Nieuwe versterker/reciever

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiboa321
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-10 17:45
Hallo iedereen.

ik heb een Sony TA-F411R versterker die na 25 jaar trouwe dienst het heeft begeven. Nou ben ik dus op zoek naar een nieuwe versterker/reciever.

Ik heb in totaal 4 boxen staan: 2x devine trono 250 watt en 2x technics sb 3010 50 watt en ik ben van plan om nog een subwoofer erbij te halen.

Waar moet ik op letten bij aankoop? Zoals wattage en 5.1 of 2.1.
En waar moet ik op letten bij een subwoofer?

Ik heb zelf maar beperkte kennis van versterkers en audio vandaar dat ik het hier vraag.

Ik hoop dat jullie mij een handje op weg kunnen helpen :) .

Groet,
Tiboa321

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 14:29
Wattage is niet belangrijk. Meer dan een paar watt zul je toch thuis niet gebruiken bij een gevoeligheid van 90db.

Koop gewoon iets wat je leuk vind met de functies die je graag wilt hebben.

Er zit nagenoeg geen verschil in versterkers.

[ Voor 21% gewijzigd door Blommie01 op 21-07-2017 22:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Receiver op de groei kopen?
Kijk naar de hoeveelheid HDMI aansluitingen, die je nu nodig hebt en binnen afzienbare tijd. Kijk naar de hoeveelheid luidsprekers die je wilt aansluiten. Het heeft geen zin om bijvoorbeeld een 11.2 receiver te kopen, wanneer je maar 5.1 gebruikt. Wanneer je luidsprekers niet binnen drie maanden aanschaft, komt het er meestal helemaal niet van. Ben je van plan om geen Airplay te gebruiken, kies dan een receiver zonder. Want de licentiekosten van Apple zijn erg hoog, en kan dan beter ergens anders ten goede komen. Heb je een platenspeler? Kijk dan of je een voorversterker nodig hebt voor de platenspeler. Vaak hebben goedkopere receivers geen ingebouwde voorversterker voor een platenspeler.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiboa321
Bedank voor de snelle reacties!

Dus als ik het goed begrijp maken de technische specs(wattage enz) niet heel veel uit maar moet ik dus gewoon opzoek naar wat het beste bij mij aansluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 14:29
tiboa321 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:20:
Bedank voor de snelle reacties!

Dus als ik het goed begrijp maken de technische specs(wattage enz) niet heel veel uit maar moet ik dus gewoon opzoek naar wat het beste bij mij aansluit?
Daar komt het wel op neer...

Succes met je zoektocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Ja precies, een goed begin is een lijstje maken met wat je allemaal wilt kunnen aansluiten nu en in de toekomst en wat voor een eisen die aansluiting aan moeten voldoen. Wil je bv een 4k tv kopen, en wil je op je receiver dan een 4k input etc.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiboa321
Na een beetje te hebben rondgekeken kom ik uit op dit.

Yamaha RX-V381 reciever,
Jamo SUB 210 en de subwoofer.

Nog 1 vraagje over de kabel voor de subwoofer. Op de subwoofer zelf zie ik een tulp ingang links en rechts en op de reciever is maar 1 ingang. en als ik bij de kabels kijk (via coolblue) zie ik aleen maar enkele kabels, geen links recht naar enkele tulp. iemand nog enig idee welke kabel ik heirvoor kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23
@Lip kosten voor gebruik AirPlay zijn 4 dollar per apparaat. Nauwelijks erg hoog te noemen denk ik.
http://fortune.com/2011/0...den-agenda-apple-tv-sets/
@tiboa321 sub moet op de sub out (tulpplug) aangesloten worden, met willekeurige welke tulpkabel je hebt liggen (of voor weinig kunt krijgen). Sub sluit je mono aan. (Met 1 enkele kabel, gebruiksaanwijzing vertelt je of dat links of rechts op de sub moet)

[ Voor 41% gewijzigd door blissard op 21-07-2017 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Elke tulp kabel kan je daarvoor gebruiken. Wat voor een ondervloer heb je. Die sub is eigenlijk alleen geschikt voor betonbouw. Voor een zwevende houtenvloer, kan je beter een front-firing subwoofer gebruiken.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiboa321
Kabel heb ik nog wel liggen.

Heb toch voor een andere subwoofer gekozen de Klipsch: R-12SW.
@Lip Heb bettonen ondervloer. Maar wel gekozen voor een frontfiring subwoofer want hij komt op zolder te staan :p.

Bedank iedereen voor jullie reacties. vanmiddag bestelling plaatsen en dan hopelijk morgen al kunnen genieten van de nieuwe spullen.

gr
Tiboa321
Pagina: 1