Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Goedenavond tweakers,

Mijn pc stopte gister na 2 minuten. Hij gaat aan voor 0,5 seconden en weer uit. Grafisch geen output!
zie filmpje : YouTube: Mobo problem

Het volgende heb ik getest :

Voeding :
Via een upstester; OK
fan draait met paperclip brug; OK
andere, werkende voeding gebruikt, zelfde klachten ; OK
Uitput waardes getest met voltmeter; OK

Moederboard
Eerst zonder hdd's ; NOK, probleem blijft
Zonder grafische kaart ; NOK
Geheugen gewisseld, 1 voor 1 getest ; NOK
CMOS gecleared : NOK
Zonder CPU ; NOK (weet niet of dit überhaupt wel kan?)

Dus nu mijn vraag, hoe sluit ik uit of het probleem bij het MOBO ligt of bij de CPU ?
Heeft het moederbord een optater gehad van de voeding ? hoe voorkom ik dan dat een ogenschijnlijke voeding mijn nieuwe moederbord weer opblaast ?

hoot graag van jullie!

Verwijderd

Lijstje met componenten? Dan weten we waar we het over hebben.

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:37
met een brakke bios krijg je ook de zelfde symptomen

• DateTime.Now
  • Niet online
popie schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:48:
met een brakke bios krijg je ook de zelfde symptomen
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:40:
Lijstje met componenten? Dan weten we waar we het over hebben.
Heb niets met de bios gedaan,

testresultaten psu zijn goed
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xUeyq4u.png

Dit zijn de componenten :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,-€ 82,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 62,50€ 62,50
1XFX Pro 550W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 series SSD 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 144,50

• popie
Om een corrupte bios te krijgen hoef je ook niks voor te doen soms. Maar kan ook wat anders overleden zijn uiteraard.

Verwijderd

Zonder grafische kaart kan kloppen dat het niet werkt. Je cpu heeft geen videochip. Test de videokaart in een ander systeem of een andere videokaart in dit systeem.

UPS testers wijken nogal eens af of het moet er eentje zijn van duizenden euro's. Beter test je met een andere goede voeding.

CPU lijkt mij sterk, dat komt heel erg weinig voor. Indien ergens beschikbaar zou je de cpu in een ander 1155 moederbord kunnen testen. Werkt dat wel dan blijft het moederbord over als oorzaak over.

Maakt ook de cpu koeler eens schoon. De koeling is nu ernstig verstoord door al het stof.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 23:27 ]

• DateTime.Now
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:22:
Zonder grafische kaart kan kloppen dat het niet werkt. Je cpu heeft geen videochip. Test de videokaart in een ander systeem of een andere videokaart in dit systeem.

UPS testers wijken nogal eens af of het moet er eentje zijn van duizenden euro's. Beter test je met een andere goede voeding.

CPU lijkt mij sterk, dat komt heel erg weinig voor. Indien ergens beschikbaar zou je de cpu in een ander 1155 moederbord kunnen testen. Werkt dat wel dan blijft het moederbord over als oorzaak over.

Maakt ook de cpu koeler eens schoon. De koeling is nu ernstig verstoord door al het stof.
Echter blijft het moederbord de boel niet aansturen zonder videokaart. dit zou ik wel verwachten !
UPS testers kunnen inderdaad afwijken, daarom dat ik deze ook nog extra heb doorgemeten en zelfs met een andere voeding de boel probeer te starten, tevergeefs.

CPU koeler was inderdaad behoorlijk vies, die zal ik schoonmaken.

Zal is vragen hier in de buurt of ik ergens een board kan lenen. Een nieuwe pocket 1155 kost al gauw 70 €, voor dat geld ga ik liever insturen in Ryzen.

Verwijderd

thomasv93 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:54:
[...]
Echter blijft het moederbord de boel niet aansturen zonder videokaart. dit zou ik wel verwachten !
Niet als je zonder geheugen start zoals in het filmpje het geval is.

• popie
Het bordje wil niet eens proberen op te starten. Volgens mij gaat het al gewoon fout voor de cpu of geheugen detectie. Anders wip eens de bios chip uit zijn voetje, Als die dan precies het zelfde doet dan weet je het ook wel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met minimale componenten erop te zetten, dus een GPU (zo eenvoudig mogelijk) en een enkele DIMM.

Verder is rechtstreeks op plastic/geplastificeerd ondergrond testen ivm ESD geen goed idee. Leg er een krant tussen...

Oslik blyat! Oslik!

• DateTime.Now
  • Niet online
popie schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:39:
Het bordje wil niet eens proberen op te starten. Volgens mij gaat het al gewoon fout voor de cpu of geheugen detectie. Anders wip eens de bios chip uit zijn voetje, Als die dan precies het zelfde doet dan weet je het ook wel.
Helaas, geprobeerd zonder, en daarna weer met. Er verandert niets. Ook icm wel/geen geheugen.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 07:23:
[...]

Niet als je zonder geheugen start zoals in het filmpje het geval is.
Ondertussen alle mogelijke combo's geprobeerd, dus ook zonder en met geheugen. helaas. :|
dion_b schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:25:
Begin eens met minimale componenten erop te zetten, dus een GPU (zo eenvoudig mogelijk) en een enkele DIMM.

Verder is rechtstreeks op plastic/geplastificeerd ondergrond testen ivm ESD geen goed idee. Leg er een krant tussen...
ook deze combo's geprobeerd. mag niet baten.
Het is trouwens een massief eiken tafelblad, dat wordt toch niet statisch ? :?

Ik ben sterk aan het overwegen om een Ryzen mobo en CPU aan te schaffen, hij lijkt behoorlijk dood.

• popie
thomasv93 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:40:
[...]

Helaas, geprobeerd zonder, en daarna weer met. Er verandert niets. Ook icm wel/geen geheugen.
Grote kans dus op een bios die corrupt is of in die richting als die met of zonder bios chip het zelfde doet.

Als je graag van je bordje af wil mag je hem hier ook wel heen sturen :) Er ligt alweer wat stof op mijn programmer. voor bios chipjes.

• DateTime.Now
  • Niet online
Achteraf bleek dat CPU en Moederbord kortgesloten zijn. Er is dus een nieuwe cpu + mobo aanwezig.

(Hoe markeer ik dit als opgelost?)

[ Voor 16% gewijzigd door DateTime.Now op 29-08-2017 23:08 ]

Pagina: 1