PC wil niet in slaapmodus

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Mijn vraag
Nadat ik slaapmodus activeer gaat de pc letterlijk na 2 seconden weer aan en kom ik in het scherm waar je je gebruikerswachtwoord in moet vullen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU i5 4690
Gigabyte G1 Sniper B5
8GB Crucial Ballistix Tactical
Crucial MX100 256GB
Club3D Radeon R9 290
Iiyama Pro-Lite X2383HSU-B1
Seasonic S12II-Bronze 520W
Windows 7 Ultimate

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wake on LAN stond al uit.
" Wake on USB" stond al uit.
BIOS afgespeurd naar rare dingen.
In Energiebeheer gekeken en ook uitgezet dat netwerkadapters de pc uit slaapstand mogen halen.
CCleaner gedraait.
AVG laten scannen die, door te snel klikken van mijn kant, Chrome installeerde en ondanks dat het verwijderd is, Firefox " nog steeds" niet mijn standaard browser is aldus zijzelf.

Ik begrijp er echt niks van.
Heb het al eens eerder gehad, maar niet zo "direct" als nu.
Ook gaat de pc willekeurig naar het schermvergrendelingsmenu tijdens iets intypen in Google nadat het probleem zich voorgedaan heeft.

Verder heb ik wel vandaag geprobeerd om Shadow Warrior (gratis in HumbleBundle) te verkrijgen.
HB wilde koppelen met Steam wat me verder normaal leek alleen kan ik niet in mijn Steam Account en lijkt het niet meer te bestaan terwijl ik een paar maanden terug nog Wolfenstein TNO gespeeld heb.

Het lijkt te zijn begonnen nadat ik dus bij HumbleBundle uit kwam en SW gratis (tijdelijk, nu nog 10 uur ofzo?) zag staan.

Morgen eens wat meer programmas draaien om te kijken of er echt geen virus/malware op zit.

Hopelijk kent iemand het probleem

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:45
Wat verteld het logboek, daarin moet staan wat hem wakker maakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kans dat je in de BIOS de C6 en C7 Power states aan hebt staan. Een Seasonic S12II-Bronze 520W kan daar vanwege het verouderde design niet mee om gaan. Zie ook:
Voeding advies en informatie topic - Deel 33 - C6 en C7 Power states

Deze kun je gewoon uitzetten in de BIOS.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Von Henkel schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 04:27:
Wat verteld het logboek, daarin moet staan wat hem wakker maakte...
Zojuist opnieuw " gecreeerd" en ik krijg de melding:

Waarschuwing: In de naamomzetting voor de naam sgrslyzocshb.home is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

Bron: DNS Client Events.
ID: 1014

Eerder: Waarschuwing Intel \ethernet Connection 1217-V Network Link is disconnected.

In de naamomzetting voor de naam isatap.home is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

In de naamomzetting voor de naam isatap.home is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

In de naamomzetting voor de naam wpad.home is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

Waarschuwing: Aangepaste DLL-bestanden worden voor elke toepassing geladen. De systeembeheerder moet de lijst met DLL-bestanden controleren en zorgen dat de bestanden gerelateerd zijn aan vertrouwde toepassingen.

Fout: De intel graphics control panel service-service is gestopt met de volgende foutcode: %%-2147467259

En vannacht want de lijst gaat nog verder door van vannochtend:

Waarschuwing: In de naamomzetting voor de naam pdjkzfiv.home is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

In de naamomzetting voor de naam wpad.home is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

Waarschuwing: In de naamomzetting voor de naam wpad.home is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

Waarschuwing: In de naamomzetting voor de naam isatap.home is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.

En zo gaat het door.....

Alvast excuses voor de vele tikfouten, maar ik zit nu op de laptop wat niet fijn typt en ik de gewone leestekens op de 'e'en of andere manier niet gewoon OP de letters krijg ipv er naast.

Ik gebruik hem zeer weinig en hier staat win10 op om een overgang te hebben tot het niet anders meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Wat zegt "powercfg lastwake" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Zodra ik het probleem hercreeer werkt mijn toetsenbord niet normaal. Tijdens het DOS prompt lijken er opeens allerlei vage hotkeys te zijn toegewezen aan random toetsen.

bij POw krijg ik opeens een keuze uit diverse monitor instellingen en type ik door gebeurdt er vanalles.

Het begint wel erg op een soort virus te lijken dat meer wil, maar daar de toegang niet toe krijgt aangezien na de "forced wake-up" mijn toetsenbord in het geheel niets registreerd in een invulbox zoals bij deze quick reply.
Nu type ik dit dan ook op de laptop en ik zit er sterk aan te denken binnenkort een gehele herinstallatie te doen.

@JVRadeon Ik kan er echt weinig over vinden en zeker niet waar ik het dan wijzig in de bios.

Zonder netwerkkabel doet hij het trouwens ook. Ik dacht dat hij wellicht iets doorkreeg via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Koos2009 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:21:
...En vannacht want de lijst gaat nog verder door van vannochtend:...
Je hoeft natuurlijk niet de hele logs door te speuren.

Probleem zit hem in het frame a een paar seconden tussen slaapmodus en weer opstarten.
Focus je dus ten eerste op de logberichten die binnen dat frame zijn aangemaakt.
Koos2009 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:16:
Zodra ik het probleem hercreeer werkt mijn toetsenbord niet normaal. Tijdens het DOS prompt lijken er opeens allerlei vage hotkeys te zijn toegewezen aan random toetsen.
Hoe bedoel je precies "het probleem hercreëren"?
Bij POw krijg ik opeens een keuze uit diverse monitor instellingen en type ik door gebeurdt er vanalles.

Het begint wel erg op een soort virus te lijken dat meer wil, maar daar de toegang niet toe krijgt aangezien na de "forced wake-up" mijn toetsenbord in het geheel niets registreerd in een invulbox zoals bij deze quick reply.
Nu type ik dit dan ook op de laptop en ik zit er sterk aan te denken binnenkort een gehele herinstallatie te doen.
Denk persoonlijk eerder dat dit voortkomt uit jouw eigen "prutsen".
Klinkt wellicht wat lomp, maar als we in de topicstart lezen "Het lijkt te zijn begonnen nadat ik dus bij HumbleBundle uit kwam en SW gratis (tijdelijk, nu nog 10 uur ofzo?) zag staan." maar je vervolgens in allerlei progjes en instellingen gaat klooien....
@JVRadeon Ik kan er echt weinig over vinden en zeker niet waar ik het dan wijzig in de bios.
Bios gaat sec gezien over de stukjes hardware. Zolang je niet onlangs een nieuwe gpu'tje oid hebt geïnstalleerd is het niet voordehand liggend om hier het probleem te zoeken.
Zonder netwerkkabel doet hij het trouwens ook. Ik dacht dat hij wellicht iets doorkreeg via internet.
Hoezo dacht je dat?
Lijkt me inmiddels niet eens geheel onverstandig. Wellicht ook even je BIOS settings terugzetten naar default

[ Voor 5% gewijzigd door Switchie op 22-07-2017 23:49 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Dat van de HumbleBundle was gewoon een game en humblebundle heb ik nog niet gekoppeld aan mijn steamaccount.
Nadat ik dus een mailtje moest ontvangen van steam om mijn account te bevestigen (maanden niet op pc gegamed ivm ps4) kreeg ik maar geen mail en nog steeds heb ik problemen.

Inmiddels heb ik de 1 van de redenen van niet in slaap modus gevonden: Het toetsenbord lijkt last te hebben van een vastzittende Windows knop en nu staat deze uit dmv de schuif.

Verder heb ik niks geprutst of gewijzigd nog aangezien ik weg was. In de Bios heb ik verder ook niks gewijzigd want zo stond het al.

Ik ga zeker binnenkort een herinstallatie doen want dat is na een tijdje wel nodig. Deze keer ook meteen een image maken op een externe drive zodat die meteen teruggezet kan worden ipv allesopnieuw te moeten doen.
Helaas had ik destijds geen externe drive liggen met genoeg ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Koos2009 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:21:
Inmiddels heb ik de 1 van de redenen van niet in slaap modus gevonden: Het toetsenbord lijkt last te hebben van een vastzittende Windows knop en nu staat deze uit dmv de schuif.
Wake on USB stond toch uit?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Ja, maar één van de windows knoppen lijkt vast te zitten en om de een of andere reden forceert dit iets tijdens het typen.
Vreemd genoeg blijft hij nu wèl in slaapmodus met de schuif op Lock.

Ga de pc vandaag voorzien van en verse installatie en dan maar image maken. Moest toch een keer en wel zo makkelijk voor later.
Helaas ben ik er niet achter wat het nou is, maar ik heb hier en daar wel wat ideeën.

Pagina: 1