedaan toen ik de gforce (tijdelijk)in een compu had met een te lichte voeding

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro