Beste forumleden. Ik ben bezig om een Panasonic Monoblok warmtepomp WH-MDC05F3E5 te installeren in een bivalente opstelling met mijn Nefit Trendline 25 Kw. Ik heb radiateuren met speedcomfort ventilatoren en stook nooit hoger dan 55 graden. De gekozen Panasonic is dus als hoofdverwarming uitstekend geschikt. De Nefit dient bij te springen in slechts uitzonderlijke situaties. Ik heb de volgende vraag:
Ik lees overal het advies een open verdeler toe te passen. Rekening houdende met het feit dat het afgiftesysteem geen eigen pomp heeft hoe sluit ik deze dan aan?
- Parallel primair op de open verdeler
- De nefit aan de primaire zijde en de aanvoer van de warmtepomp op de secundaire zijde
- Zonder open verdeler parallel
Graag jullie adviezen en tips en bij voorbaat dank!
Ik lees overal het advies een open verdeler toe te passen. Rekening houdende met het feit dat het afgiftesysteem geen eigen pomp heeft hoe sluit ik deze dan aan?
- Parallel primair op de open verdeler
- De nefit aan de primaire zijde en de aanvoer van de warmtepomp op de secundaire zijde
- Zonder open verdeler parallel
Graag jullie adviezen en tips en bij voorbaat dank!
WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.