Windows 7 op Dell laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:37
Hallo mede Tweakers,

Een tijd geleden heb ik een laptop aangekocht welke moest gaan samen werken met Navigo en een GPS ontvanger. Hij moet een real-life water kaart weergeven en bijv. ook de positie van een schip.
Nu hebben we al een tijdje problemen ermee en lijkt het toch van Windows 10 af te komen. Een schipper, die vroeger zelf kaarten maakte, wees ons erop dat de Software best wel eens het probleem zou kunnen zijn en daarom wil ik graag Windows 7 uit testen, om te kijken of het wel werk samen met Navigo en de GPS ontvanger.

Daarbij komen natuurlijk wel de nodige vragen bij mij op, die ik na wat zoekwerk niet zeker durf te beantwoorden.
Wat ik dus wel kon vinden, zijn een aantal zaken die ik zoals gezegd zelf niet weet. Dingen zoals: customer support die verdwijnt, garantie enz.
Mijn vraag is dus, is dit echt zo of verschilt het per merk? Ik heb Dell zojuist willen bellen, maar zag dat ik 3 minuten te laat was.. 8)7 Dan maar overschakelen op Tweakers :)

Het betreft deze laptop:
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7567-laptop

Mochten jullie mij iets wijzer kunnen maken, dan hoor ik het graag!

Een fijne dag iedereen.

Aquila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik zou als eerste eens proberen om de bedoelde software in w7 comptabiliteit te draaien
(Ga via je desktop icon met de rechtermuisknop naar "eigenschappen", "comptabiliteit" en kies daar voor win7, eventueel ook nog "als administrator"

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Probeer eerst eens om Windows 7 te gaan draaien in een virtual machine.

Er staat trouwens op de website van de fabrikant:
De BU-353 heeft standaard problemen met windows 10. De enige permanente oplossing is een nieuwe GPS te kopen, zoals de BU-353s4 uit onze webshop. Voor tijdelijke oplossingen kunt u de helpdesk contacteren.

[ Voor 68% gewijzigd door Lennyz op 24-07-2017 13:11 ]