Betrouwbare manier om films op Ipad te kijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Hoi allemaal,

Omdat ik niet zo thuis ben in het audio en video gebeuren zou ik graag wat suggesties willen om op een simpele manier film op mijn Ipad 3 te kijken. Itunes vind ik persoonlijk een erg naar programma dus films fysiek op mijn Ipad zetten is niets voor mij. Wat mij ook slecht beviel was PowerDVD en VLClan, die beide de mogelijkheid hebben een soort mediaserver te configureren (erg onbetrouwbaar gebleken bij mij, vooral het pairen was al lastig).

Zijn er nog andere manieren waarvoor ik niet (diep) in de buidel hoef te tasten? Het liefst wil ik films van mijn PC kunnen kijken, maar als het via iets USB stick achtigs zou kunnen of zo, zou het ook goed zijn. Ik vind het geen probleem om de film die ik wil kijken op een stick te zetten of zo iets.

Een "echte" media server opzetten gaat me te ver en een mediaplayer aanschaffen eigenlijk ook (ben duidelijk geen grote filmenthausiast) Welke mogelijkheden zijn er eventueel? Please enlighten me :)

Bedankt alvast!
Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Infuse. Hoor er veel goeds over.

Linkje:
https://appsto.re/nl/gSvUdb.i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Infuse is inderdaad ook het eerste wat er bij mij in m’n gedachten kwam. Prima app, en ook de betaalde pro versie is niet duur.

http://emiellensink.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvantol13
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:01
Ik heb een paar jaar gelden Infuse gekocht in de appstore, de prijs is fors. Ik heb er geen spijt van gehad, het is goed ontworpen app met een mooie interface en het speelt alles af. Infuse is ook compatible met AppleTV en ChromeCast.

Daarnaast gebruik ik veel DS Video van Synology om films naar de iPad en tv te streamen, nadeel je moet wel een Synology NAS hebben welke kan transcoden op de NAS zelf (in mijn geval een DS216+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
Wow, ik ben echt blij dat ik even deze vraag gdropt heb hier. Wat een goeie app inderdaad zeg. Ik vroeg me altijd al af waarom het niet gewoon via WIFI getransfered kon worden. Zo wil ik foto's die ik met mijn mobiel maak eigenlijk ook makkelijk op mijn pc kunnen zetten. Zonder tussenkomst van Google drive (toch niet prettig, heb geen idee of mijn fotos dan nog ergens bewaard worden door Google als ik ze gewist heb bijv) Alle (vele) mogelijkheden die Andoid geeft om en gemaakte foto te delen zijn of cloud oplossingen (die ik niet fijn vind) of er is iets anders mee. Ik wil graag wifi zoals infuse! Tegek hoor :). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:46
Als je lokaal via wifi foto's wil backuppen zul je toch aan een nas moeten, bv zoals synology dat doet met de dsphoto app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
Grrr, alweer die NAS ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Nog een keer; Plex