Laptop voor gemiddelde games <1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnebelQ
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Hoi!

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en ik kom er niet helemaal uit dus ik hoop dat er hier mensen zijn met iets meer verstand van zaken die mij willen helpen :)

Hier wat antwoorden op de vragen:

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop die ik af en toe mee naar werk kan nemen, of mee op de bank kan zitten. Hij moet dus niet te zwaar zijn en maximaal 15.6". Verder wil ik er licht programmeerwerk mee doen, af een toe een spel als Tropico 5 (en 6 wanneer hij uit is) mee spelen. De meeste spellen speel ik op mijn xbox, dus met andere spellen hoeft er geen rekening gehouden te worden. Als laatste vind ik het belangrijk dat hij een HDMI poort heeft (geen micro).

Wat is je budget?
Het liefst rond de 800 euro, maar als het nodig/verstandiger is dan kan tot 1000 ook.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe wel ja. Maar accu vind ik bijvoorbeeld iets minder belangrijk omdat ik dan toch wel vaak de adapter mee neem. Al is minstens 4 uur wel prettig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Sowieso graag een qwerty toetsenbord en minimale totale schijfruimte van 500gb. Wat merken betreft ben ik persoonlijk geen groot fan van Acer, maar als er een model is die mensen als goed hebben ervaren sta ik daar open voor.
Zelf zat ik na een uitgebreid selectie proces te denken aan:
- Asus A556UQ-DM1369T
- Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR0087MH
- HP Envy x360 15-AR000ND
- Lenovo Legion Y520 15 80WK005QMH
- Dell XPS 15 9560
- HP Pavilion Power 15-cb030nd
- HP Omen 15-ax281nd

Als laatste zat ik ook te kijken naar de Razer Blade Stealth laptops maar ik weet niet zeker of deze voor een redelijke prijs in NL te koop zijn.

Ik weet dat ik nogal een lijst nog heb maar ik niet precies of het nodig is om een echt goede videokaart aan te schaffen of dat ik, omdat ik toch geen hele zware games speel, voldoende heb aan een iets mindere. En misschien hebben jullie zelfs nog tips over laptops die ik over het hoofd heb gezien?

Ik heb ook gekeken naar een aantal laptops uit China maar ik vind het gebrek aan service toch wel vervelend.

Het zelf samenstellen van een laptop leek mij interessant maar wat kosten betreft scheelt het niet veel geloof ik en de afwerking is iets minder dacht ik.

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips en als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AnnebelQ Hoi meid,

ik zou voor zoiets gaan: pricewatch: MSI GL62 6QF-635NL

Hier een review: YouTube: MSI GL62 6QF (i7, 128GB + 1TB, 16GB) - Overview and Benchmarks

Edit: Van de Dell zijn nog geen prijzen bekend, en anders zou ik voor de Asus gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 00:24:
[...]

Ben je nog steeds niet gebanned?
Waarom zou ik gebanned moeten zijn? Omdat ik niet gecharmeerd ben van HP :?

Jij bent er een voorstander van, maar moet jij daarom ook maar gebanned worden?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnebelQ
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
@Verwijderd Bedankt voor de tip, uiteindelijk heb ik niet die maar deze besteld want volgens mij is hij net iets beter en heeft hij een goede aanbieding :*) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AnnebelQ schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:43:
@Verwijderd Bedankt voor de tip, uiteindelijk heb ik niet die maar deze besteld want volgens mij is hij net iets beter en heeft hij een goede aanbieding :*) !
Een hele goede keuze meid. Heel veel plezier ermee. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 09:41:
[...]
Waarom zou ik gebanned moeten zijn? Omdat ik niet gecharmeerd ben van HP :?

Jij bent er een voorstander van, maar moet jij daarom ook maar gebanned worden?
Misschien bedoelt hij dat je vaak ongefundeerd en gegeneraliseerd advies geeft. Ik zie jou bijna overal op reageren, dat is waarschijnlijk goed bedoeld. Vaak zeg je echter niet meer dan "ik zou deze nemen: *insert link naar willekeurige Asus, MSI of laptopparts4less*". Als je dan iets van advies geeft is het misschien wel handig om uit te leggen waarom je daarvoor zou kiezen. Je moet je voorstellen dat veel mensen die hier een topic aanmaken totaal geen kaas hebben gegeten van electronica, dan moet je voorzichtig zijn met wat je ze aanraadt. Als je dan wel een argumentatie geeft is het vaak iets in de richting van "HP heeft slechte koeling" of "plastic clevo's zijn troep". Je kan over een bepaald type van dat merk aan de hand van reviews en benchmarks zeggen dat dat type slechte koeling heeft of niet stevig is, maar je kan toch niet zoiets stellen over alle laptops van een bepaald merk? Ik denk dat jouw reacties vaak de indruk geven dat je maar wat roept. Misschien is dat niet zo, maar onderbouw dat dan wat meer. Het is gevaarlijk om maar wat te roepen, zoals al gezegd hebben mensen die hier om hulp vragen vaak totaal geen idee van wat ze nodig hebben. Als jij dan wat roept en ze gaan daar op af, kunnen ze wel een miskoop doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LukasW schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:53:
[...]

Misschien bedoelt hij dat je vaak ongefundeerd en gegeneraliseerd advies geeft. Ik zie jou bijna overal op reageren, dat is waarschijnlijk goed bedoeld. Vaak zeg je echter niet meer dan "ik zou deze nemen: *insert link naar willekeurige Asus, MSI of laptopparts4less*". Als je dan iets van advies geeft is het misschien wel handig om uit te leggen waarom je daarvoor zou kiezen. Je moet je voorstellen dat veel mensen die hier een topic aanmaken totaal geen kaas hebben gegeten van electronica, dan moet je voorzichtig zijn met wat je ze aanraadt. Als je dan wel een argumentatie geeft is het vaak iets in de richting van "HP heeft slechte koeling" of "plastic clevo's zijn troep". Je kan over een bepaald type van dat merk aan de hand van reviews en benchmarks zeggen dat dat type slechte koeling heeft of niet stevig is, maar je kan toch niet zoiets stellen over alle laptops van een bepaald merk? Ik denk dat jouw reacties vaak de indruk geven dat je maar wat roept. Misschien is dat niet zo, maar onderbouw dat dan wat meer. Het is gevaarlijk om maar wat te roepen, zoals al gezegd hebben mensen die hier om hulp vragen vaak totaal geen idee van wat ze nodig hebben. Als jij dan wat roept en ze gaan daar op af, kunnen ze wel een miskoop doen.
Je hebt gelijk, ik zal mijn adviezen beter onderbouwen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:02:
[...]
Je hebt gelijk, ik zal mijn adviezen beter onderbouwen. :)
Amen Lukas. Dat bedoelde ik. Je adviezen zijn vaak goed Tusa maar je beperkt je heel erg tot maar 2 merken. DELL/HP/Lenovo publishen erg veel mooie/goede modellen de laatste tijd. Een verbreding van merken zou imo geen kwaad kunnen :)
Pagina: 1