Ik heb de Fisker Karma altijd al een waanzinnig mooie auto gevonden. Nu, een jaar of 4 na de introductie, komen ze op de tweedehands markt en lijken ze betaalbaar (vanaf €30k ex BTW). Als ik er eentje vind van 4 jaar oud kan ik m een jaar op de zaak zetten en bijtellingsvrij rijden, daarna rijd ik m prive verder op kilometervergoeding.
Het is een behoorlijk zware auto (2300 kilo) toch lijkt de wegenbelasting mee te vallen met €198-223 per kwartaal. Dat zit m volgens mij in het feit dat het elektrische deel vrijgesteld is/was van wegenbelasting. Staat dat niet op het punt om teruggedraaid te worden? Of zie ik iets anders over het hoofd als ik overlopend van geluk mezelf deze auto aanschaf?
Het is een behoorlijk zware auto (2300 kilo) toch lijkt de wegenbelasting mee te vallen met €198-223 per kwartaal. Dat zit m volgens mij in het feit dat het elektrische deel vrijgesteld is/was van wegenbelasting. Staat dat niet op het punt om teruggedraaid te worden? Of zie ik iets anders over het hoofd als ik overlopend van geluk mezelf deze auto aanschaf?
Nederlands is makkelijker als je denkt