oude pc's van scholen en bedrijven overkopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 13:34
Hallo mede tweakers,

Voor thuis en andere locaties wil ik wat desktops plaatsen voor simpel internet gebruik.
Hiervoor heb ik alleen wat pc's nodig.
Dit hoeven geen nieuwe pc te zijn. Daarom dacht ik aan oude pc's van bv bedrijven en scholen.
ssd erin stoppen en klaar is het. lekker makkelijk en simpel.

Maar na het zoeken op internet kan ik jammer genoeg geen website en/of locatie vinden waar deze desktops verkocht worden.
Er zijn genoeg website waar ze "2dehandse" desktops verkopen. maar ik ga geen 150 euro betalen voor een pc uit 2005 met een intel core 2 duo en op marktplaats is er ook niet veel te vinden.
Liefst minimaal een i3. De generatie maakt niet veel uit, maar moet ook even kijken wat ik kan krijgen en op basis daarvan kijken of dat het waard is.

Ik heb mijn eigen school al een email gestuurd met de vraag of dat ze iets hebben. hier moet ik nog antwoord van krijgen.

Weet iemand toevallig een locatie of website waar ik zou kunnen kijken?

alvast bedankt en hoop snel van jullie te horen!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37
Meestal worden die systemen in bulk verkocht en kan je er niet even een paar afnemen. Je zou kunnen kijken of je een paar pc's kan opkopen via een veiling site? Er komt nog wel eens wat uit een faillissement enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:19
Soms is ook nog eens het geval dat al die oude PC's gewoon worden weggegooit ipv verkocht, of tenminste, dat gebeurde een tijd geleden bij mijn school

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:03
That's IT en Salland kopen dat spul in het groot op en verkopen ze per stuk.
Ik koop zelf wel eens wat refurbished spul bij Xeptor (broer/zus van 4Launch). Het mooie spul wordt aangeboden als approved selection (sindskort ook bij 4Launch), de zooi met flinke gebruikssporen of schade wordt vrij snel opgekocht door bovengenoemde bedrijven.

Overigens allemaal zakelijk spul van Dell, HP en Lenovo. Waar je goed om moet denken is dat het vooral oud is. "Tenminste een i3" is vooral gevoel: laatst zitten kijken naar refurbished laptops, allemaal spul met sandybridge i3 of i5. Voor de prijs die gevraagd werd kon ik ook een nieuwe goedkope laptop met zo'n goedkope trage Atom/pentium CPU kopen, die dingen verbruiken een tiende van de stroom en zijn even snel als een sandybridge i5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hodor schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:01:
Weet iemand toevallig een locatie of website waar ik zou kunnen kijken?
Dus na het mailen van alleen je eigen school, vond je het wel best op vrijdagavond en laat je ons meer info zoeken?

Pak eens een onderwijsgids of Google en stuur eens een mail naar een aantal van de bijna tienduizend erkende onderwijsinstellingen in NL. En om jezelf dan vast te helpen; sorteer de onderwijsinstellingen op woonplaats zodat je niet te ver hoeft te rijden om gratis of heeeel goedkoop wat hardware op te halen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hodor
_JGC_ schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:41:
Ik koop zelf wel eens wat refurbished spul bij Xeptor (broer/zus van 4Launch). Het mooie spul wordt aangeboden als approved selection (sindskort ook bij 4Launch), de zooi met flinke gebruikssporen of schade wordt vrij snel opgekocht door bovengenoemde bedrijven.

Overigens allemaal zakelijk spul van Dell, HP en Lenovo. Waar je goed om moet denken is dat het vooral oud is. "Tenminste een i3" is vooral gevoel: laatst zitten kijken naar refurbished laptops, allemaal spul met sandybridge i3 of i5. Voor de prijs die gevraagd werd kon ik ook een nieuwe goedkope laptop met zo'n goedkope trage Atom/pentium CPU kopen, die dingen verbruiken een tiende van de stroom en zijn even snel als een sandybridge i5.
Dankjewel voor de antwoorden!

Ja het zijn inderdaad grotendeels lenovo's, dells en hp's.
Ik zal eens kijken bij 4 launch. Wist niet dat ze dat ook deden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hodor
MAX3400 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:08:
[...]

Dus na het mailen van alleen je eigen school, vond je het wel best op vrijdagavond en laat je ons meer info zoeken?

Pak eens een onderwijsgids of Google en stuur eens een mail naar een aantal van de bijna tienduizend erkende onderwijsinstellingen in NL. En om jezelf dan vast te helpen; sorteer de onderwijsinstellingen op woonplaats zodat je niet te ver hoeft te rijden om gratis of heeeel goedkoop wat hardware op te halen.
Na 2 weken gezocht te hebben en verschillende scholen gebeld en gemaild te hebben. Vind ik dat ik best wel een topic mag aanmaken, om advies te vragen van mensen die hier hoogstwaarschijnlijk meer verstand van te hebben. Als u het niet nodig vindt of niet mee eens bent om een topic te posten op een "vrijdagavond" (want dit is een zeer ongepaste tijd blijkbaar) dan zal ik hier de volgende keer rekening mee houden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
_JGC_ schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:41:
Ik heb wel eens bij Salland wat gekocht, maar dat is prima spul wat ik kreeg. Klein vlekje her en der, maar werkt 100%.

Xeptor heeft ook interessant spul op hun website staan, maar ze doen alleen B2B verkopen zo te zien. Zelfs voor de prijzen moet je al contact opnemen. :/ Dat is niet echt een fijne winkelervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Scholen en bedrijven verkopen hun afgeschreven apparatuur meestal niet aan particulieren, omdat ze moeten voldoen aan regels omtrend dataveiligheid.
Ze moeten het dus laten vernietigen of weg doen naar bedrijven die gecertificeerd zijn in het vernietigen van de data alvorens het weer in de verkoop gaat.

Een optie is om de harddisks te verwijderen en dan te verkopen, maar dat is vaak teveel werk. Dan vangen ze liever 10 euro per systeem bij een bedrijf met certificaat. Die nemen dan de tijd om de boel veilig te wipen, herinstalleren, schoon te maken, etc.
Afvoeren naar een vernietiger kost zelfs geld, dus vaak is een refurbisher financieel de interessantste optie.

Kortom, zoek gewoon een bedrijf wat refurbs verkoopt voor een interessante prijs. Sommige zijn inderdaad wat aan de dure kant, dus het is gewoon een kwestie van zoeken. Of een vraagje neerplempen op Vraag&Aanbod. Daar komt ook nog wel eens wat langs.
BVA Auctions is soms ook nog wel een optie, al zit je dan wel met de extra veilingkosten e.d.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Net als @McKaamos aangeeft: BVA auctions.
Een zaak bijv failliet? Kans is groot dat de inventaris op BVA gezet wordt. Hier vind je dus vrijwel alles, van auto's tot kantoor meubilair tot elektronica.

Misschien dat er meer van zulke ''veiling'' sites zijn, maar ik moest nav jouw vraag direct aan BVA denken.

Zelf nog niet op google gekeken? Indien ik: computer veiling op google intyp dan kom ik direct bij BVA uit (eerste link).
https://www.bva-auctions....338QyGEAAYASAAEgIT0PD_BwE

Of beter:
https://www.bva-auctions....;ca;l;a&fd=25&size=25&p=1

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 22-07-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:03
CMD-Snake schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:29:
[...]

Ik heb wel eens bij Salland wat gekocht, maar dat is prima spul wat ik kreeg. Klein vlekje her en der, maar werkt 100%.

Xeptor heeft ook interessant spul op hun website staan, maar ze doen alleen B2B verkopen zo te zien. Zelfs voor de prijzen moet je al contact opnemen. :/ Dat is niet echt een fijne winkelervaring.
Die webshop is vooral om een indruk te krijgen van wat er is. Prijzen zijn niet scherp en er komt altijd nog 15 euro verzendkosten bij.
Als ik iets bestel gooi ik het in de winkelmand, request quote en een halfuur later heb ik m'n accountmanager aan de telefoon en krijg ik korting om het verschil met andere shops goed te maken.
Het approved selection aanbod staat tegenwoordig ook bij 4Launch op de site, nagenoeg zelfde prijzen en geen verzendkosten. Als particulier heb je dan ook niks bij Xeptor te zoeken. Ik gok dat als je 4Launch mailt voor iets dat bij Xeptor te koop staat dat ook gewoon kunt bestellen.

Wat Salland betreft, ik heb nog geen ervaring met het nieuwe Salland. Wel eens wat restpartijen bij That's IT besteld, deuken, krassen, gebroken plastic maar verder werkt het prima. Voor een PC geen probleem, voor een beeldscherm wil ik daar niet de hele dag naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevaho
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:45
Google eens op bv Daan veilingen, daar worden soms pc's uit kleinere bedrijven aangeboden. Kan ook nog wel eens wat leuks bijzitten voor een leuke prijs, nadeel kan zijn dat je een eind moet rijden om de spullen op te halen (soms kan versturen ook maar niet altijd).
Pagina: 1