Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk word/excel/browsen/mailen, een pc voor thuisgebruik dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
variabel, het moet bij elkaar (moet ook nog 2x 3tb nas en een 14 inch laptop worden gehaald, ander verhaal) ongeveer 2100 euro kosten, waarbij deze pc gewoon goed moet zijn, ivm nas dus geen HDD in deze computer, nas word gebruikt voor bulk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
het vervangt een iMac, dus alles is wel nodig, maar dat is niet de punt van dit topic.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
dit lijstje, is dit compatibel met elkaar en hebben jullie evt. nog suggesties voor aanpassingen. de router staat hoor tussen, die moet je even wegdenken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ja, het moet een mini-stx zijn, het computertje hang ik achter het beeldscherm met de bijgeleverde vesa-mount wat voor een algemeen "schone" look moet zorgen, verder heb ik nu 1 (so)dimm van 8gb erin, mocht dit te weinig blijken is een tweede zo gekocht.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zo stil mogelijk, zo klein mogelijk en zo geen snelheidshinder.
Ga je overklokken?
zodra het kan op mini-ste ga ik het overwegen, maar eerst nog niet.
Wat verwacht je van ons?
het is voor mij de eerste keer dat ik zo een vormfactor maak, dus graag feedback over de componentkeuze en evt tips. het uiteindelijke idee is dat het zo "clean" mogelijk eruit ziet in een strak kantoor. ook zit ik zelf nog te twijfelen tussen een 256 gb ssd en een 512 gb, ivm een nas, wat ik al eerder zei, is bulk niet nodig, samen word er knietop gedaan net als grote programma's, maar misschien is het alsnog fijn.
Voornamelijk word/excel/browsen/mailen, een pc voor thuisgebruik dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
variabel, het moet bij elkaar (moet ook nog 2x 3tb nas en een 14 inch laptop worden gehaald, ander verhaal) ongeveer 2100 euro kosten, waarbij deze pc gewoon goed moet zijn, ivm nas dus geen HDD in deze computer, nas word gebruikt voor bulk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
het vervangt een iMac, dus alles is wel nodig, maar dat is niet de punt van dit topic.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-7100 Boxed | € 112,85 | € 112,85 |
| 1 | Asus H110S1 | € 74,55 | € 74,55 |
| 1 | Silverstone Vital VT01 Zilver | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 8265 | € 21,20 | € 21,20 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 23,95 | € 23,95 |
| 1 | Zalman CNPS2X | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Crucial CT8G4SFD8213 | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | TP-Link Archer C2600-AC2600 Draadloze Dual-Band Gigabit Router | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Adata SX7000NP 256GB | € 121,- | € 121,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 594,94 | |
dit lijstje, is dit compatibel met elkaar en hebben jullie evt. nog suggesties voor aanpassingen. de router staat hoor tussen, die moet je even wegdenken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ja, het moet een mini-stx zijn, het computertje hang ik achter het beeldscherm met de bijgeleverde vesa-mount wat voor een algemeen "schone" look moet zorgen, verder heb ik nu 1 (so)dimm van 8gb erin, mocht dit te weinig blijken is een tweede zo gekocht.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zo stil mogelijk, zo klein mogelijk en zo geen snelheidshinder.
Ga je overklokken?
zodra het kan op mini-ste ga ik het overwegen, maar eerst nog niet.
Wat verwacht je van ons?
het is voor mij de eerste keer dat ik zo een vormfactor maak, dus graag feedback over de componentkeuze en evt tips. het uiteindelijke idee is dat het zo "clean" mogelijk eruit ziet in een strak kantoor. ook zit ik zelf nog te twijfelen tussen een 256 gb ssd en een 512 gb, ivm een nas, wat ik al eerder zei, is bulk niet nodig, samen word er knietop gedaan net als grote programma's, maar misschien is het alsnog fijn.