Boot vanaf USB lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Heb wel eens vaker een usb bootdisk gemaakt maar nu kom ik er niet meer uit O+

Ben met verschillende tools aan de slag geweest, o.a. HP USB Disk... Rufus, Universal.... en heb zo'n beetje alle settings in het bios geprobeert maar het wil maar niet meer lukken.

Kan daarom dringend hulp gebruiken, want ik moet de firmware van de LSI Megaraid updaten en dat kan alleen onder dos (of freebsd, linux maar daar ken ik de commandline instructies niet van).

Moederbord = Asus Maximus VII Hero
USB-stick Kingston 16GB

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Heb je in je UEFI setup ook zaken als secure boot uit gezet, en CSM aan?

Ik vermoed namelijk dat je een MBR-based USB disk (met FreeDOS? dat vertel je ons ook niet) probeert te booten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:40

NSG

Je weet niks!

Bij de titel dacht ik al gelijk: zeker een Kingston USB-stick. Komt wel vaker voor dat die niet willen booten, heb er zelf ook 1 liggen die weigert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Secure boot stond uit, dacht ik. Maar nu blijkt dat je ook de key moet verwijderen eer het pas echt helemaal uit is. CSM staat aan, en ik heb alles legacy first gemaakt. Dit blijkt nu eindelijk te werken.

NSG, booten met de Kingston lukt nu wel. Heb al die tijd met vanalles lopen klieren, behalve de secure boot waarvan ik dacht dat die al uit stond. De key verwijderen blijkt de oplossing.

Dank jullie wel jongen, ben er nu, eindelijk na een dag kloten, helemaal uit :F

ps Freedos was idd eerste keus. Daarna met Ms-dos, Win7.iso en HBCD aan het prutsen gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 22-07-2017 09:42 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:01
NSG schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:18:
Bij de titel dacht ik al gelijk: zeker een Kingston USB-stick. Komt wel vaker voor dat die niet willen booten, heb er zelf ook 1 liggen die weigert.
Heb ik laatst ook gehad met 2 verschillende kingston usb sticks.
Oplossing de bios van moederbord updaten, 6 bios versies nieuwer, en toen werkte het.