Toon posts:

Fritzbox 7360 na factory reset probleem met camera poort

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Haaikneuter
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-07 12:47
Mijn vraag
Ik heb als router achter een glasvezelmodem van telfort een fritzbox 7360 v1 staan die mijn internet verzorgd maar ook VOIP telefoon.
Net na de fritzbox zit een switch om de netwerkkabels te verdelen. Een van die kabels gaat onder andere naar een camerarecorder PVR, een ander naar kindercamera los van PVR en een derde naar een NAS, verder naar andere randapparatuur zoals PC, smartphone enz. De eerste drie genoemde kabels, daarvoor had ik poorten geforward in de fritzbox. Het werkte altijd perfect en ik kon alledrie buitenshuis via mijn publiek glasvezelmodem IP adres die apparatuur bekijken en benaderen. Tot ik problemen kreeg deze week na een hack van mijn VOIP telefoonlijn. Ik probeerde een factory reset van de fritzbox om zo alles weer opnieuw in te stellen, ook een nieuw wachtwoord van mijn telefoon provider gekregen.
Poort forwarden ging goed voor de NAS en kinderkamer camera maar niet voor de PVR. Alhoewel ik dezelfde poort wilde instellen alsmede het statische ip van de PVR. Aan de PVR zelf heb ik niets veranderd. Ik kan echter de PVR buitenshuis niet meer benaderen. Voor de PVR gebruik en gebruikte ik de poort 8081 TCP protocol (ook UDP geprobeerd) Publiek IP van glasvezelmodem is niet veranderd trouwens de twee andere kan ik gewoon benaderen. Het vreemde is als ik met http://www.ipfingerprints.com/portscan.php de poort 8081 check dan blijkt die gewoon open te staan. Is het mogelijk dat bij de factory reset er een instelling standaard is gezet in de fritzbox die nog wat blokkeert?
Lokaal via het interne ip adres met de poort 8081 kan ik wel de PVR bekijken met WEB Client maar buitenshuis via glasvezel publiek ip adres niet terwijl dat altijd gewerkt heeft.
Zou het een optie zijn om via http://download.avm.de/fr...7360_v1/firmware/english/ deze firmware opnieuw in te laden?
Graag hoor ik elke suggestie om dit probleem helder te krijgen en als er aanvullende vragen zijn dan hoor ik ze graag. Alvast bedankt.

Alle reacties

• remco91
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2020
Als eerste zou ik proberen zoveel mogelijk uit te sluiten. heb je bijv. de mogelijkheid de PVR rechtstreeks aan te sluiten op de fritzbox?

Firewall even tijdelijk uitzetten op de Fritz box alleen om te testen uiteraard.

[Voor 23% gewijzigd door remco91 op 24-07-2017 13:38]

• Haaikneuter
Dag Remco, hoe zet ik de firewall tijdelijk uit op de Fritzbox?

• remco91
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2020
Wanneer ik google krijg ik de volgende stappen te zien:

Via menu Internet-Permit Access, Port Forwarding Rules kan de firewall van de Fritzbox uit, kies hiervoor exposed host.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om de PVR in het DMZ te zetten. Dan komt de firewall er ook niet tussen.

• cornfed99111
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-09 22:48
Als je nu liever veilig wilt verbinden met je Fritz of je eigen netwerk, dan zou ik kiezen voor een VPN verbinding in plaats van poorten openen.
Want juist de Fritz heeft daarvoor alle middelen aan boord om dat efficiënt te regelen.

https://nl.avm.de/service...len-in-Windows-FRITZ-VPN/

• Haaikneuter
Remco, ik denk dat ik een andere versie heb, kan namelijk 'exposed host' niet vinden. In de Nederlandse gebruiksaanwijzing zie ik het wel staan maar er staat niet bij hoe, waar en wat in te stellen.
DMZ is voor mij nu een onbekend begrip, daar zou ik eerst wat meer van moeten uitzoeken.
Wat ik nu eerst kan en ga doen is het met een andere Fritzbox proberen, zelfde type maar nieuwere versie.
Helemaal opnieuw beginnen en kijken of het verschil maakt.
Tzt kom ik er op terug.
Alvast bedankt voor deze reacties

• Haaikneuter
Probleem heden opgelost bij gebruik van andere Fritzbox met nieuwe firmware versie. Hoe of waarom kan ik niet verklaren maar het werkt weer als vanouds.
Remco en Cornfed bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee