Heeft iemand een cpu kabel van Corsair RM series?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik zoek een extra cpu kabel voor de voeding momenteel draait de cpu op 1 stroomkabel dus heb nog 1 nodig (8/6 pin). Als je dat hebt, graag mailen!!

heb inmiddels ook een advertentie aangemaakt, maar helaas reageerd niemand daar nog, dacht messchien via hier wel raak zou worden:)

[ Voor 31% gewijzigd door Koray66 op 21-07-2017 20:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:50
Corsair mailen een optie? ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
heb ik gedaan, die verwijzen mij naar de corsair shop en je kunt alleen via creditcard kopen en paypal, heb beide helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke CPU, moederbord en voeding gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:26:
Welke CPU, moederbord en voeding gaat het om?
Corsair rm750 , maar elke Rm kabels zijn waarschijnlijk het zelfde

cpu: i7 6700k
MSI Z270 gaming m7

http://www.corsair.com/en...d-black-eps-12v-cpu-cable

[ Voor 19% gewijzigd door Koray66 op 21-07-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een kabel.

Zie nu je edit. Even nieuwe reactie maken.

[ Voor 212% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:50
4.99? Voor zo'n essentieel onderdeel? Je -kan- natuurlijk ook gewoon een Paypal account aanmaken.. zoals je al zegt, je advertentie levert namelijk ook al niks op. En ik betwijfel dat de meeste mensen hem opsturen, want 't is zeg maar, essentieel :P

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
Nat-Water schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:30:
4.99? Voor zo'n essentieel onderdeel? Je -kan- natuurlijk ook gewoon een Paypal account aanmaken.. zoals je al zegt, je advertentie levert namelijk ook al niks op. En ik betwijfel dat de meeste mensen hem opsturen, want 't is zeg maar, essentieel :P
snap ik, maar als je verder gaat naar de aanbetaling willen zij via creditcard en die heb ik helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:50
Dan eventjes een prepaid creditcard aanvragen hè ;) Of contact opnemen met iemand in je familie/ vriendenkring die een creditcard heeft.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het echt om de RM750, en niet toevallig om de RM750x of RM750i?

Ben ook benieuwd wat voor stroomkabel je nu al in je moederbord hebt zitten, want de 8 pins zit standaard al bij de voeding en deze dien je dan ook in ieder geval aan te sluiten. De 4 pins die ernaast zit is optioneel voor als je zeer zware overclocks gaat draaien. Heb je dan nu de 4 pins aangesloten? Zo ja, welke kabel is dat dan precies? Want die zit normaal niet bij de voeding.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:33:
Gaat het echt om de RM750, en niet toevallig om de RM750x of RM750i?

Ben ook benieuwd wat voor stroomkabel je nu al in je moederbord hebt zitten, want de 8 pins zit standaard al bij de voeding en deze dien je dan ook in ieder geval aante sluiten. De 4 pins die ernaast zit is optioneel voor als je zeer zware overclocks gaat draaien. Heb je dan nu de 4 pins aangesloten? Zo ja, welke kabel is dat dan precies? Want die zit normaal niet bij de voeding.
volgens mij zit er nu 4 pin in, en draait prima op stock clocks alleen wil hem naar 4.5ghz overclocken en heb daar 6 pin volgens mij nodig.

en het gaat inderdaad om alleen een RM versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
Panzer_V schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:33:
Dan eventjes een prepaid creditcard aanvragen hè ;) Of contact opnemen met iemand in je familie/ vriendenkring die een creditcard heeft.
mijn familie gebruikt geen creditcard, ook mijn vrienden niet.

ben nog een student he:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 23:36
Koray66 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:30:
[...]

snap ik, maar als je verder gaat naar de aanbetaling willen zij via creditcard en die heb ik helaas niet
Je kunt bij Corsair gewoon via Paypal betalen. Je moet alleen wel op de checkout with Paypal knop drukken, naast de proceed to checkout knop.

Sowieso heeft Paypal betere voorwaarden dan bijvoorbeeld iDeal, dus is het wel aan te raden dit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
lactaxative schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:38:
[...]

Je kunt bij Corsair gewoon via Paypal betalen. Je moet alleen wel op de checkout with Paypal knop drukken, naast de proceed to checkout knop.

Sowieso heeft Paypal betere voorwaarden dan bijvoorbeeld iDeal, dus is het wel aan te raden dit te hebben.
dit is wat ik te zien krijg

http://imgur.com/a/wUtpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 6 pins CPU connector bestaat niet. En bij de RM750 zit alleen een 8 pins CPU connector, ben je deze kwijt geraakt? Wat voor 4 pins connector is het precies die je gebruikt? Nu is de 8 pins die bij de voeding zit wel een 4 + 4 pins, dus wellicht dat je van die kabel maar gewoon de helft gebruikt? Als dat het geval is kun je die beter gewoon los halen en als 4 + 4 in de 8 pins connector stoppen. Dan kun je makkelijk 4,5Ghz draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:42:
Een 6 pins CPU connector bestaat niet. En bij de RM750 zit alleen een 8 pins CPU connector, ben je deze kwijt geraakt? Wat voor 4 pins connector is het precies die je gebruikt? Nu is de 8 pins die bij de voeding zit wel een 4 + 4 pins, dus wellicht dat je van die kabel maar gewoon de helft gebruikt? Als dat het geval is kun je die beter gewoon los halen en als 4 + 4 in de 8 pins connector stoppen. Dan kun je makkelijk 4,5Ghz draaien.
ik had hem op tweakers gekocht, en die man gaf maar 1 cpu kabel mee maar ik kom 1 tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je eens een foto maken van die kabel, uploaden naar bijvoorbeeld imgur.com en de link hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:49:
Kun je eens een foto maken van die kabel, uploaden naar bijvoorbeeld imgur.com en de link hier posten?
je kan het niet goed zien het is verstopt boven en de moederbord en die bovenkant is bedekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Koray66 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:36:
[...]

mijn familie gebruikt geen creditcard, ook mijn vrienden niet.

ben nog een student he:)
Je kan gewoon een prepaid credit card (online) kopen, was vroeger 3V weet niet hoe het nu heet, je gooide er bijv. 10 euro op en dan werkte die overal als normale credit card :)

[ Voor 3% gewijzigd door RGAT op 21-07-2017 20:52 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koray66 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:47:

ik had hem op tweakers gekocht, en die man gaf maar 1 cpu kabel mee maar ik kom 1 tekort.
Er zit bij die voeding dus ook maar 1 CPU kabel, dus dat klopt. Maar die kabel heeft aan het uiteinde dus 2 blokjes van 4 pins zitten die je uit elkaar kunt halen. B op de foto's:
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/RM750/images/box_top_close2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/RM750/images/box_top_close1.jpg

Als het dus gewoon de originele kabel is die je er bij hebt gekregen heb je helemaal geen extra kabel nodig. En als het niet de originele kabel is die er bij zat, is het geluk dat de pin-out van de kabels aan de voedingskant hetzelfde is dan die van de originele kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koray66
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:57:
[...]

Er zit bij die voeding dus ook maar 1 CPU kabel, dus dat klopt. Maar die kabel heeft aan het uiteinde dus 2 blokjes van 4 pins zitten die je uit elkaar kunt halen. B op de foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]

Als het dus gewoon de originele kabel is die je er bij hebt gekregen heb je helemaal geen extra kabel nodig. En als het niet de originele kabel is die er bij zat, is het geluk dat de pin-out van de kabels aan de voedingskant hetzelfde is dan die van de originele kabel.
Oke, heb inmiddels al besteld.

bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 7% gewijzigd door Koray66 op 21-07-2017 21:11 ]

Pagina: 1