Red screen of death bij games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:00
Hi Tweakers,

Bij meerdere potjes PUBG op de game PC van mijn vriendin (mijn oude ;) krijg ik na 0.5-1 uur spelen een rood scherm. Bij normaal browsen gebeurd er niks. Bij Overwatch, de enige andere game die ik heb geprobeerd ook nog niet. Willen jullie met mij meedenken om het probleem te vinden?

Wat heb ik al geprobeert:
- game op low gezet + lagere resolutie ( :9 )
- meerdere reboots uiteraard
- drivers zijn up to date
- geen overclocks, ook niet op de processor
- temperatuur van de grafische kaart komt niet boven de 70 graden met maximale ventilatorstand.
- minidumps gecheckt, allen met dezelfde indicatie: het probleem komt door hal.dll+35f0f maar ik heb geen idee hoe ik dat op kan lossen. Google helpt me nog niet verder.

De PC:
  • ASRock 870 Extreme3
  • AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4 955 / 3.2 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB
  • Sea Sonic S12II-520 Bronze
  • MSI R9 280X 3GB
  • Kingston ValueRAM - Geheugen - 8 GB : 4 x 2 GB
Software:
Windows 10 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 03:38

Eboman

Ondertitel

Zonder direct een oplossing te hebben, draai eens furmark. Dan weet je of het aan de load op de GPU ligt.
En je kan nog even de standaard Windows driver voor GPU proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door Eboman op 21-07-2017 17:21 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien is de koeling van de CPU niet meer op orde? Heb je daarom recentelijk de thermal paste vervangen van de CPU, om een inkopper te noemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Fumark ga ik proberen.

CPU koeling zou kunnen, ik heb nog geen thermal paste vervangen. Ik neem aan dat hier ook stress tests voor zijn?

Wel vreemd dat Overwatch geen red screen geeft, of zou die echt zoveel minder CPU gebruiken dan PUBG op 720P + low.

UPDATE

Fumark geeft geen problemen, temperatuur komt niet boven de 80 graden bij een stress test op 1980p.

Intelburn icm HWmonitor laat na een paar minuten al de CPU temperatuur boven de 70 uitkomen. Direct stopgezet. Daar ligt dus het probleem denk ik. Ik ga thermal paste bestellen en daarmee hopelijk het probleem oplossen.

[ Voor 39% gewijzigd door PascalvE op 24-07-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
@CH40S de CPU was inderdaad niet meer op orde. Bij stress tests tikte ik de 70 graden aan. Met een schone koeler en nieuwe pasta max 48 graden. Dank voor de verlossende tip!

Dit topic kan op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mooi om te lezen dat het nu goed gaat. :) Bij potjes PUBG gaat het nu ook goed, trouwens? :)

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Yes, tenminste 1 volledig potje getest en geen enorme framedrops of crash. Dus zal goed zitten.
Pagina: 1