Mijn vraag
...
Ik start vandaag mijn pc op. Tenminste dat wil ik. Hij doet helemaal niks.
Ik druk nogmaals op de aan/uit-knop maar nee hoor. Doet niks.
ik denk wtf.
Ik haal hem van het stroom en verplaats hem naar mn tafel. Daar zet ik hem, zonder andere dingen, op stroom. En hij doet het.
Maar nu heb ik al wat aparts: als ik de aan/uit-knop lang indruk om hem uit te laten gaan, doet deze niks.
Dan maar een harde uit en met de knop van de voeding gedaan.
Ik denk, dan ligt het vast aan het stopcontact waar die in zit. Dat is een kastje met 9 stopcontacten waar nog meer spul op zit(wat het wel doet).
Ik probeer meer stopcontacten maar nog steeds doet mn pc niks.
Ik weer losgekoppeled en op hetzelfde stopcontact als eerder aangesloten. En nu doet hij daar ook niks meer!!
Dit is wat ik wel zie als ik hem op het stroom zet:
- een resetlampje op mn moederbord brand
- als ik er stroom op zet dan brand heel snel en kort even het lampje wat om mijn aan/uitknop zit.
- mijn beeldscherm doet ook helemaal niks. Geen lampje o.i.d. brand. Ik weet niet of dat normaal is. Ik dacht dat er best een lampje van het beeldscherm kan branden ook al doet de pc het niet. Maar dit kan ik verkeerd hebben.
Nu vraag ik me af waar het aan kan liggen:
- voeding (Corsair RM550x)
- moederbord (wellicht dat de pins waar de aan/uitknop van de behuizing op zit defect is geraakt?) Asus MAXIMUS VIII HERO
- de aan/uitknop van de fractal define R5 is stuk.
Ik denk dat het de voeding is, hoewel ik er niks vreemds mee heb gedaan en gisteravond deed die het nog.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
andere powercable
ander stopcontact
Maar hebben jullie een idee of tip wat ik kan doen?
alvast heel erg bedankt!
Rest van mn systeem:
Asus MAXIMUS VIII HERO
Corsair RM550x
Crucial SSD MX200 500GB SATA3
Fractal Design Define R5 Black Window
Intel Core i7 6700K
Kingston DDR4 HyperX Fury 2x8GB 2666
Noctua NH-D15
Groeten,
Mario
UPDATE: 23-07
Ik heb gedaan wat in de video staat. En en schroevedraaier tegen de contactjes gedaan. Echt super gaaf dat je dat filmpje maakte.
Maar er gebeurde niks. Dus dan zal het niet zo zeer aan de knop liggen van de behuizing.
Toen opeens: mn pc ging weer aan. Wat me wel opviel. 1 van de fans van de Noctua deed het niet.
ok die verwijdert. aangezien de midddelste fan het belangrijkste is kan dat prima.
Maar ik zag nog iets: de fans op mn GPU draaien wel, maar er brand geen lichtje. Ik heb een aorus Extreme 1080 TI. Daar zou aan de zijkant een lichtje moeten branden. Maar die brand niet.
Ik mn beeldscherm er weer op doen en kijken of ik beeld krijg.
Nee dus. Ik een ander beeldscherm aangesloten via HDMI op mijn GPU en op mijn iGPU. Beiden geven geen beeld.
En nu is het ook zo dat de pc ineens weer uit valt. Dus hij staat even aan en valt dan weer uit. Heel apart.
Maar wat denken jullie: is het de voeding die stuk is of toch iets met het moederbord?
Zijn er nog andere dingen die ik kan testen?
Nogmaals bedankt voor alle hulp alvast !
...
Ik start vandaag mijn pc op. Tenminste dat wil ik. Hij doet helemaal niks.
Ik druk nogmaals op de aan/uit-knop maar nee hoor. Doet niks.
ik denk wtf.
Ik haal hem van het stroom en verplaats hem naar mn tafel. Daar zet ik hem, zonder andere dingen, op stroom. En hij doet het.
Maar nu heb ik al wat aparts: als ik de aan/uit-knop lang indruk om hem uit te laten gaan, doet deze niks.
Dan maar een harde uit en met de knop van de voeding gedaan.
Ik denk, dan ligt het vast aan het stopcontact waar die in zit. Dat is een kastje met 9 stopcontacten waar nog meer spul op zit(wat het wel doet).
Ik probeer meer stopcontacten maar nog steeds doet mn pc niks.
Ik weer losgekoppeled en op hetzelfde stopcontact als eerder aangesloten. En nu doet hij daar ook niks meer!!
Dit is wat ik wel zie als ik hem op het stroom zet:
- een resetlampje op mn moederbord brand
- als ik er stroom op zet dan brand heel snel en kort even het lampje wat om mijn aan/uitknop zit.
- mijn beeldscherm doet ook helemaal niks. Geen lampje o.i.d. brand. Ik weet niet of dat normaal is. Ik dacht dat er best een lampje van het beeldscherm kan branden ook al doet de pc het niet. Maar dit kan ik verkeerd hebben.
Nu vraag ik me af waar het aan kan liggen:
- voeding (Corsair RM550x)
- moederbord (wellicht dat de pins waar de aan/uitknop van de behuizing op zit defect is geraakt?) Asus MAXIMUS VIII HERO
- de aan/uitknop van de fractal define R5 is stuk.
Ik denk dat het de voeding is, hoewel ik er niks vreemds mee heb gedaan en gisteravond deed die het nog.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
andere powercable
ander stopcontact
Maar hebben jullie een idee of tip wat ik kan doen?
alvast heel erg bedankt!
Rest van mn systeem:
Asus MAXIMUS VIII HERO
Corsair RM550x
Crucial SSD MX200 500GB SATA3
Fractal Design Define R5 Black Window
Intel Core i7 6700K
Kingston DDR4 HyperX Fury 2x8GB 2666
Noctua NH-D15
Groeten,
Mario
UPDATE: 23-07
Ik heb gedaan wat in de video staat. En en schroevedraaier tegen de contactjes gedaan. Echt super gaaf dat je dat filmpje maakte.
Maar er gebeurde niks. Dus dan zal het niet zo zeer aan de knop liggen van de behuizing.
Toen opeens: mn pc ging weer aan. Wat me wel opviel. 1 van de fans van de Noctua deed het niet.
ok die verwijdert. aangezien de midddelste fan het belangrijkste is kan dat prima.
Maar ik zag nog iets: de fans op mn GPU draaien wel, maar er brand geen lichtje. Ik heb een aorus Extreme 1080 TI. Daar zou aan de zijkant een lichtje moeten branden. Maar die brand niet.
Ik mn beeldscherm er weer op doen en kijken of ik beeld krijg.
Nee dus. Ik een ander beeldscherm aangesloten via HDMI op mijn GPU en op mijn iGPU. Beiden geven geen beeld.
En nu is het ook zo dat de pc ineens weer uit valt. Dus hij staat even aan en valt dan weer uit. Heel apart.
Maar wat denken jullie: is het de voeding die stuk is of toch iets met het moederbord?
Zijn er nog andere dingen die ik kan testen?
Nogmaals bedankt voor alle hulp alvast !
[ Voor 21% gewijzigd door beebie121 op 23-07-2017 11:55 ]