Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yooo Kerol
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-02-2021
Hallo,

Ik heb het maar hier gezet omdat het forum maar een onoverzichtelijke puinzooi is op Tweakers vind ik.

Wie gebruikt hier nog Internet Explorer 11? En ik vroeg mij af hoe het zit met de beveiliging van de browser? Ook is er geen exacte end-of-life datum te vinden voor IE11 of is die er wel?

Af en toe kijk ik bijvoorbeeld de update catalog door als er een W10 update door komt en zie dan soms weleens een update voor IE staan, maar vergeleken met Opera/Chrome die elke week zowat geupdate worden is het volgens mij maar karig of vergis ik me, laat staan natuurlijk de extensies die ook hun eigen schema's hebben.

Ik gebruik het sinds een jaartje of iets omdat het nog Silverlight ondersteund welke nodig is om Ziggo Go tv te kijken (televisie via de browser). Ik vind de W10 Ziggo app namelijk maar brak, die hapert regelmatig en programma's starten ook traag en fastforward/rewind kan alleen in stappen van 30 sec wat ik irritant vind. Maar goed dat is dus de reden waarom ik IE weer ben gaan gebruiken, maar dan wel alleen voor die specifieke site.

[ Voor 3% gewijzigd door Yooo Kerol op 21-07-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Ik gebruik het niet, maar het wordt nog wel gepatched. Als je geen schimmige sites bezoekt en goed nadenkt is er niets aan de hand. Met onverstandig gebruik is elke browser potentieel onveilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

IE11 is prima, waarom zou het onveilig zijn? Ik gebruik het op al mijn systemen.
Dat anderen vaker updaten kan ook betekenen dat ze vaker fouten maken of dat ze steeds weer wat nieuws als optie invoeren.

En waarom is het Forum een puinhoop? Werkt de zoekfunctie niet meer?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Yooo Kerol schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:58:
Hallo,

Ik heb het maar hier gezet omdat het forum maar een onoverzichtelijke puinzooi is op Tweakers vind ik.
Dan zou ik een opstel schrijven en dat in Mooie Features posten. Het forum, qua zoekfunctie, werkt bijna gelijk aan Google alleen met andere filters. Als je daar niet aan kan wennen, is een ander forum misschien handig?
Wie gebruikt hier nog Internet Explorer 11?
Snelle zoekopdracht, wederom op de goede manier, laat zien dat bepaalde metingen tussen de 2.9% en 8.1% van "het internetverkeer" zitten. Dat is afhankelijk van de site die het meet en het doel wat die site heeft. In sommige organisaties gebruikt 100% van het personeel IE, in andere organisaties misschien 100% op Safari. Waarom is een getal zo belangrijk voor de vraag en wat wil je aan een getal verder discussieren?
En ik vroeg mij af hoe het zit met de beveiliging van de browser?
Definieer "beveiliging"; de manier van de vraagstelling is dat je iets met klok & klepel op het Jeugdjournaal hebt gezien over cryptoware. Als je wat whitepapers leest, onder andere over IEAK, stel je dit soort vragen niet. Dan heb je in ieder geval een idee waartegen je wil beveiligen.
Ook is er geen exacte end-of-life datum te vinden voor IE11 of is die er wel?
Dat is raar; binnen 2 seconden kreeg ik van Microsoft, op meerdere van hun pagina's het antwoord: The latest version of Internet Explorer will continue to follow the component policy, which means that it follows the support lifecycle and is supported for as long as the Windows operating system on which it is installed. Focusing support on the latest version of Internet Explorer for a supported Windows operating system is in line with industry standards.

En de EOL van operating systems wordt bijna al aangekondigd (en soms verlengd) nog voordat het OS op de markt is. Dus die data kan je allemaal zelf vinden?
Af en toe kijk ik bijvoorbeeld de update catalog door als er een W10 update door komt en zie dan soms weleens een update voor IE staan, maar vergeleken met Opera/Chrome die elke week zowat geupdate worden is het volgens mij maar karig of vergis ik me, laat staan natuurlijk de extensies die ook hun eigen schema's hebben.
Ik zeg niet dat IE perfect is maar why fix what's not broken? De add-ins voor IE zijn vaak niet gelijk geupdate en dat is exact hetzelfde als dat add-ins voor Firefox niet allemaal tegelijk worden geupdate etc. Of dat een update van Chrome niet meteen een nieuwere versie van Flash hoeft te hebben.

Wederom; ik snap de vraag waarschijnlijk niet maar waarom denk jij dat vaker updaten beter is? Sterker nog; er kan ook een reden zijn om elke week een update uit te brengen van Chrome namelijk dat ze elke week weeeeeeer bugs hebben gefixt. Net zoals dat Adobe bijna elke week een update van Flash uitbrengt; alleen maar bugs erin; geen greintje nieuwe features.
Ik gebr[uik het sinds een jaartje of iets omdat het nog Silverlight ondersteund welke nodig is om Ziggo Go tv te kijken (televisie via de browser). Ik vind de W10 Ziggo app namelijk maar brak, die hapert regelmatig en programma's starten ook traag en fastforward/rewind kan alleen in stappen van 30 sec wat ik irritant vind. Maar goed dat is dus de reden waarom ik IE weer ben gaan gebruiken, maar dan wel alleen voor die specifieke site.
Drogreden om bovenstaande vragen/topic te maken over IE. Als je klachten hebt over Silverlight-implementatie door Ziggo en/of hun App, moet je bij Ziggo zijn. Er zijn tientallen zo niet honderden implementaties van Silverlight of the UWP-framework waar amper/geen klachten over zijn en gebruikt worden door meer mensen dan het aantal Ziggo-abonnees.

Ik wil met alle liefde discussieren over nuttige onderwerpen maar zoals je leest, ben ik wat sceptisch over jouw houdig ten opzichte van de materie. Pas als je je houding aanpast en je vragen/argumenten beter verwoord of onderbouwt, is er een goede kans dat je van mij (of anderen) nog best iets kan leren omtrent jouw vraagstellingen, in dit geval over Internet Explorer 11.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yooo Kerol
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-02-2021
Dank voor jullie antwoorden.

@MAX3400 Ook dank voor je uitgebreide uitleg, maar nee ben niet uit op een discussie. Had gewoon wat vraagjes en ben ook uit om klachten hier in te dienen, een kort antwoord was voldoende geweest natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kort antwoord: Internet Explorer 11 is de courante versie van IE. De versie die sinds Windows 10 wordt geleverd. Microsoft heeft nog nergens aangekondigd dat IE12 er aan komt, dus mag IE11 als 'veilig' worden beschouwt
(Waarbij natuurlijk de laatste controle niet aan het systeem, maar bij de gebruiker ligt).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
IE12 is er al, dat is Edge (de eerste versie heeft 12 als typenummer gekregen)

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 22-07-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Als ik me goed herinner wilde Microsoft van IE af maar was dit juridisch niet mogelijk. Kijkend naar windows 10 lijkt het duidelijk dat IE geen prioriteit meer is voor Microsoft. Vroeg of laat wordt IE gedumpt.
Pagina: 1